logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jaka drukarka etykiet jest potrzebna w firmie?

  PR 22.09.2021, przeczytano 388 razy

Drukarka etykiet, nazywana też drukarką kodów kreskowych, to urządzenie, bez którego większość przedsiębiorstw nie wyobraża sobie funkcjonowania. Tym bardziej, że drukarki etykiet wybiera się uwzględniając własne potrzeby, jako użytkownika końcowego. Dostępne na rynku urządzenia nie są wszechstronne a zasada: wyższa cena równa się lepsza jakość, nie zawsze znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Czym więc kierować się przy wyborze? Podpowiadamy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jaka-drukarka-etykiet-jest-potrzebna-w-firmie,393091,artykul.html

Wybór drukarki etykiet - 4 kluczowe aspekty

Wybór drukarki etykiet należy poprzedzić pytaniem o to, jaki minimalny i maksymalny rozmiar etykiety będzie na niej drukowany. - Najpopularniejszym na rynku formatem drukarki jest ta o szerokości głowicy drukującej 4’’, co umożliwia wydruk w maksymalnej szerokości w granicach 110 mm. Spotkane są również urządzenia o szerokości 2’’ oraz 6’’ i 8’’. – podpowiada Marek Gaweł, produkt manager w zakresie urządzeń automatycznej identyfikacji w Dziale Rozwoju Produktu firmy Etisoft. Kolejną kwestią jest typ etykiety, jaki będzie stosowany. W zależności od potrzeby użytkownika, wykorzystywane mogą być etykiety ogólnego stosowania, etykiety techniczne bądź specjalistyczne. Na podstawie odpowiedzi na to pytanie decydujemy, czy wystarczająca będzie drukarka termiczna, czy lepiej zainwestować w urządzenie uniwersalne termotransferowe.

Tym, co także należy wziąć pod uwagę, jest wydajność. Najczęściej spotykany podział drukarek etykiet to urządzenia biurkowe, półprzemysłowe i przemysłowe. Możemy przyjąć, że drukarki biurkowe wydrukują ok. 3 tys. etykiet ogólnego stosowania dziennie, drukarki półprzemysłowe ok. 5 tys., a drukarki przemysłowe - nawet powyżej 10 tys. Wszystko zależy jednak od formatu etykiety oraz nośnika, na który nanoszony jest nadruk. Zaawansowane systemy magazynowe, produkcyjne, zarządzania firmą umożliwiają wydruk etykiet i są kompatybilne z popularnymi na rynku urządzeniami drukującymi. Warto jednak zagłębić się w szczegóły dotyczące zgodności posiadanego oprogramowania z językiem programowania drukarki.

Drukarka etykiet – jak zapewnić jej bezawaryjną pracę?

Podejmując decyzję o zakupie drukarki etykiet, należy pamiętać o zabezpieczeniach, które zapewniają jej bezawaryjną pracę. To szczególnie ważne dla branży produkcyjnej, gdzie nieprzewidziane przestoje w druku są niedopuszczalne. Niezawodna i ciągła praca drukarki etykiet możliwa jest tylko pod warunkiem stosowania regularnych przeglądów i konserwacji kluczowych podzespołów – głowicy drukującej i wałka pod głowicą. - Czyszczenie tych elementów zgodnie z zaleceniami każdego z producentów powinno odbywać się każdorazowo przy wymianie nośnika – rolki etykiet oraz taśmy termotransferowej. – przypomina Marek Gaweł z Etisoftu. - Poprawne przeprowadzenie tych czynności z pewnością pozytywnie wpłynie na podzespoły, a w konsekwencji na jakość wydruku. – dodaje ekspert. Dodatkowym zabezpieczeniem jest rozszerzenie zakresu ochrony podzespołów drukarki lub wydłużenie okresu gwarancji, który standardowo obejmuje zwykle 12 lub 24 miesiące, a dla głowicy drukującej wynosi średnio 6-12 miesięcy.

Regularne serwisowanie ma znaczenie

- Najwięksi na rynku dostawcy, rozwiązań AutoID, tacy jak Etisoft, oferują usługi regularnych przeglądów drukarek etykiet oraz napraw serwisowych wykonywanych na miejscu u klienta. Użytkownik ma możliwość zabezpieczenia się w tym czasie w urządzenia zastępcze, jeśli podpisze odpowiedni kontrakt serwisowy – dodaje ekspert.

Czy nie warto nadmienić, że serwisujemy takie urządzenia i oferujemy umowy serwisowe?

Regularnie serwisowane i prawidłowe użytkowanie urządzenia pozwala na wydruk nawet 1 tys. km nośnika. Należy jednak mieć na uwadze, że przy tak dużym przebiegu ryzyko trwałego uszkodzenia drukarki znacznie wzrasta. Warto wówczas zacząć się poważnie zastanawiać nad wymianą urządzenia na nowe.

Źródło: Etisoft


brak ikonki
?

Tekst opublikował użytkownik: Commplace

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak subskrypcyjny model biznesu zmienia rynek druku?
Zamiast posiadania – wypożyczenie i uzyskanie dostępu. Model, który od dawna znany jest głównie z branży szeroko pojętej rozrywki, staje się coraz bardziej popularny także w biznesie. ­– To dobry trend, bo wpisuje się również w zasady gospodarki obiegu zamkniętego – komentują eksperci Canon Polska.
Httpool z projektem na Black Friday
Httpool przygotowała projekt na okoliczność zbliżającego się tegorocznego Black Friday. Firma opracowała zbiór wytycznych dotyczących jak najbardziej efektywnego wykorzystania Twittera w działaniach marketingowych związanych z tym światowym dniem wielkich wyprzedaży i zakupowego szaleństwa.
Efektywna strategia sprzedaży oparta o narzędzia marketingu online
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy w sieci pojawiło się 257 milionów nowych użytkowników. To oznacza 257 mln potencjalnych klientów. Internet nie tylko udostępnił firmom nowe kanały sprzedaży, ale przede wszystkim umożliwił prowadzenie nowych form komunikowania z potencjalnymi klientami. Efektywna strategia sprzedaży oparta jest obecnie głównie o...
Jak wybrać ploter dla projektanta?
Ogromne ilości dokumentacji technicznej to problem każdego biura projektowego. Aby zdążyć z realizacją projektu w terminie, projektanci potrzebują dziś urządzeń, które wyręczą ich w zadaniach związanych z drukiem. Lafrentz Polska, jeden z liderów polskiej branży inżynieryjnej, postawił na ploter wielkoformatowy ColorWave 3500 od Canon.
Czy w planie strategicznym firm z sektora IT jest miejsce marketing online?
Jak pokazują dane firmy analitycznej Gartner, wartość światowego rynku IT w 2019 roku wynosiła ponad 2,4 bln dolarów. W latach 2012-19 rosła o 3,4% rocznie. A epidemia wcale nie spowolniła tego trendu. Sektor IT wciąż nie jest nasycony produktami i usługami, które wspierają pracę lub codzienne funkcjonowanie firm. Nie oznacza to jednak braku konkurencji w branży....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764