logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak zwiększyć dochód ze strony?

  PR 08.08.2018, przeczytano 989 razy
Autor - Paweł Treściński, wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser

Wydawcy treści internetowych zmagają się z coraz większą liczbą ograniczeń, które znacząco  wpływają na przychody z reklam. Nowe, liczne wyzwania wiążą się m.in. z wejściem w życie Coalition for Better Ads, GDPR (RODO), dynamizmem reklam mobilnych czy zrównoważonym zakupem multimediów. Poniższy artykuł przedstawia 5 kroków opartych na doświadczeniu ze współpracy z wydawcami, dzięki którym strona uzyska wyższy współczynnik monetyzacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-zwiekszyc-dochod-ze-strony,37520,artykul.html

Analiza miejsca docelowego

W celu zmaksymalizowania przychodów z reklam,  wydawcy muszą przeprowadzić analizę na poziomie miejsca docelowego, mierząc skutecznie wartość każdej jednostki reklamowej. Na podstawie tych wyników, można utworzyć nowy szablon, a następnie przetestować i zmieniać rozmiary oraz typy obszarów reklamowych. Ten sposób, umożliwia lepsze dobranie treści reklamowych na stronę.

Angażujące treści

Wartościowa i przyciągająca uwagę treść nigdy nie była tak znacząca jak teraz. Dzięki narzędziom modelu programmatic, reklamodawcy mogą mierzyć zwrot z inwestycji, jak nigdy dotąd. W ten sposób można przeanalizować dane i stawki dla tych najbardziej zaangażowanych użytkowników. W końcu Internauci odwiedzają strony w poszukiwaniu treści, m.in. artykułów, obrazów czy filmów. Im większe zaangażowanie odwiedzającego, tym wyższy poziom uwagi. Należy pamiętać, że przyciągnięcie ich uwagi jest kluczowe, dlatego coraz większa liczba wydawców większość swoich zasobów inwestuje w treści.

Codzienna analiza i zarządzanie

Aby zmaksymalizować przychody z reklam, wydawcy muszą porządkować dane reklamowe i optymalizować je na bieżąco. Następnie, gdy dane są klarowne, wydawcy powinni rozeznać się w potencjalne reklamowym analizowanych danych i podjąć odpowiednie działania. Mogą one obejmować modyfikację zasad emisji, dostosowanie priorytetowych wartości CPM w systemach SSP, czy po prostu skontaktowanie się z odpowiednimi sieciami.

Wybór sieci i aktywna współpraca

Większość wydawców otrzymuje każdego tygodnia oferty wielu sieci reklamowych, płatnych widżetów czy narzędzi do zarabiania, bez wyraźnej rekomendacji, który z nich należy wypróbować. Niezwykle istotne jest, aby na podstawie konkretnych faktów mądrze dobrać partnerów. Należy porównać oferty wszystkich sieci oraz rozpocząć negocjacje, aby otrzymać jak najlepsze warunki. A co najważniejsze, aktywnie i przyjacielsko zarządzać relacją.

Zrównoważone dochody

Mimo tego, że wydawcy prowadzą aktywną działalność SEO, to ograniczona przestrzeń na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania powoduje, że nie wszyscy znajdą tam miejsce. Ostatni rok pokazał, że ruch sieci społecznościowej Facebooka jest również ograniczony ze względu na niski i spadający zasięg organiczny. Aby utrzymać ruch i stale rozwijać witrynę wydawcy muszą za niego płacić. Niektórzy z nich wykorzystują zaawansowane pomiary oraz tracking aby zrównoważyć koszty i przychody z ruchu. W ten sposób, witryna może uzyskać wysoki współczynnik odwiedzających bez straty zysków.
    
Wyzwania związane ze sprzedażą powierzchni w modelu programmatic wymagają dużego nakładu pracy każdego dnia, konkretnych rozwiązań technologicznych, a także wykwalifikowanych pracowników. Jeżeli monetyzacja zostanie przeprowadzona w należyty sposób, to przychody z reklam mogą znacząco wzrosnąć, często nawet dwukrotnie. Jednakże wydawcy muszą skoncentrować uwagę na swoich serwisach. Powyższe kroki to zaledwie kilka wskazówek, które warto wziąć pod uwagę aby przyciągnąć reklamodawców.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764