logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Jakie dane Polacy są skłonni przekazywać markom?

  PR 21.03.2023, przeczytano 1002 razy
ilustracja

45% badanych Polaków oczekuje bardziej spersonalizowanych produktów i usług, jednocześnie ankietowani niechętnie godzą się na przekazywanie firmom swoich danych osobowych – to wynik badania Spicy Mobile i Mojej Gazetki dotyczącego korzystania z usług cyfrowych i stosunku Polaków do zmian technologicznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jakie-dane-polacy-sa-sklonni-przekazywac-markom,399362,artykul.html

– Personalizacja to fundament współczesnego marketingu – komentuje Tomasz Kąkol ze Spicy Mobile. – Konsumenci są codziennie bombardowani przytłaczającą ilością informacji i komunikatów reklamowych. Personalizacja pomaga markom przebić się przez ten szum i zapewnić konsumentowi bardziej pasujące do jego preferencji wrażenia. Może to skutkować zwiększonym zaangażowaniem, lojalnością, a ostatecznie sprzedażą. Jednak personalizacja nie jest możliwa bez danych. I tu dochodzimy do jednego z największych wyzwań, przed którym stoją aktualnie firmy.

Jak wynika z badania Spicy Mobile i Mojej Gazetki, którego wyniki opublikowano w raporcie „MarTech 2022/2023”, 45% badanych oczekuje, że produkty i usługi będą bardziej spersonalizowane. Z drugiej strony, Polacy w dużej mierze nie są skłonni dzielić się swoimi danymi – i to mimo pozytywnych doświadczeń z marką. Co drugi ankietowany nie przekazałby swoich danych osobowych nigdy, nawet w zamian za korzyści. Dostęp do niestandardowej oferty lub promocji skusiłby 40% konsumentów. Tylko co dziesiąty badany jest gotów bezwarunkowo przekazać swoje dane osobowe, o ile wcześniejsze doświadczenie z daną firmą było pozytywne.

ilustracjastrzałka

– Ze  względu na regulacje dotyczące plików cookies firmy muszą skupić się na gromadzeniu i przetwarzaniu danych własnych, tzw. first-party data. To dane pozyskane bezpośrednio od osób, których dotyczącą. Mogą one pochodzić ze strony internetowej, aplikacji mobilnej, systemu CRM czy działań marketingowych. Tymczasem, jak pokazują wyniki naszego badania, konsumenci są coraz bardziej świadomi wartości swoich danych osobowych i potencjalnego ryzyka związanego z ich udostępnianiem – przyznaje Tomasz Kąkol.

Wśród danych, które respondenci są skłonni przekazywać markom, dominują dane demograficzne, dane dotyczące zainteresowań i te, które odnoszą się do zakupów. Każde z nich wskazała ponad połowa respondentów. Niemal co drugi ankietowany – w przypadku pozytywnego kontaktu z marką – mógłby przekazać jej dane na temat form spędzania wolnego czasu (48%). Co trzeci konsument deklaruje gotowość podzielenia się z marką danymi lokalizacyjnymi (33%) i dotyczącymi przeglądanych stron internetowych (33%). Najmniej chętnie Polacy są gotowi udostępniać dane wrażliwe – należą do nich informacja o statusie materialnym (10%), poglądy (15%) i dane dotyczące zdrowia (19%).

ilustracjastrzałka

– Dane są jedną z najcenniejszych walut. Zapewniając wgląd w potrzeby i preferencje konsumentów, umożliwiają firmom tworzenie spersonalizowanych komunikatów marketingowych, rekomendację konkretnych produktów czy też lepszą obsługę klienta. Aby gromadzić wysokiej jakości dane, firmy muszą zainwestować w odpowiednią technologię. Jednak dużo większym wyzwaniem jest zdobycie zaufania klientów. To w końcu od konsumentów zależy komu i w jakim zakresie przekażą swoje dane – podsumowuje wyniki badania ekspert Spicy Mobile.

Źródło: Spicy Mobile

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Zarząd Stowarzyszenia Agencji Public Relations
Podczas Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Agencji Public Relations 12 września br. wybrano nowy skład trzeciej już kadencji Zarządu organizacji. Prezesem został Bartłomiej Rajchert, założyciel i prezes GDS Grupy Doradztwa Strategicznego. Nowy Zarząd objął przewodnictwo na dwuletnią kadencję.
Olimp Marketplace IV:  Przyszłość e-commerce to Marketplace
27 września w Warszawskim Multikinie Złote Tarasy odbędzie się IV edycja Konferencji Olimp Marketplace. Uwaga: Zostało tylko pare dni do konferencji!
Valkea dla Finnlines
Finnlines, jedna z największych firm żeglugowych w Finlandii, powierzyła komunikację na polskim rynku agencji Valkea.
Dan Cake z nową platformą komunikacji: Jedz jak chcesz
Marka Dan Cake rusza z nową platformą komunikacji. Pod hasłem „Jedz jak chcesz” zaprasza do bycia autentycznym i podchodzenia do jedzenia na własnych warunkach.
SALESmanago z pakietem startowym CEP i Growth Framework
SALESmanago w odpowiedzi na rosnącą fragmentację rynku martech wprowadza pakiet startowy platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów (Customer Engagement Platform, CEP) oraz model wzrostu (Growth Framework) dla średnich przedsiębiorstw e-commerce w Europie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764