logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Jakich trendów kosmetycznych szukaliśmy w Google w 2020 roku

  PR 12.01.2021, przeczytano 118 razy

Henna pudrowa to najpopularniejsze hasło kosmetyczne w Google w 2020. Chociaż ubiegły rok upłynął nam pod znakiem pielęgnacji w domu, nie oznacza to, że przestaliśmy dbać o swój wygląd czy śledzić urodowe nowości. Wyszukiwarkę pytaliśmy o to jak malować brwi? lub jak przykleić rzęsy? Natomiast hasła strobing, laminacja brwi oraz laminacja rzęs zaliczyły największe wzrosty popularności w wyszukiwarce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jakich-trendow-kosmetycznych-szukalismy-w-google-w-2020-roku,389805,artykul.html

Rok 2020 z pewnością zapamiętamy jako czas, kiedy na kilka tygodni nasze łazienki musiały stać się salonami fryzjerskimi i kosmetycznymi. Jednak, pomimo ogólnego wzrostu wyszukiwań związanych z higieną i przyborami toaletowymi w Google, interesowały nas także różne triki i nowości kosmetyczne, głównie związane z makijażem oczu i brwi. Szukaliśmy również informacji o tym, jak wykonać w domowym zaciszu zabiegi, do tej pory często wykonywane w salonach kosmetycznych.

Henna pudrowa to hit kosmetyczny 2020 w Google

Henna pudrowa była najczęściej wyszukiwanym hasłem kosmetycznym w Google w 2020 roku. Okazuje się, że bardzo często szukaliśmy także pędzli do makijażu oraz laminacji brwi.

Strobing, czyli sposób konturowania twarzy przy pomocy rozświetlacza był hasłem, który zaliczył największy wzrost w Google w 2020 roku (wzrost rok do roku aż o 717%). W ubiegłym roku w wyszukiwarce królowała również laminacja. Oprócz tego, że była jednym z najczęściej wyszukiwanych fraz, zaliczyła także rekordowe wzrosty: hasło laminacja brwi wzrosło o 551%, a laminacja rzęs o 150%.

Na popularności stracił natomiast makijaż ślubny (spadek o 31%), prawdopodobnie w związku z obostrzeniami dotyczącymi organizacji wesel w pandemii, oraz rzęsy 1:1 (spadek o 29%), co mogło mieć związek z czasowym zamknięciem salonów kosmetycznych.

Fokus na oczy

Większość topowych urodowych wyszukiwań z ubiegłego roku skupia się wokół makijażu oczu.[1] Może mieć to związek z koniecznością noszenia maseczek, które zakrywają pozostałą dolną część twarzy. Dane z wyszukiwarki pokazują też, że ze względu na zamknięcie salonów kosmetycznych, a także konieczność pozostawania w domu w celu uniknięcia kontaktu z innymi, próbowaliśmy wiele prostych zabiegów wykonać samodzielnie. Stąd bardzo duża popularność w Google pytań takich jak: Jak malować brwi?, Jak przykleić rzęsy? lub Jak wyregulować brwi? Popularność strobingu widać także we wpisywanych zapytaniach: Jak nakładać rozświetlacz?. Co ciekawe, jeden z trzech topowych problemów brzmi także Jak wyszczuplić twarz?

Perfumy: francuskie, męskie i damskie

Zainteresowanie perfumami w wyszukiwarce Google również zmniejszyło się w okresie lockdownu, natomiast, tak jak co roku, odnotowało znaczny wzrost w okolicach Black Friday. Wśród najpopularniejszych haseł dotyczących perfum znalazły się francuskie perfumy, perfumy damskie i perfumy męskie. W kwestii zapachów Polacy pytali Google głównie o oryginalne testery perfum lub oryginalność perfum, m.in. Gdzie kupić oryginalne testery perfum?, Jak rozpoznać oryginalny tester perfum? lub Jak sprawdzić czy perfumy są oryginalne? Interesowały nas również praktyczne wskazówki, np. Co lepsze woda toaletowa czy perfumowana? lub Jak używać perfum?, a także chcieliśmy się dowiedzieć Jak pachnie piżmo? oraz Jak pachnie paczula? lub Jaki zapach perfum podnieca mężczyzn?.

W 2020 roku na pierwszym miejscu była higiena

Kategoria wyszukiwań kosmetycznych w Google w 2020 roku wzrosła aż o 40% w porównaniu do roku 2019. Początek lockdownu w Polsce był czasem, kiedy wyszukiwania haseł związanych z kosmetykami i pielęgnacją spadły, aby w kwietniu znacząco wzrosnąć. Podobnie często szukaliśmy w Google tematów związanych z urodą przed świętami Bożego Narodzenia, w związku z prezentami oraz Sylwestrem. Najszybciej rosnącą podkategorią wyszukiwań kosmetycznych w 2020 roku w Google, co nie dziwi, była higiena oraz przybory do higieny osobistej (wzrost o 46% rok do roku)[2]. O 37% wzrosła pielęgnacja skóry, a o 25% - golenie i pielęgnacja brody. Popularnością cieszyły się także wyszukiwania związane z dbaniem o włosy, usta, opalaniem i ochroną przeciwsłoneczną oraz przeciwstarzeniową. W 2020 roku aż o 19,45% w porównaniu do 2019 roku wzrosły wyszukiwania kosmetyczne dokonane w Google przy pomocy smartfonów.  

Poniżej zamieszczamy listy najpopularniejszych haseł oraz pytań kosmetycznych w 2020 roku:

Najpopularniejsze hasła kosmetyczne 2020 w Google

  1. Henna pudrowa
  2. Pędzle do makijażu
  3. Laminacja brwi

Top 10 pytań dotyczących urody w Google w 2020 roku

  1. Jak malować brwi?
  2. Jak przykleić rzęsy?
  3. Jak wyszczuplić twarz?
  4. Jak wyregulować brwi?
  5. Jak nakładać rozświetlacz?
  6. Jak zrobić kreski?
  7. Jak zmyć hennę z brwi?
  8. Jak zrobić kreskę na oku?
  9. Jak zrobić makijaż?
  10. Jak dobrać podkład?

Hasła kosmetyczne, które zanotowały największy wzrost w 2020 (w porównaniu do 2019 roku)

  1. Strobing 717%
  2. Laminacja brwi 551%
  3. Laminacja rzęs 150%
  4. Zestaw kosmetyków 138%
  5. Henna do brwi 136%
  6. Paletka cieni 122%
  7. Drogeria internetowa 118%
  8. Kosmetyki 103%
  9. Eyeliner 78%
  10. Korektor 69%

Najpopularniejsze hasła z kategorii Perfumy i zapachy w 2020 w Google

  1. Francuskie perfumy
  2. Perfumy damskie
  3. Perfumy męskie

Top 15 pytań z kategorii Perfumy i zapachy w Google w 2020 roku

  1. Gdzie kupić oryginalne testery perfum?
  2. Jakie perfumy męskie?
  3. Jak rozpoznać oryginalny tester perfum?
  4. Jak sprawdzić czy perfumy są oryginalne po kodzie?
  5. Jak sprawdzić czy perfumy są oryginalne?
  6. Jak sprawdzić oryginalność perfum?
  7. Gdzie kupić oryginalne perfumy?
  8. Gdzie sprawdzić kod perfum?
  9. Jakie perfumy damskie?
  10. Co lepsze woda toaletowa czy perfumowana?
  11. Jak używać perfum?
  12. Jak pachnie piżmo?
  13. Gdzie kupować perfumy?
  14. Jaki zapach perfum podnieca mężczyzn?
  15. Jak pachnie paczula?

Źródło: Google

Dodatkowe informacje:

[1] Podkategoria “makijaż oczu” wzrosła o 9% w skali rok do roku
[2] Dane wewnętrzne Google, 2020

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Creative współpracuje z BWF, aby dodać holografię SXFI Live do transmisji badmintona na żywo
Światowa Federacja Badmintona (BWF) nawiązała współpracę z Creative Technology, aby zwiększyć wrażenia fanów podczas oglądania meczów badmintona, przybliżając publiczność do akcji za pomocą dźwięku holograficznego.
Rok 2021 to czas kolejnej, 4. odsłony cyklu „Kobiety wiedzą, co robią – LIVE” organizowanego przez zespół „Wysokich Obcasów” i „Gazety Wyborczej”. W ramach projektu w ciągu najbliższych miesięcy będą odbywać się panele dyskusyjne i spotkania z niezwykłymi kobietami ze świata mediów, kultury, technologii czy aktywnie...
Wskaźniki widoczności reklam display dalej spadły wraz ze wzrostem popytu na koniec roku. W międzyczasie średni współczynnik widoczności reklam wideo spadł o 2 punkty procentowe, osiągając najniższy poziom w 2020 roku.
Prawie 5 mln Polaków nie korzysta z komputera i internetu
W Polsce blisko 5 mln osób wciąż nie korzysta z internetu ani komputera, a pod względem wykluczenia cyfrowego sytuacja wygląda gorzej tylko w sześciu krajach Europy. Jedną z głównych przyczyn są zbyt wysokie koszty sprzętu i dostępu do sieci. Tymczasem planowane przez rząd rozszerzenie opłaty reprograficznej na nowe urządzenia, takie jak smartfony, tablety, laptopy i...
Wydawnictwo Kukbuk pracuje nad nowym kwartalnikiem
Od nowego roku magazyn KUKBUK staje się kwartalnikiem. Jest to zmiana wpisująca się w szerszą i długofalową strategię wydawnictwa. Nowy kwartalnik KUKBUK będzie zasobniejszy w treści – każdy numer będzie liczył ok. 280 stron. To o ok. 100 stron więcej niż dotychczas. Pierwszy numer w nowej odsłonie ukaże się pod koniec marca. Wydawnictwo zdecydowało się utrzymać...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764