logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak zwiększyć dochód ze strony?

  PR 08.08.2018, przeczytano 641 razy
Autor - Paweł Treściński, wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser

Wydawcy treści internetowych zmagają się z coraz większą liczbą ograniczeń, które znacząco  wpływają na przychody z reklam. Nowe, liczne wyzwania wiążą się m.in. z wejściem w życie Coalition for Better Ads, GDPR (RODO), dynamizmem reklam mobilnych czy zrównoważonym zakupem multimediów. Poniższy artykuł przedstawia 5 kroków opartych na doświadczeniu ze współpracy z wydawcami, dzięki którym strona uzyska wyższy współczynnik monetyzacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-zwiekszyc-dochod-ze-strony,37520,artykul.html

Analiza miejsca docelowego

W celu zmaksymalizowania przychodów z reklam,  wydawcy muszą przeprowadzić analizę na poziomie miejsca docelowego, mierząc skutecznie wartość każdej jednostki reklamowej. Na podstawie tych wyników, można utworzyć nowy szablon, a następnie przetestować i zmieniać rozmiary oraz typy obszarów reklamowych. Ten sposób, umożliwia lepsze dobranie treści reklamowych na stronę.

Angażujące treści

Wartościowa i przyciągająca uwagę treść nigdy nie była tak znacząca jak teraz. Dzięki narzędziom modelu programmatic, reklamodawcy mogą mierzyć zwrot z inwestycji, jak nigdy dotąd. W ten sposób można przeanalizować dane i stawki dla tych najbardziej zaangażowanych użytkowników. W końcu Internauci odwiedzają strony w poszukiwaniu treści, m.in. artykułów, obrazów czy filmów. Im większe zaangażowanie odwiedzającego, tym wyższy poziom uwagi. Należy pamiętać, że przyciągnięcie ich uwagi jest kluczowe, dlatego coraz większa liczba wydawców większość swoich zasobów inwestuje w treści.

Codzienna analiza i zarządzanie

Aby zmaksymalizować przychody z reklam, wydawcy muszą porządkować dane reklamowe i optymalizować je na bieżąco. Następnie, gdy dane są klarowne, wydawcy powinni rozeznać się w potencjalne reklamowym analizowanych danych i podjąć odpowiednie działania. Mogą one obejmować modyfikację zasad emisji, dostosowanie priorytetowych wartości CPM w systemach SSP, czy po prostu skontaktowanie się z odpowiednimi sieciami.

Wybór sieci i aktywna współpraca

Większość wydawców otrzymuje każdego tygodnia oferty wielu sieci reklamowych, płatnych widżetów czy narzędzi do zarabiania, bez wyraźnej rekomendacji, który z nich należy wypróbować. Niezwykle istotne jest, aby na podstawie konkretnych faktów mądrze dobrać partnerów. Należy porównać oferty wszystkich sieci oraz rozpocząć negocjacje, aby otrzymać jak najlepsze warunki. A co najważniejsze, aktywnie i przyjacielsko zarządzać relacją.

Zrównoważone dochody

Mimo tego, że wydawcy prowadzą aktywną działalność SEO, to ograniczona przestrzeń na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania powoduje, że nie wszyscy znajdą tam miejsce. Ostatni rok pokazał, że ruch sieci społecznościowej Facebooka jest również ograniczony ze względu na niski i spadający zasięg organiczny. Aby utrzymać ruch i stale rozwijać witrynę wydawcy muszą za niego płacić. Niektórzy z nich wykorzystują zaawansowane pomiary oraz tracking aby zrównoważyć koszty i przychody z ruchu. W ten sposób, witryna może uzyskać wysoki współczynnik odwiedzających bez straty zysków.
    
Wyzwania związane ze sprzedażą powierzchni w modelu programmatic wymagają dużego nakładu pracy każdego dnia, konkretnych rozwiązań technologicznych, a także wykwalifikowanych pracowników. Jeżeli monetyzacja zostanie przeprowadzona w należyty sposób, to przychody z reklam mogą znacząco wzrosnąć, często nawet dwukrotnie. Jednakże wydawcy muszą skoncentrować uwagę na swoich serwisach. Powyższe kroki to zaledwie kilka wskazówek, które warto wziąć pod uwagę aby przyciągnąć reklamodawców.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Korzyści z PR w Employer Branding
Tak jak pozytywny wizerunek marki pomaga promować sprzedaż, tak pozytywny employer branding pomaga przyciągać i zatrzymywać bardziej wykwalifikowanych pracowników. Firmy z pozytywnym wizerunkiem zatrudnienia otrzymują więcej aplikacji od wykwalifikowanych kandydatów, zatrzymują najlepszych pracowników i wydają mniej pieniędzy na ich zatrudnienie, a pracownicy są...
Kryzys reklamy. Rozmowa z prof. Anną Gizą-Poleszczuk i Karoliną Iwańską
W latach 90. hasło „ojciec prać” znał każdy. Jednak reklama już dawno straciła swój kultowy status, a jej twórcy częściej niż do tekstów kultury zerkają dziś do Excela.
Identyfikacja Wizualna Muzeum Getta Warszawskiego
Biel, czerwień, czerń, kamienny brąz i błękit – premiera Identyfikacji Pamięci (Memobook). Przedstawiamy Państwu nową koncepcję identyfikacji wizualnej Muzeum Getta Warszawskiego, wyłonioną w drodze międzynarodowego konkursu graficznego, zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej. Autorami zwycięskiej koncepcji są projektanci z litewskiego...
Odmrożone sklepy i lokale piszą do swoich klientów
Kartka “JUŻ OTWARTE!” przyklejona do witryny może nie wystarczyć, gdy klienci przez dwa miesiące siedzenia w domu przywykli do robienia zakupów w sieci i zamawiania jedzenia z dostawą. Dlatego biznesy stosują szereg zabiegów marketingowych, by zaprosić ich na nowo do siebie. Eksperci SMSAPI podpowiadają, jak zrobić to skutecznie.
Na naszych oczach zachodzą zmiany, których ostateczny kształt wciąż jeszcze przed nami. Jedno jest pewne – powrót do rzeczywistości, którą znaliśmy jest niemożliwy. Wszystkie branże rynku stoją w obliczu wyzwania, z jakim dotychczas nie musieliśmy się mierzyć. Kluczem do sukcesu stają się więc marki, które zaoferują więcej, niż inni. Aby to...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764