logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jak zwiększyć sprzedaż w Black Friday

  PR 18.11.2019, przeczytano 362 razy

Zgodnie z danymi Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w 2017 roku w Polsce zarejestrowane były 2 miliony małych i średnich przedsiębiorstw, które zatrudniały w sumie 10 milionów pracowników i generowały około 1.4 bilionów złotych przychodu. Jednak nawet tak duże  liczby nie pokazują w pełni, jaką wartość mniejsze przedsiębiorstwa wnoszą do Polski. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-black-friday,384743,artykul.html

Małe i średnie przedsiębiorstwa bardzo często tworzone są wokół pasji i dlatego stanowią siłę napędową rozwoju całych lokalnych społeczności, czasami je nawet reprezentując. Ich sukces zależy zarówno od pielęgnowania dotychczas nawiązanych relacji z klientami, jak i od ciągłego pozyskiwania nowych. Jednak jak pozyskiwać nowych klientów? Prawie co czwarty właściciel małej firmy twierdzi, że marketing jest jednym z największych wyzwań, przed którymi stają. Badania przeprowadzone przez Google w Europie wskazują, że 3 największe wyzwania, przed którymi stają MŚP to: zdobywanie nowych klientów (48%), utrzymanie klientów (27%) i efektywność w marketingu (24%).

Przygotowania przedsiębiorców do promocyjnej sprzedaży w Black Friday (29 listopada), powinny szczególnie uwzględniać inwestycje w marketing internetowy. Takie działanie zwiększy widoczność firmy podczas przedświątecznej gorączki. Na szczęście, także w Polsce, ten okres stwarza coraz więcej możliwości na zdobycie nowych klientów: w poprzednim roku 22% Polaków zrobiło zakupy w Black Friday, a 47% z nich zdecydowało się na zakup rzeczy, której wcześniej nie planowali nabyć. 

Aby maksymalnie wykorzystać okres świąteczny, małe firmy muszą korzystać z efektywnych narzędzi internetowych. Pomoże im to dotrzeć do nowych klientów i zwiększyć przychody wraz z upływem czasu.

Poniżej znajduje się kilka łatwych i skutecznych sposobów na rozwój firmy i zwiększenie sprzedaży online w okresie Black Friday:

Daj się znaleźć w Google i powiadom o swoich nowościach

Prawie jedna trzecia wszystkich wyszukiwań na urządzeniach mobilnych jest związana z lokalizacją geograficzną, a liczba ta cały czas rośnie,  dlatego bardzo ważne jest, aby Twoja firma pojawiła się w wynikach wyszukiwania Google. Możesz zarządzać takimi danymi z poziomu narzędzia Google Moja Firma. Publikowanie za pośrednictwem Google Moja Firma umożliwia dodawanie wydarzeń, produktów i usług bezpośrednio na liście w wyszukiwarce Google i Google Maps. Tworząc posty, możesz przekazać wszystkie najświeższe informacje o Twojej firmie klientom, aby mogli je  wyświetlić bezpośrednio w Google.

PROBLEM: Potencjalni klienci nawet nie wiedzą o istnieniu Twojej firmy i produktów.

ROZWIĄZANIE: Google obsługuje 63 000 wyszukiwań na sekundę każdego dnia. To także średnia liczba osób korzystających z Google dziennie, co przekłada się na co najmniej 5,6 miliarda wyszukiwań dziennie.

  • 79% polskich mniejszych firm zgadza się, że dzięki wyszukiwarce lokalni oraz pozostali klienci znacznie łatwiej znajdują firmę w Google.
  • 90% klientów częściej odwiedza firmę, która ma numer telefonu na stronie wyników wyszukiwania lub w Google Maps.
  • Każdego miesiąca poprzez Google odwiedzanych jest 100 milionów witryn biznesowych, co tworzy ponad 3 miliardy bezpośrednich połączeń między firmami a ich klientami.

Znajdź nowych klientów za granicą

Proste i przydatne narzędzie Google Market Finder, potrafi podpowiedzieć najlepsze rynki docelowe na ekspansję zagraniczną dla każdej firmy. Interaktywna ścieżka wyznaczona przez Market Finder wskaże Ci krótką listę obiecujących nowych rynków docelowych odpowiednich dla Twojej marki, pomoże określić popyt na Twoje produkty lub usługi na podstawie lokalnych, miesięcznych wyszukiwań, a także popularne trendy na rynkach, dochód rozporządzalny na osobę, liczbę użytkowników internetu i zalecane stawki. Gdy już przygotujesz listę interesujących Cię rynków, Market Finder pomoże Ci zaplanować działania związane z tłumaczeniami, płatnościami, obsługą klienta, jak również podatkami, wymaganiami prawnymi, logistyką i rekrutacją.

PROBLEM: Masz poczucie, że Twoja firma jest gotowa na rozwój zagraniczny, ale nie masz pojęcia gdzie eksportować i jak zacząć.

ROZWIĄZANIE: Dogłębna analiza Twojej firmy, jej potencjału i wskazówki dotyczące międzynarodowego rozwoju.

  • 70% małych firm nie ma wystarczającej wiedzy, aby znaleźć najlepsze rynki docelowe dla swojej działalności.
  • Największe bariery dla małych firm na drodze do większego eksportu to: różne standardy lub przepisy dotyczące produktów (51%), biurokracja (49%), trudność w prowadzeniu działań marketingowych dla zagranicznych klientów (49%), brak widoczności w wyszukiwaniach klientów zagranicznych (46%), bariery językowe lub kulturowe (41%), cła (37%) oraz brak wiedzy o tym, które rynki docelowe wybrać (35%).

Reklamuj swój produkt

Dzięki Shopping ads, które już teraz dostępne są w 50 nowych  krajach, a ogółem na 95 rynkach, możesz zwiększyć swój  zasięg bardziej niż kiedykolwiek. Zacznij wyświetlać swoje produkty w wyszukiwarce Google na całym świecie dzięki multi-country feeds. Pozwalają one kierować reklamy na wiele krajów, w których używa się danego języka. Na przykład, jeśli chcesz reklamować swój produkt w Niemczech, możesz automatycznie wyświetlić jego reklamę także w innych krajach niemieckojęzycznych, np. Austrii lub Szwajcarii. Wszystko, co musisz zrobić, to skonfigurować dane dla tych krajów w kampanii.

PROBLEM: Nie wiesz, jak sprawić, aby Twoje produkty zobaczyli klienci na całym świecie.

ROZWIĄZANIE: Promuj swoje produkty jednocześnie w wielu krajach dzięki Shopping ads.

Wyświetl swoją firmę w odpowiedzi na wyszukiwania klientów

PROBLEM: Nie wiesz, jakie frazy wyszukują klienci i w jaki sposób stworzyć odpowiednią dla nich reklamę.

ROZWIĄZANIE: Propozycje słów kluczowych i oszacowanie ruchu dla Twojej witryny.

Keyword planner to bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci stworzyć odpowiednie reklamy i kampanie. Platforma pomaga wyszukiwać słowa kluczowe i sprawdzić ich skuteczność. Keyword planner może także pomóc w ustaleniu konkurencyjnych stawek i budżetu.

  • 63% polskich małych firm stwierdziło, że reklama w wyszukiwarce ma bardzo ważne znaczenie dla ich działalności.

Dotrzyj do nowych klientów

PROBLEM: Nie jesteś ekspertem w kwestii reklam i nie wiesz, jak zacząć tworzyć reklamy swoich produktów.

ROZWIĄZANIE: Zastosuj zaawansowane technicznie rozwiązania, które są bardzo przyjazne w użytkowaniu.
Dotrzyj do jeszcze większej liczby klientów, dzięki narzędziu Smart Campaigns. Wybierz swój cel (liczba zapytań, ruch na stronie internetowej lub rzeczywisty ruch w sklepie), lokalizację, budżet i prześlij swoją reklamę, Google, wykorzystując uczenie maszynowe zapewni Ci najlepsze wyniki.

  • Połowa polskich mniejszych firm (50%) wydaje znaczną część swojego budżetu marketingowego na reklamę w wyszukiwarce internetowej.

Sprawdź, jak działa Twoja strona internetowa

PROBLEM: Nie wiesz, w jaki sposób wydawane są Twoje pieniądze na reklamy i czy rzeczywiście reklamy są skuteczne.

ROZWIĄZANIE: Analiza Twoich wydatków na reklamy. 

Google Analytics pomoże Ci sprawdzić, jak działa Twoja strona internetowa i poprawić ewentualne błędy. Dzięki narzędziu zrozumiesz zachowania odwiedzających Twoją witrynę, co pomoże Ci w lepszej ocenie wydajności zamieszczonych tam treści i produktów. Google prowadzi również bezpłatne kursy w ramach Akademii Analytics, które pomogą Ci poznać to narzędzie Google, dzięki czemu będziesz mógł rozwijać swoją firmę na podstawie zgromadzonych danych i ich analizie.

Weź udział w szkoleniu w ramach Internetowych Rewolucji Google

PROBLEM: Nie potrafisz się odnaleźć pośród różnych cyfrowych narzędzi i posługiwać się nimi.

ROZWIĄZANIE: Indywidualne warsztaty z doradcą Google.

Jeśli potrzebujesz praktycznej pomocy i chcesz nauczyć się korzystać z narzędzi Google, możesz skorzystać z bezpłatnego szkolenia. Nawiązaliśmy współpracę z tysiącami organizacji w całym kraju, które oferują bezpłatną pomoc i warsztaty w ramach naszego programu Grow with Google. Listę organizacji i szkolenia w Twojej okolicy możesz znaleźć na stronie: grow.google.

Źródło: Alphabet

www.abc.xyz

Dodatkowe informacje:

Kim Spalding, Global Product Director, Small Business Ads, Google

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764