logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jaka drukarka etykiet jest potrzebna w firmie?

  PR 22.09.2021, przeczytano 551 razy

Drukarka etykiet, nazywana też drukarką kodów kreskowych, to urządzenie, bez którego większość przedsiębiorstw nie wyobraża sobie funkcjonowania. Tym bardziej, że drukarki etykiet wybiera się uwzględniając własne potrzeby, jako użytkownika końcowego. Dostępne na rynku urządzenia nie są wszechstronne a zasada: wyższa cena równa się lepsza jakość, nie zawsze znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Czym więc kierować się przy wyborze? Podpowiadamy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jaka-drukarka-etykiet-jest-potrzebna-w-firmie,393091,artykul.html

Wybór drukarki etykiet - 4 kluczowe aspekty

Wybór drukarki etykiet należy poprzedzić pytaniem o to, jaki minimalny i maksymalny rozmiar etykiety będzie na niej drukowany. - Najpopularniejszym na rynku formatem drukarki jest ta o szerokości głowicy drukującej 4’’, co umożliwia wydruk w maksymalnej szerokości w granicach 110 mm. Spotkane są również urządzenia o szerokości 2’’ oraz 6’’ i 8’’. – podpowiada Marek Gaweł, produkt manager w zakresie urządzeń automatycznej identyfikacji w Dziale Rozwoju Produktu firmy Etisoft. Kolejną kwestią jest typ etykiety, jaki będzie stosowany. W zależności od potrzeby użytkownika, wykorzystywane mogą być etykiety ogólnego stosowania, etykiety techniczne bądź specjalistyczne. Na podstawie odpowiedzi na to pytanie decydujemy, czy wystarczająca będzie drukarka termiczna, czy lepiej zainwestować w urządzenie uniwersalne termotransferowe.

Tym, co także należy wziąć pod uwagę, jest wydajność. Najczęściej spotykany podział drukarek etykiet to urządzenia biurkowe, półprzemysłowe i przemysłowe. Możemy przyjąć, że drukarki biurkowe wydrukują ok. 3 tys. etykiet ogólnego stosowania dziennie, drukarki półprzemysłowe ok. 5 tys., a drukarki przemysłowe - nawet powyżej 10 tys. Wszystko zależy jednak od formatu etykiety oraz nośnika, na który nanoszony jest nadruk. Zaawansowane systemy magazynowe, produkcyjne, zarządzania firmą umożliwiają wydruk etykiet i są kompatybilne z popularnymi na rynku urządzeniami drukującymi. Warto jednak zagłębić się w szczegóły dotyczące zgodności posiadanego oprogramowania z językiem programowania drukarki.

Drukarka etykiet – jak zapewnić jej bezawaryjną pracę?

Podejmując decyzję o zakupie drukarki etykiet, należy pamiętać o zabezpieczeniach, które zapewniają jej bezawaryjną pracę. To szczególnie ważne dla branży produkcyjnej, gdzie nieprzewidziane przestoje w druku są niedopuszczalne. Niezawodna i ciągła praca drukarki etykiet możliwa jest tylko pod warunkiem stosowania regularnych przeglądów i konserwacji kluczowych podzespołów – głowicy drukującej i wałka pod głowicą. - Czyszczenie tych elementów zgodnie z zaleceniami każdego z producentów powinno odbywać się każdorazowo przy wymianie nośnika – rolki etykiet oraz taśmy termotransferowej. – przypomina Marek Gaweł z Etisoftu. - Poprawne przeprowadzenie tych czynności z pewnością pozytywnie wpłynie na podzespoły, a w konsekwencji na jakość wydruku. – dodaje ekspert. Dodatkowym zabezpieczeniem jest rozszerzenie zakresu ochrony podzespołów drukarki lub wydłużenie okresu gwarancji, który standardowo obejmuje zwykle 12 lub 24 miesiące, a dla głowicy drukującej wynosi średnio 6-12 miesięcy.

Regularne serwisowanie ma znaczenie

- Najwięksi na rynku dostawcy, rozwiązań AutoID, tacy jak Etisoft, oferują usługi regularnych przeglądów drukarek etykiet oraz napraw serwisowych wykonywanych na miejscu u klienta. Użytkownik ma możliwość zabezpieczenia się w tym czasie w urządzenia zastępcze, jeśli podpisze odpowiedni kontrakt serwisowy – dodaje ekspert.

Czy nie warto nadmienić, że serwisujemy takie urządzenia i oferujemy umowy serwisowe?

Regularnie serwisowane i prawidłowe użytkowanie urządzenia pozwala na wydruk nawet 1 tys. km nośnika. Należy jednak mieć na uwadze, że przy tak dużym przebiegu ryzyko trwałego uszkodzenia drukarki znacznie wzrasta. Warto wówczas zacząć się poważnie zastanawiać nad wymianą urządzenia na nowe.

Źródło: Etisoft


brak ikonki
+

Tekst opublikował użytkownik: Commplace

Więcej informacji o użytkowniku

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dbanie o cyfrowe doświadczenia klientów w czasie rzeczywistym
Konsumenci coraz świadomiej łączą życie w realu z aktywnościami w sieci. W wyniku przeniesienia znacznej większości działań do świata wirtualnego podczas pandemii ponad połowa interakcji z klientami przebiegała online, wynika z raportu opracowanego przez McKinsey. Wyniki badań tej samej firmy obrazują, że aż 75% konsumentów przynajmniej raz skorzystało z cyfrowych...
Ekspert Canon wyjaśnia, jak zmieniają się zasady bezpiecznej pracy
Mobilny tryb pracy oraz coraz większe wykorzystanie przestrzeni coworkingowych – to dwa czynniki, które wpływają na stosowane dotychczas zasady cyberbezpieczeństwa. Wraz ze zmianą trybu naszej pracy powinniśmy być przygotowani na modyfikację naszego podejścia do obecności w sieci. Z okazji Europejskiego Miesiąca Cyberbezpieczeństwa Canon Polska wyjaśnia, na co należy...
Tysiąc krów Johna Bow, czyli prawdziwa historia o brandingu
Co wspólnego mają cowboy’e z brandingiem? Jak krowy mogą zbudować markę? Dowiesz się tego z filmu przygotowanego przez agencję BRAND SO ON, dawniej BRAVE BRAIN, która właśnie przy okazji swojego rebrandingu przygotowała krótki film o istocie brandu – Opowieść o Johnie Bow.
Zawody triathlonowe IRONMAN co roku przyciągają tysiące zawodników i kibiców z całego świata. Choć starty odbywają się w niedzielę, to już od piątku wszyscy zainteresowani gromadzą się w strefie EXPO, czyli przestrzeni wystawowej, gdzie mają możliwość do rozmów i poznania nowości ze świata zdrowia i sportu. To wyjątkowa okazja dla marek do...
Nie ma nic prostszego niż obniżyć cenę? Nic bardziej mylnego. Oferowanie obniżek to żmudny proces, który powinien być oparty o wcześniejsze zrozumienie potrzeb konsumentów. Są bowiem tacy klienci, którzy na słowo „promocja” odwracają głowę. Sklepy muszą też pamiętać o tym, że jak już przyznają rabat, to muszą ten proces maksymalnie...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764