logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Jakie metody nadruku na kubkach oprócz sublimacji?

Strona 3/3  1 2 3

| 23.10.2011 00:10

3kwadrat_pl, 2011-10-22 22:45
Panie Subli wybacz Pan- ale pieprzysz Pan głupoty. Nikt nie chce żebyś go uczył jak ma zarobić pieniądze. Jak nie wiesz jak pomóc to się po raz kolejny bez sensu nie rozpisuj nic do tematu nie wnosząc. Piekarniki zostaw piekarzom i kołom gospodyń wiejskich. I k...wa nie myl i nie mieszaj kalki z kalkomanią.



Panie kwadrat to może Pan coś doradzi. W gębie widzę, że jesteś silny. Może mi to powtórzysz w cztery oczy.
Radzę się douczyć. Do kalkomanii kupuje się również kalkę. Różnią się temperaturami wypalania. Czytając Pańskie porady to Pan częściej p...rzy niż doradza.Człowiek chce produkować Kubki i na nich zarabiać. Sami często doradzacie, żeby skorzystać z usług innych. Wtedy Pan gęby nie otworzyć, tylko pewnie przytakuje, że porada jest prawidłowa. Chyba normalne jest, że jak ktoś chce napić się piwa nie musiał kupować browaru. Ròwnież nie spotkałem idioty, ktòry kupując surowce do kalkomanii, prosi o kalkomanię do kalkomanii, tylko prosi o kalkę do kalkomanii. Może jednak Pan kupuje kalkomanię do kalkomanii. Każdy nośnik pokryty żelatyną lub inną substancją wymagający rozdzielenia od podłoża wody, nazywał się kalką i nic do tej pory się nie zmieniło. Piekarnik jest potrzebny. A do Koła Gospodyń Wiejskich może Pan wstawić swoje maszyny.

(Wiadomość zmodyfikowana przez: subli-tech dnia 22.10.2011 22:16)

(Wiadomość zmodyfikowana przez: subli-tech dnia 22.10.2011 22:31)

(Wiadomość zmodyfikowana przez: subli-tech dnia 22.10.2011 22:33)

(Wiadomość zmodyfikowana przez: subli-tech dnia 22.10.2011 23:20)

(Wiadomość zmodyfikowana przez: subli-tech dnia 23.10.2011 00:26)

avatar użytkownika
+ + +

Kraków
wiadomości: 148
w Signs.pl od 07.02.2009
IP: 89.77.218.XXX

3kwadrat_pl 3kwadrat_pl | 23.10.2011 08:10

Kalkomania - druk na specjalnym papierze, którego obraz jest przeznaczony do przeniesienia później na inną powierzchnię. Kalkomania może być sucha, wodna, ceramiczna itp. Kalkomanie zazwyczaj drukuje się przy pomocy techniki druku: sitodruk.

Kubki zadrukujesz w technologi sitodruku i tampondruku bezpośrednio na przedmiocie. Wybór technologii jest uzależniony przede wszystkim od wielkości nadruku. po zadrukowaniu układasz kubki w piecu i wypalasz. Jeśli chodzi o piece do wypalania nadruków to wybór jest dość spory i spokojnie dostaniesz coś za kilka tysi żeby rozpocząć wypalanie kubków, których nadruki nie zejdą do szamba po włożeniu do zmywarki.

http://www.youtube.com/watch?v=_cNYn17psPg&feature=related

Ps. Panie Subli. Proponuję zobaczyć jeszcze raz na temat postu.

pozdrawiam Bartosz

(Wiadomość zmodyfikowana przez: 3kwadrat_pl dnia 23.10.2011 08:57)

3kwadrat_pl

| 24.10.2011 00:10

bensioux, 2011-10-19 11:28
Witam serdecznie. Interesuje mnie jakie są inne od sublimacji i termotransferu metody nadruku na kubkach? Chodzi o nadruk na materiałach dostarczonych przez klienta oraz na kubkach "wszelkiej maści".

Z tego co zdążyłem się zorientować są chyba 3 inne metody:

-tampodruk
-sitodruk
-kalkomania.

Czy ktoś mógłby mi przybliżyć na czym polegają te metody, jakie są koszty zakupu urządzeń no i ewentualne koszty samego nadruku.

Za odpowiedź z góry dziękuję i pozdrawiam.


To nie takie proste jak Pan ekspert opowiada. Najprościej skopiować definicję z Wikipedii, i jest OK! Ja będę używał terminu kalka, bo takich terminów używają fachowcy ceramicy. Jeżeli zdecydujesz się na kalkę ceramiczną z wydrukiem sitodrukowym, musisz zwrócić uwagę na zakupiony surowiec. Muszą to być kubki pokryte szkliwem o niskiej temp. topliwości. Nigdy nie dowiesz się jakie kubki dostarczył Ci klient. Proponowane przez mojego opozycjonistę rozwiązanie jest metodą naszkliwną. Przy zastosowaniu kubków o wysokiej temperaturze topliowości szkliwa wcześnie czy później też zakończy się szambem. Lepsze są kalki wszkliwne zarówno ceramiczne, emalierskie i szklane. Ale to już twój wybór. Tą metoda nigdy nie uzyskasz jakości fotograficznej. A schody zaczną się przy kolorowych kubkach. Zwróć uwagę, że na tych filmikach używają białych kubków.

Życzę powodzenia

avatar użytkownika
+ + +

Kraków
wiadomości: 148
w Signs.pl od 07.02.2009
IP: 89.77.218.XXX

| 24.10.2011 09:10

Wcale nie trzeba zwracać uwagi na zakupiony surowiec stosując kalkomanię ceramiczną. Farba do druku kalki ceramicznej jest mieszaniną tlenków i tzw fryty. Ich rozpuszczenie następuje w piecu przy temperaturze około 820 stopni. W produkcji ceramiki, a nawet porcelany i kamionki nie stosuje się szkliw, których temperatura topnienia jest wyższa ( jedynie w szkliwach tzw technicznych, ale rzadko się na nich drukuje i wypala kalkę ).
Jednym słowem temperatura topnienia farby i szkliwa kubka jest podobna. W temperaturze 800-850 stopni mamy do czynienia z natopieniem farby z kalkomanii na szkliwo przedmiotu zdobionego ( także malowania ręcznego, tampo, itp )
Co do jakości fotograficznej. Sito ma możliwości druku w liniaturze do 100 lpi. W produkcji większej klientom to pasuje. Oczywiście produkcja kalkomanii, druku bezpośredniego farbami ceramicznymi nie jest prosta ale żadna inna technika nie daje tak perfekcyjnych rezultatów druku, jak również nadruku tak wytrzymałego. Oczywiście nie mówimy tu o druku 1 szt - tutaj jak najbardziej techniki "drukarkowe" są lepsze. Swoją drogą przy większych produkcjach koszt i czasochłonność sublimacji jest wiele razy większa niż jakiejkolwiek innej techniki drukarskiej.
Czyli podsumowując, stosujemy odpowiednie techniki do potrzeb zlecenia a nie wygłupiamy się i piszemy co nam pasuje do strategii sprzedaży.
Jak trzeba pomóc proszę pytać, mam spore doświadczenie w zdobieniu ceramiki, chętnie podpowiem

brak ikonki
+ +

Sosnowiec
wiadomości: 9
w Signs.pl od 11.10.2011
IP: 83.242.84.XXX

| 24.10.2011 10:10

[QUOTE] Swoją drogą przy większych produkcjach koszt i czasochłonność sublimacji jest wiele razy większa niż jakiejkolwiek innej techniki drukarskiej. [/QUOTE]

Tutaj pozowlę się polemizować. Koszty początkowe rozpoczęcia produkcji sublimacji są w tej chwili tak małe, że zakup sprzętu jest cząstką kwoty potrzebnej na zakup nowego sprzętu do kalki czy sita na okrągło. Później ok, tampon, sito i kalka będą tańsze od sublimacji, ale róznica nie jest znowu jakaś wielka. Co do czasochłonności sublimacji nie jest ona znowu taka duża. Jedna doświadczona osoba może spokojnie wyprodukować 70-80 kubeczków na godzinę (obsługując 3 prasy jednocześnie). Mało tego widziałem osoby obsługujące 4 prasy jednocześnie i szło to bardzo sprawnie. Wówczas spokojnie można zrobić 100 kubków na godzinę. Mówię o przypadku, gdy są już gotowe nadruki i praca polega na obklejeniu kubeczka, umieszczeniu go w prasie, a następnie wyciągnięcie, odklejenie nadruku i umieszczenia kubka w wodzie do schłodzenia. Pytanie tylko, czy mała lub średniej wielkości firma znajdzie tyle zamówień.

Każda metoda nadruku ma swoje zalety i wady. Dlatego więksi gracze na rynku mają w swojej ofercie do wyboru kilka technik druku i oferują różne rozwiązania przy różnych zapotrzebowaniach np. ilości, jakości druku, kolorystycznych czy kształtu kubeczka.



-----------------
warto pytać , warto wiedzieć...



(Wiadomość zmodyfikowana przez: jarek643 dnia 24.10.2011 08:20)

avatar użytkownika
+ + + + + +

Toruń
wiadomości: 735
w Signs.pl od 04.11.2006
IP: 83.20.62.XXX

| 24.10.2011 10:10

Nie ma o czym polemizować. Mówiłem o większych produkcjach, nie takich z allegro oraz fotokubkach. Inwestycja w sito, wiedzę oraz piec jest nieporównywalnie większa od zakupu sprzętu do subli. Sublimacja ma na pewno przewagę przy niewielkich, prostych zleceniach. Podobnie tampo przy prostych nadrukach. Farby tampo mają całkiem dobrą wytrzymałość przy odpowiednim przygotowaniu

brak ikonki
+ +

Sosnowiec
wiadomości: 9
w Signs.pl od 11.10.2011
IP: 83.242.84.XXX

| 25.10.2011 21:10

Ok. A czy może mi ktoś wytłumaczyć jak wygląda cały proces nadruku na kubkach metodą tampodruku?

avatar użytkownika
+ + +

Gorlice
wiadomości: 50
w Signs.pl od 22.07.2010
IP: 80.51.136.XXX
Strona 3/3  1 2 3
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764