logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Jakie kwoty przeznacza się na prezenty w biznesie?

  PR 27.11.2024, przeczytano 304 razy
ilustracjastrzałka

Prezenty biznesowe odgrywają istotną rolę w budowaniu relacji zawodowych. Jednak jaką wartość finansową powinny mieć takie upominki, by były odpowiednio docenione, a jednocześnie nie naruszały etykiety biznesowej? Wyniki najnowszego badania rzucają światło na preferencje i praktyki związane z wartością prezentów w świecie biznesu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jakie-kwoty-przeznacza-sie-na-prezenty-w-biznesie,406625,artykul.html

Prezenty biznesowe to nie tylko tradycja, ale też sposób na wzmacnianie relacji i budowanie kultury firmy. Personalizacja, jakość i odpowiedni moment wręczenia sprawiają, że upominki stają się czymś więcej niż tylko formalnością – symbolem docenienia i partnerstwa. Prezenty biznesowe to ważny element budowania relacji w środowisku pracy. Wartość prezentu biznesowego różni się w zależności od stanowiska osoby obdarowywanej.

Badanie “Sztuka dawania prezentów biznesowych” serwisu Prezentmarzeń na próbie próbie 1496 dotyczące wartości upominków ujawnia, jak różnią się kwoty przeznaczane na prezenty w zależności od stanowiska obdarowywanej osoby.

ilustracjastrzałka

Pracownicy niższego szczebla

Najczęściej przeznaczana kwota na prezenty dla pracowników operacyjnych wynosi od 100 do 300 zł, taką odpowiedź wskazało 44% badanych. Co trzeci respondent (31%) wskazał budżet do 100 zł, natomiast większe sumy, takie jak od 300–500 zł i powyżej 500 zł, wybiera mniejszość – odpowiednio 15% i 3%.

Pracownicy średniego szczebla

W przypadku pracowników na wyższych stanowiskach, 39% respondentów wybiera upominki w przedziale 100–300 zł, a 28% wskazuje kwotę od 300–500 zł. Tylko 5% decyduje się na upominki powyżej 1000 zł, co podkreśla stopniowy wzrost inwestycji w prezenty wraz ze wzrostem stanowiska.

Kadra zarządzająca

Dla kadry zarządzającej wydatki na prezenty są wyraźnie wyższe. Najpopularniejsze przedziały to 300–500 zł, wskazane przez 32% badanych, oraz 500–1000 zł, które wybrało 29%. Co piąty respondent (18%) wskazał kwoty przekraczające 1000 zł, a jedynie 3% wybiera drobne upominki do 100 zł.

Prezes

Prezenty dla najwyższego szczebla zarządzania często przekraczają granice standardowych budżetów. Aż 49% badanych przeznacza na prezenty powyżej 1000 zł, a kolejne 27% wybiera przedział 500–1000 zł. Drobne upominki do 100 zł to rzadkość – tylko 2% respondentów wybiera taką opcję.

Kwoty przeznaczane na prezenty w biznesie rosną wraz z rangą stanowiska. Najwyższe budżety są zarezerwowane dla prezesów i kadry zarządzającej, co wskazuje na większy nacisk na utrzymanie pozytywnych relacji z kluczowymi decydentami w firmie.

Kwota przeznaczana na prezenty biznesowe powinna być dostosowana do rangi stanowiska i okazji. Ważne jednak, by nie wartość materialna, ale jakość i personalizacja prezentu stanowiły jego największą wartość. W biznesie liczy się gest i intencja, które wzmacniają relacje. Prezenty biznesowe, szczególnie te wręczane kadrze zarządzającej czy prezesowi, mają ogromne znaczenie w budowaniu relacji i atmosfery w firmie. Ważne, by były nie tylko wartościowe, ale także odpowiednio dobrane – podkreśla Michał Krasoń z serwisu Prezentmarzeń.

Prezenty biznesowe, niezależnie od kwoty, są wyrazem szacunku i troski o relacje. Odpowiedni wybór wartości prezentu to klucz do budowania pozytywnej atmosfery i podkreślenia znaczenia partnerstwa. Badanie jasno pokazuje, że jakość i personalizacja upominku mają większe znaczenie niż jego wartość finansowa, szczególnie w przypadku kadr zarządzających i prezesów.

Źródło: Prezentmarzeń

Dodatkowe informacje:

Badanie „Sztuka dawania prezentów biznesowych?” zostało zrealizowane przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1496 respondentów w formie ankiety online i stacjonarnie we wrześniu 2024.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Czy influencerzy organizują nam już Święta?
Święta Bożego Narodzenia są jednym z najbardziej wyczekiwanych momentów w kalendarzu Polaków – czasem pełnym tradycji, rodzinnych spotkań i refleksji. W ostatnich latach można jednak zauważyć zmieniające się podejście do celebracji tych wyjątkowych dni. Pod wpływem mediów społecznościowych, a zwłaszcza działalności influencerów,...
Hand Made dla BMW Motorrad
Agencja reklamowa Hand Made wygrała przetarg i zajmie się umocnieniem komunikacji w social mediach marki BMW Motorrad.
Rekordowy finał kampanii Mosznowładcy
W nieco ponad dwa miesiące organizatorzy kampanii Mosznowładcy i wspierające ich instytucje zapewniły aż 18 dni badań na terenie kraju, dzięki czemu przebadano 9039 mężczyzn! To absolutny rekord akcji, pobijający wyniki wszystkich dotychczasowych edycji.
Świąteczna odsłona Symulatora Biedronki w Robloxie
Symulator sklepu stworzony przez Biedronkę we współpracy z agencją Gameset (Grupa Lifetube) cieszy się rosnącą popularnością, a użytkownicy wygenerowali już ponad 1 400 000 rozgrywek. Z okazji zbliżających się Świąt twórcy przygotowali dla graczy niespodziankę - świąteczną odsłonę gry. 
New is Now - Premiery Sharp/NEC na ISE 2025
Na targach Integrated Systems Europe (ISE) 2025 firma Sharp NEC Display Solutions Europe zaprezentuje swoje najnowsze rozwiązania do wyświetlania obrazu już pod marką Sharp. Technologia dvLED, unikalne projektory z laserem RB, monitory wielkoformatowe oraz interaktywne, cyfrowe plakaty Sharp ePaper, a także oprogramowanie Hiperwall do zarządzania treścią np. ścian video...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764