logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Jakich trendów kosmetycznych szukaliśmy w Google w 2020 roku

  PR 12.01.2021, przeczytano 287 razy

Henna pudrowa to najpopularniejsze hasło kosmetyczne w Google w 2020. Chociaż ubiegły rok upłynął nam pod znakiem pielęgnacji w domu, nie oznacza to, że przestaliśmy dbać o swój wygląd czy śledzić urodowe nowości. Wyszukiwarkę pytaliśmy o to jak malować brwi? lub jak przykleić rzęsy? Natomiast hasła strobing, laminacja brwi oraz laminacja rzęs zaliczyły największe wzrosty popularności w wyszukiwarce.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jakich-trendow-kosmetycznych-szukalismy-w-google-w-2020-roku,389805,artykul.html

Rok 2020 z pewnością zapamiętamy jako czas, kiedy na kilka tygodni nasze łazienki musiały stać się salonami fryzjerskimi i kosmetycznymi. Jednak, pomimo ogólnego wzrostu wyszukiwań związanych z higieną i przyborami toaletowymi w Google, interesowały nas także różne triki i nowości kosmetyczne, głównie związane z makijażem oczu i brwi. Szukaliśmy również informacji o tym, jak wykonać w domowym zaciszu zabiegi, do tej pory często wykonywane w salonach kosmetycznych.

Henna pudrowa to hit kosmetyczny 2020 w Google

Henna pudrowa była najczęściej wyszukiwanym hasłem kosmetycznym w Google w 2020 roku. Okazuje się, że bardzo często szukaliśmy także pędzli do makijażu oraz laminacji brwi.

Strobing, czyli sposób konturowania twarzy przy pomocy rozświetlacza był hasłem, który zaliczył największy wzrost w Google w 2020 roku (wzrost rok do roku aż o 717%). W ubiegłym roku w wyszukiwarce królowała również laminacja. Oprócz tego, że była jednym z najczęściej wyszukiwanych fraz, zaliczyła także rekordowe wzrosty: hasło laminacja brwi wzrosło o 551%, a laminacja rzęs o 150%.

Na popularności stracił natomiast makijaż ślubny (spadek o 31%), prawdopodobnie w związku z obostrzeniami dotyczącymi organizacji wesel w pandemii, oraz rzęsy 1:1 (spadek o 29%), co mogło mieć związek z czasowym zamknięciem salonów kosmetycznych.

Fokus na oczy

Większość topowych urodowych wyszukiwań z ubiegłego roku skupia się wokół makijażu oczu.[1] Może mieć to związek z koniecznością noszenia maseczek, które zakrywają pozostałą dolną część twarzy. Dane z wyszukiwarki pokazują też, że ze względu na zamknięcie salonów kosmetycznych, a także konieczność pozostawania w domu w celu uniknięcia kontaktu z innymi, próbowaliśmy wiele prostych zabiegów wykonać samodzielnie. Stąd bardzo duża popularność w Google pytań takich jak: Jak malować brwi?, Jak przykleić rzęsy? lub Jak wyregulować brwi? Popularność strobingu widać także we wpisywanych zapytaniach: Jak nakładać rozświetlacz?. Co ciekawe, jeden z trzech topowych problemów brzmi także Jak wyszczuplić twarz?

Perfumy: francuskie, męskie i damskie

Zainteresowanie perfumami w wyszukiwarce Google również zmniejszyło się w okresie lockdownu, natomiast, tak jak co roku, odnotowało znaczny wzrost w okolicach Black Friday. Wśród najpopularniejszych haseł dotyczących perfum znalazły się francuskie perfumy, perfumy damskie i perfumy męskie. W kwestii zapachów Polacy pytali Google głównie o oryginalne testery perfum lub oryginalność perfum, m.in. Gdzie kupić oryginalne testery perfum?, Jak rozpoznać oryginalny tester perfum? lub Jak sprawdzić czy perfumy są oryginalne? Interesowały nas również praktyczne wskazówki, np. Co lepsze woda toaletowa czy perfumowana? lub Jak używać perfum?, a także chcieliśmy się dowiedzieć Jak pachnie piżmo? oraz Jak pachnie paczula? lub Jaki zapach perfum podnieca mężczyzn?.

W 2020 roku na pierwszym miejscu była higiena

Kategoria wyszukiwań kosmetycznych w Google w 2020 roku wzrosła aż o 40% w porównaniu do roku 2019. Początek lockdownu w Polsce był czasem, kiedy wyszukiwania haseł związanych z kosmetykami i pielęgnacją spadły, aby w kwietniu znacząco wzrosnąć. Podobnie często szukaliśmy w Google tematów związanych z urodą przed świętami Bożego Narodzenia, w związku z prezentami oraz Sylwestrem. Najszybciej rosnącą podkategorią wyszukiwań kosmetycznych w 2020 roku w Google, co nie dziwi, była higiena oraz przybory do higieny osobistej (wzrost o 46% rok do roku)[2]. O 37% wzrosła pielęgnacja skóry, a o 25% - golenie i pielęgnacja brody. Popularnością cieszyły się także wyszukiwania związane z dbaniem o włosy, usta, opalaniem i ochroną przeciwsłoneczną oraz przeciwstarzeniową. W 2020 roku aż o 19,45% w porównaniu do 2019 roku wzrosły wyszukiwania kosmetyczne dokonane w Google przy pomocy smartfonów.  

Poniżej zamieszczamy listy najpopularniejszych haseł oraz pytań kosmetycznych w 2020 roku:

Najpopularniejsze hasła kosmetyczne 2020 w Google

  1. Henna pudrowa
  2. Pędzle do makijażu
  3. Laminacja brwi

Top 10 pytań dotyczących urody w Google w 2020 roku

  1. Jak malować brwi?
  2. Jak przykleić rzęsy?
  3. Jak wyszczuplić twarz?
  4. Jak wyregulować brwi?
  5. Jak nakładać rozświetlacz?
  6. Jak zrobić kreski?
  7. Jak zmyć hennę z brwi?
  8. Jak zrobić kreskę na oku?
  9. Jak zrobić makijaż?
  10. Jak dobrać podkład?

Hasła kosmetyczne, które zanotowały największy wzrost w 2020 (w porównaniu do 2019 roku)

  1. Strobing 717%
  2. Laminacja brwi 551%
  3. Laminacja rzęs 150%
  4. Zestaw kosmetyków 138%
  5. Henna do brwi 136%
  6. Paletka cieni 122%
  7. Drogeria internetowa 118%
  8. Kosmetyki 103%
  9. Eyeliner 78%
  10. Korektor 69%

Najpopularniejsze hasła z kategorii Perfumy i zapachy w 2020 w Google

  1. Francuskie perfumy
  2. Perfumy damskie
  3. Perfumy męskie

Top 15 pytań z kategorii Perfumy i zapachy w Google w 2020 roku

  1. Gdzie kupić oryginalne testery perfum?
  2. Jakie perfumy męskie?
  3. Jak rozpoznać oryginalny tester perfum?
  4. Jak sprawdzić czy perfumy są oryginalne po kodzie?
  5. Jak sprawdzić czy perfumy są oryginalne?
  6. Jak sprawdzić oryginalność perfum?
  7. Gdzie kupić oryginalne perfumy?
  8. Gdzie sprawdzić kod perfum?
  9. Jakie perfumy damskie?
  10. Co lepsze woda toaletowa czy perfumowana?
  11. Jak używać perfum?
  12. Jak pachnie piżmo?
  13. Gdzie kupować perfumy?
  14. Jaki zapach perfum podnieca mężczyzn?
  15. Jak pachnie paczula?

Źródło: Google

Dodatkowe informacje:

[1] Podkategoria “makijaż oczu” wzrosła o 9% w skali rok do roku
[2] Dane wewnętrzne Google, 2020

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764