logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jaki powinien być skuteczny gadżet reklamowy?

  PR 18.11.2016, przeczytano 803 razy
ilustracjastrzałka

Prezenty – szczególnie te trafione – są miłym wyrazem sympatii, uznania i podziękowania. Ponadto zacieśniają więzy między ludźmi i pomagają w budowaniu relacji. Podobną rolę odgrywają upominki reklamowe, które dodatkowo powinny być nośnikiem informacji o marce. Czym kierować się przy wyborze gadżetu, aby odpowiadał na potrzeby klienta i zapadał w pamięć?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jaki-powinien-byc-skuteczny-gadzet-reklamowy,30578,artykul.html

Według Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych, na podstawie wyników IV edycji badania postrzegania upominków reklamowych przez klienta końcowego, prawie 83 proc. marketerów wykorzystuje gadżety reklamowe do pozytywnego kształtowania wizerunku firmy i utrwalania świadomości marki. Jednocześnie, prawie 68 proc. ankietowanych, za najważniejsze kryterium wyboru upominków uważa jakość, następnie wygląd – około 66 proc., na trzecim miejscu znajduje się cena – około 64 proc.

Zostań zapamiętany

Funkcjonalność, wysoka jakość wykonania, łatwość w obsłudze i oryginalność –  to elementy, które składają się na skuteczność gadżetu reklamowego. Czym jeszcze należy się kierować wybierając upominek reklamowy, tak by spełniał swoją rolę, czyli jak najczęściej przypominał o naszej marce?

Przede wszystkim powinniśmy określić, kto należy do grona naszych odbiorców. Mogą to być między innymi nasi pracownicy, obecni lub potencjalni klienci, uczestnicy szkolenia, konferencji, eventu, dziennikarze czy nasi partnerzy biznesowi.

Istotna jest także okazja, z jakiej wręczamy upominek reklamowy. – W przypadku obchodów jubileuszu firmy lub na targach branżowych, czy firmowej kolacji świątecznej, wskazany będzie prezent związany z daną branżą, firmą lub historią marki – mówi Karol Boba – Managing Director w firmie elasto form Polska, która jest producentem materiałów reklamowych. – Z kolei na tematycznym evencie, gadżety powinny nawiązywać bezpośrednio do motywu przewodniego wydarzenia – dodaje.

Obecnie dostępne na rynku możliwości personalizacji upominku są bardzo duże, co niemal gwarantuje, że bez względu na okazję, osoba, która go otrzyma, z łatwością skojarzy produkt z naszą marką.

Jakość ma znaczenie

Dawanie upominków reklamowych promuje markę i jest jednym z działań wspierających sprzedaż, dlatego ich trwałość ma znaczenie. Wysoka jakość produktu wzmocni pozytywny wizerunek firmy, a dobrze wykonany gadżet z pewnością wpłynie na postrzeganie marki jako solidnej.

– Nasze nowoczesne zaplecze produkcyjne gwarantuje artykuły reklamowe najwyższej jakości “Made in Germany” oraz innowacyjne i trwałe techniki personalizacji gadżetów – mówi Karol Boba, elasto form Polska. – Każdy, nawet najmniejszy upominek, powinien być wykonany estetycznie i dokładnie, ponieważ jest on wizytówką naszej firmy – dodaje.

Wybór idealnego upominku reklamowego, spośród tysięcy dostępnych produktów, to nie lada wyzwanie. Producenci gadżetów reklamowych starają się ułatwić to zadanie i w czytelny sposób prezentują swoją ofertę w Internecie.

– Przeglądanie gadżetów na naszej stronie internetowej z pewnością będzie ułatwione dzięki podziałowi na kategorie i możliwości wpisania słowa kluczowego w wyszukiwarce. Posiadamy także katalogi do pobrania ze strony oraz w wersji on-line – zauważa Karol Boba. – Ze względu na wieloletnie doświadczenie w branży, wiele osób chętnie korzysta z naszych podpowiedzi i rad w kwestii doboru odpowiedniego gadżetu – podsumowuje.

Zakres poszukiwań idealnego gadżetu pomogą zawęzić także informacje na temat liczby sztuk, pożądanego terminu realizacji zamówienia oraz kwoty, jaką jesteśmy w stanie przeznaczyć na dany artykuł.

Główną cechą skutecznego gadżetu reklamowego jest jego funkcjonalność, na którą składa się trafiony pomysł oraz wysoka jakość wykonania produktu. To ona decyduje o obecności Twojej marki w życiu potencjalnego klienta czy partnera biznesowego.

Źródło: elasto form Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764