logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jaka jest przyszłość VR i AR w reklamie i handlu? Za nami Augmented Advertising

  PR 27.05.2019, przeczytano 503 razy

Badacze, marketingowcy, sprzedawcy oraz praktycy wdrożeń technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości spotkali się w Warszawie, podczas pierwszej w Europie Środkowo-Wschodniej konferencji na temat rozwoju AR i VR w handlu i reklamie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jaka-jest-przyszlosc-vr-i-ar-w-reklamie-i-handlu-za-nami-augmented-advertising,382631,artykul.html

Wydarzenie otworzyło wystąpienie Dyrektora Kreatywnego New Amsterdam, Krzysztofa Tkaczyka. Przekonywał on, że VR i AR już wkrótce będą narzędziami, które przy odpowiednim wykorzystaniu, poważnie zmienią i zdywersyfikują nie tylko najskuteczniejsze metody sprzedaży. Wpłyną bezpośrednio na życie ludzi, być może w większym stopniu niż internet. Dzięki VR odbiorca staje się twórcą – może tworzyć i zmieniać alternatywne światy. Dziś trudno wyobrazić sobie, jak daleko może zajść ten postęp – ocenił.  

Wśród prelegentów wydarzenia nie zabrakło współautorów cenionych realizacji VR i AR. O tym, jak wyjść poza obszar rozrywki opowiedział Przemysław Drosik, właściciel i założyciel domu postprodukcyjnego LocoMotive oraz autor postprodukcji głośnej realizacji „Warsaw Rising VR” – wielokrotnie nagradzanego filmu o Powstaniu Warszawskim w reżyserii Tomasza Dobosza, produkcji Mariusza Laszuka oraz autora zdjęć Marcina Magiery.

Duże wrażenie na uczestnikach Augmented Advertising & Sales wywarły prezentacje case study marek takich jak Tymbark, Husqvarna, superexpo.com, Samsung czy Mercedes Benz.

Wśród prelegentów wydarzenia dominował pogląd, że rozwiązania VR i AR coraz częściej wykorzystywane będą przez marki. Wpływa na to coraz większa dostępność technologiczna dla użytkowników, ułatwione sterowanie i nieporównywalna z innymi środkami atrakcyjność wizualna.

Powtarzającym się tematem poruszanym podczas wystąpień było wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w e-commerce. Mateusz Kusz, Head of Content Development w Selsey.pl, przekonywał, że rozwój aplikacji VR to trend, który już teraz widać zarówno w przemyśle meblarskim, odzieżowym, jak i odzieżowym.

Dopełnieniem ciekawych prezentacji praktyków oraz badaczy VR i AR stała się ciekawa dyskusja o możliwościach i ograniczeniach rozwoju technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w rozwoju biznesowym. Swoje poglądy wymienili Wojciech Zięba, dyrektor e-Commerce i Omnichannel w Decathlon, Krzysztof Wróbel z AR/VR Association Poland oraz Jarosław Sokolnicki, Head of Industry Solutions w Microsoft. Dyskusja stała się polem do wymiany opinii na temat wykorzystania VR i AR w reklamie. Przedstawiciel Decathlon przekonywał, że dla jego firmy to raczej szansa na oszczędność przestrzenną. - Dam taki przykład – mamy sklepy o powierzchni około 2 tysięcy metrów kwadratowych i ofertę namiotów na 500. VR to szansa, by klient mógł poznać nasze produkty, bez powiększania sklepu. I tyle. Na razie nie widzimy potencjału reklamowego – mówił Zięba. Wtórował mu Sokolnicki z Microsoft, który dodawał, że w jego odczuciu, każda firma sama powinna ocenić, czy VR i AR to technologie dla niej.

O tym, że rozszerzona i wirtualna rzeczywistość to przyszłość komunikacji z klientami przekonywali content marketerzy. - Wykorzystanie VR i AR w realizacjach kampanii wizerunkowych i sprzedażowych już wkrótce stanie się powszechne. Atrakcyjna wizualnie forma, coraz większa dostępność technologiczna dla odbiorców i praktycznie nieograniczone możliwości rozwiązań kreatywnych – to sprawia, że po rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość sięgną firmy z niemal wszystkich branż – komentuje Grzegorz Miłkowski, CEO agencji ContentHouse, jednego z organizatorów wydarzenia. Jak dodaje, dzięki konferencjom takim jak Augmented Advertising&Sales CEE, możliwe jest tworzenie realizacji na coraz wyższym poziomie. - Spotkali się tu profesjonaliści z różnych dziedzin – zarówno inżynierowie rozwijający technologię, branża kreatywna, która odpowiada za koncepty, jak i sami sprzedawcy, marketerzy i analitycy. Wierzę, że zaowocuje to wieloma wspólnie zrealizowanymi projektami i realizacjami, którymi będziemy mogli pochwalić się w świecie – dodaje.

Augumented Advertising & Sales CEE to pierwsza tego typu konferencją w naszej części Europy. Współorganizatorami wydarzenia były: agencja ContentHouse, Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB oraz Izba Gospodarki Elektronicznej. Konferencja została objęta patronatem międzynarodowych organizacji: AR/VR Association oraz Ecommerce Poland

Źródło: ContentHouse

www.contenthouse.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Awans Pawła Kowalewskiego w  Międzynarodowym Stowarzyszeniu Reklamy IAA Global
Paweł Kowalewski, malarz, członek legendarnej Gruppy, wykładowca na wydziale wzornictwa warszawskiej ASP, właściciel agencji Communication Unlimited, został wybrany na stanowisko Vice President Creativity Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA Global.
Bogdan Sosnowski dołącza do Magnatalenta
W ostatnim czasie do MagnaTalenta – agencji oferującej usługi m.in. z zakresu budowania marek osobistych i employer brandingu dołączył Bogdan Sosnowski. Będzie on odpowiadał za programy rozwojowe dla klientów agencji, ich kompetencje miękkie oraz zarządzanie zespołami zdalnymi. Rozszerza tym samym portfolio usług oferowanych przez MagnaTalenta.
Black Friday - konsumenci nie rezygnują z zakupów mimo pandemii
Coroczne święto handlu, przypadające 27 listopada, niezmiennie przyciąga rzesze klientów. Wszystko wskazuje na to, że nie inaczej będzie w tym roku – zakupy planuje 62% konsumentów.  Jak kształtują się preferencje klientów e-commerców związanych z branżą home? Prognozami dzieli się platforma Homebook.pl.
Rusza kampania społeczna „#Nieprzesadzam”
Babbel – platforma do nauki języków obcych wraz z fundacją Centrum Praw Kobiet przygotowała specjalną kampanię, mającą na celu zwiększenie świadomości wokół agresji językowej. Akcja związana jest z Międzynarodowym Dniem Eliminacji Przemocy wobec Kobiet, który obchodzony jest 25. listopada. Ma na celu uświadomienie, że przemoc wobec kobiet to nie tylko...
„Nie ma że głowa boli” - nowa kampania marki Apap
Marka leku przeciwbólowego Apap z portfolio USP Zdrowie startuje z nową odsłoną kampanii „Ani chwili nie trać na ból” przygotowanej przez agencję AżTuNagle
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764