logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Jakie dane Polacy są skłonni przekazywać markom?

  PR 21.03.2023, przeczytano 386 razy
ilustracja

45% badanych Polaków oczekuje bardziej spersonalizowanych produktów i usług, jednocześnie ankietowani niechętnie godzą się na przekazywanie firmom swoich danych osobowych – to wynik badania Spicy Mobile i Mojej Gazetki dotyczącego korzystania z usług cyfrowych i stosunku Polaków do zmian technologicznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jakie-dane-polacy-sa-sklonni-przekazywac-markom,399362,artykul.html

– Personalizacja to fundament współczesnego marketingu – komentuje Tomasz Kąkol ze Spicy Mobile. – Konsumenci są codziennie bombardowani przytłaczającą ilością informacji i komunikatów reklamowych. Personalizacja pomaga markom przebić się przez ten szum i zapewnić konsumentowi bardziej pasujące do jego preferencji wrażenia. Może to skutkować zwiększonym zaangażowaniem, lojalnością, a ostatecznie sprzedażą. Jednak personalizacja nie jest możliwa bez danych. I tu dochodzimy do jednego z największych wyzwań, przed którym stoją aktualnie firmy.

Jak wynika z badania Spicy Mobile i Mojej Gazetki, którego wyniki opublikowano w raporcie „MarTech 2022/2023”, 45% badanych oczekuje, że produkty i usługi będą bardziej spersonalizowane. Z drugiej strony, Polacy w dużej mierze nie są skłonni dzielić się swoimi danymi – i to mimo pozytywnych doświadczeń z marką. Co drugi ankietowany nie przekazałby swoich danych osobowych nigdy, nawet w zamian za korzyści. Dostęp do niestandardowej oferty lub promocji skusiłby 40% konsumentów. Tylko co dziesiąty badany jest gotów bezwarunkowo przekazać swoje dane osobowe, o ile wcześniejsze doświadczenie z daną firmą było pozytywne.

ilustracjastrzałka

– Ze  względu na regulacje dotyczące plików cookies firmy muszą skupić się na gromadzeniu i przetwarzaniu danych własnych, tzw. first-party data. To dane pozyskane bezpośrednio od osób, których dotyczącą. Mogą one pochodzić ze strony internetowej, aplikacji mobilnej, systemu CRM czy działań marketingowych. Tymczasem, jak pokazują wyniki naszego badania, konsumenci są coraz bardziej świadomi wartości swoich danych osobowych i potencjalnego ryzyka związanego z ich udostępnianiem – przyznaje Tomasz Kąkol.

Wśród danych, które respondenci są skłonni przekazywać markom, dominują dane demograficzne, dane dotyczące zainteresowań i te, które odnoszą się do zakupów. Każde z nich wskazała ponad połowa respondentów. Niemal co drugi ankietowany – w przypadku pozytywnego kontaktu z marką – mógłby przekazać jej dane na temat form spędzania wolnego czasu (48%). Co trzeci konsument deklaruje gotowość podzielenia się z marką danymi lokalizacyjnymi (33%) i dotyczącymi przeglądanych stron internetowych (33%). Najmniej chętnie Polacy są gotowi udostępniać dane wrażliwe – należą do nich informacja o statusie materialnym (10%), poglądy (15%) i dane dotyczące zdrowia (19%).

ilustracjastrzałka

– Dane są jedną z najcenniejszych walut. Zapewniając wgląd w potrzeby i preferencje konsumentów, umożliwiają firmom tworzenie spersonalizowanych komunikatów marketingowych, rekomendację konkretnych produktów czy też lepszą obsługę klienta. Aby gromadzić wysokiej jakości dane, firmy muszą zainwestować w odpowiednią technologię. Jednak dużo większym wyzwaniem jest zdobycie zaufania klientów. To w końcu od konsumentów zależy komu i w jakim zakresie przekażą swoje dane – podsumowuje wyniki badania ekspert Spicy Mobile.

Źródło: Spicy Mobile

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Ośmiornica MullenLowe od dziś wygląda inaczej. Oddaje nową globalną tożsamość sieci i jej odświeżone pozycjonowanie. Rebranding dotyczy 57 rynków na całym świecie w tym także MullenLowe Warsaw.
Netto Polska z Clue PR
Od maja 2023 roku agencja Clue PR rozpoczęła współpracę z siecią dyskontów duńskiego koncernu Salling Group, Netto Polska. Współpraca ta jest wynikiem wygranego przez agencję przetargu.
Dan Cake startuje z kampanią produktów grillowych
Pod hasłem „Daj sobie czas na soczystą sztukę” marka przekonuje odbiorców, że gdy sięga się po jej wyroby piekarnicze, grillowanie staje się prawdziwą sztuką.
Dentsu Creative obroniło budżet na obsługę marki Audi. Kontrakt podpisano na okres 3 lat z możliwością przedłużenia o kolejne dwa. W ramach obsługi agencja odpowiada za aspekty technologiczne oraz contentowe stron www Audi oraz salonów dealerskich, kreatywne przygotowanie materiałów ATL, BTL, komunikację kampanii sprzedażowych i after sales, a także obsługę...
Firma Epson, światowy lider w dziedzinie technologii projekcyjnych, autor technologii 3LCD, z dumą ogłasza pojawienie się oficjalnych wyników raportu Futuresource za 1 kwartał kalendarzowy 2023. To pozwala nam podsumować cały rok fiskalny 2022, który EPSON zakończył 31 marca. W tym okresie producent powiększył udziały rynkowe, potwierdzając swoją dominującą...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764