logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki Tiktok?

  PR 13.03.2020, przeczytano 1366 razy

Co trzeciemu użytkownikowi aplikacji TikTok podoba się, że twórcy tworzą kreatywne treści z udziałem marek, a co czwarty decyduje się na zakupy pod wpływem reklamy, którą zobaczył na kanale TikTokera. Agencja GetHero po raz drugi przeprowadziła badania społeczności TikTok, dzięki którym możemy m.in. poznać preferencje jego użytkowników.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-zwiekszyc-sprzedaz-dzieki-tiktok,386077,artykul.html

Pierwsze wydanie aplikacji TikTok (pod nazwą musical.ly) miało miejsce w 2016 roku. Od tego czasu platforma zdobyła uznanie w 150 krajach na całym świecie, w tym również w Polsce. Jej potencjał doceniają nie tylko użytkownicy, ale także marketerzy, którzy za pomocą platformy mogą dotrzeć ze swoimi produktami do atrakcyjnych grup docelowych.

- Znamy potencjał marketingowy drzemiący w kampaniach promocyjnych prowadzonych za pomocą aplikacji TikTok, ale żeby były one skuteczne, potrzebujemy m.in. poznać preferencje jej użytkowników. Opracowany przez nas raport dostarcza marketerom nie tylko cennych informacji o tym kim są użytkownicy tej platformy, ale także obrazuje ich zachowania. Jako pionierzy w prowadzeniu badań aplikacji TikTok w Polsce, czuliśmy zobowiązanie, aby przeprowadzić je po raz kolejny i dostarczyć aktualnych, rzetelnych danych. Tym razem w wypracowaniu metodologii oraz analizie wyników badań mogliśmy liczyć na silne wsparcie ze strony SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego we Wrocławiu - mówi Magdalena Wysocka, Project Manager w agencji GetHero, ekspert komunikacji na platformie TikTok.

Czy TikTok podnosi efekty sprzedażowe?

Brandy coraz częściej dostrzegają potencjał marketingowy, który drzemie w aplikacji. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak go w pełni wykorzystać. Z badań przeprowadzonych przez agencję GetHero wynika, że 33,1% respondentów docenia kreatywne treści twórców, które powstają w wyniku komercyjnej współpracy z markami. Warto również zaznaczyć, że 34% respondentów deklaruje, że nie przeszkadza im współpraca komercyjna influencerów z różnymi brandami. Być może wynika to z tego, że reklamy twórców na TikToku są na tyle angażujące i kreatywne, że nie wywołują negatywnych emocji wśród użytkowników. Badania potwierdzają również, że twórcy dostarczający content w aplikacji mają wpływ na wzrost sprzedaży produktów marek, z którymi współpracują. Prawie co czwarty ankietowany (24%) przyznał, że zdecydował się na zakup produktu pod wpływem reklamy, którą zobaczył na kanale influencera.

Zaangażowanie użytkowników TikToka

Badania agencji GetHero wykazały, że ponad 82% respondentów korzysta z aplikacji od ponad roku. Zatem decydując się na działania marketingowe przy wykorzystaniu tej platformy mamy duże szanse na to, że uda nam się nawiązać trwałe relacje z potencjalnymi klientami. Co ciekawe, użytkownicy TikToka spędzają dużo czasu korzystając z platformy - 40% ankietowanych używa jej ponad 60 minut w ciągu dnia. Natomiast prawie co trzeci badany (30%) używa aplikacji 30-60 minut dziennie. Warto również wspomnieć, że największa grupa badanych odpowiedziała, że odwiedza TikTok do pięciu razy dziennie - blisko 38% osób biorących udział w wywiadzie. Badanie użytkowników aplikacji TikTok zostało przeprowadzone w okresie od 20 grudnia 2019 do 7 stycznia br. Wzięło w nim udział 1703 respondentów. Raport został przygotowany i opracowany przez agencję GetHero przy współpracy z badaczami SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego. Prowadzone badanie umożliwiło opracowanie raportu, który oprócz powyższych danych, uwzględnia m.in. kategorie treści nagrywanych i oglądanych przez respondentów, wady oraz zalety platformy, ale także preferencje użytkowników TikToka niezwiązane tylko z aplikacją.

Źródło: GetHero

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764