logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

BADANIE: Jakie nagrody są wybierane najczęściej w programach lojalnościowych?

  PR 02.12.2019, przeczytano 957 razy
ilustracjastrzałka

Kuchnia króluje. Przynajmniej, jeśli chodzi o to, na jakie nagrody decydujemy się w programach lojalnościowych. Jeden z operatorów katalogów produktów dla klientów biznesowych ujawnił, jakie nagrody uczestnicy wybierają najczęściej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jakie-nagrody-sa-wybierane-najczesciej-w-programach-lojalnosciowych,384936,artykul.html

Najpopularniejsze programy lojalnościowe to te przeznaczone dla konsumentów – np. dla klientów stacji paliw lub sieci handlowych. Mogą mieć one postać katalogu nagród (papierowego lub wirtualnego), w którym punkty zdobyte za zakupy wymienić można na nagrody rzeczowe z rozmaitych kategorii.

Nie każdy jednak wie, że program tego samego typu można zastosować również w biznesie. Istnieje możliwość przygotowania programu lojalnościowego on-line, do którego dostęp będą mieli wyłącznie pracownicy konkretnej firmy lub jej klienci biznesowi. Punkty można przyznawać albo za konkretne osiągnięcia (np. wiążąc program z systemem motywacyjnym dla pracowników), albo za osiągniętą sprzedaż (np. w przypadku sklepów, które są dystrybutorem naszych produktów).

Możliwości jest zresztą znacznie więcej, ale niezmienna pozostaje główna zasada – uczestnik programu zamiast gotówki otrzymuje prezent rzeczowy, który może sobie wybrać sam z szerokiego zakresu dostępnych przedmiotów. Nagrodami mogą być także vouchery, które można potem wykorzystać w sieci sklepów lub w salonie firmowym danej marki.

Nurtujące pozostaje pytanie o to, jakie prezenty w programach lojalnościowych są wybierane najczęściej. Serwis NagrodyB2B, który specjalizuje się w programach tego typu dla klientów biznesowych, ujawnił dane dotyczące najczęstszych wyborów. Po zebraniu danych za III kwartał 2019 roku, ustalona została lista 50 najczęściej wybieranych produktów. Co z niej wynika?

Kuchnia ma pierwszeństwo

Przede wszystkim okazuje się, że ten ranking został zdominowany przez produkty, które możemy zaliczyć do jednej kategorii. Aż 54% nagród z listy „Top 50” stanowią sprzęty używane w kuchni.

Uczestnicy programów lojalnościowych najchętniej wybierają (w kolejności od najpopularniejszych): czajniki, młynki do przypraw, opiekacze do kanapek oraz kuchenki mikrofalowe. Popularnością cieszą się również różnego rodzaju komplety garnków, patelni czy noży kuchennych. Na liście „Top 50” pojawiła się także maszyna do popcornu, parowar, blender, frytkownica i naleśnikarka.

Ponieważ lista dotyczy programów lojalnościowych prowadzonych dla firm, możliwe że część tego wyposażenia zasiliła kuchnie dla pracowników.

Co z resztą domu?

Wiemy już, że zdecydowanym królem programów lojalnościowych jest sprzęt kuchenny. A jaka kategoria zasłużyła sobie na srebrny medal? Tutaj możemy wziąć pod uwagę rozmaite sprzęty i inne elementy wyposażenia domu, które mają zastosowanie poza kuchnią. Do takiej kategorii można zaliczyć 25% sprzedaży produktów z listy „Top 50” serwisu NagrodyB2B.

Chodzi tu o tak rozmaite produkty jak (w kolejności od najpopularniejszych): soniczna szczoteczka do zębów, żelazko, urządzenie do mycia okien, maszynka do strzyżenia włosów, depilator, lokówko-suszarka, prostownica, waga łazienkowa, golarka czy nawet kołdra.

Pozostałe rozmaitości

11,5% produktów z tego zestawienia można zaliczyć do kategorii turystyka. Są to przede wszystkim walizki podróżne, ale także latarki.

Ostatnią grupę stanowi elektronika i narzędzia – w sumie 9,5% produktów wybieranych z firmowych katalogów nagród należało do tej kategorii. Znalazły się w niej m.in. zestaw wkrętaków z uchwytem, kijek do wykonywania zdjęć typu „selfie”, głośnik bezprzewodowy, alkomat oraz kamera samochodowa.

Najczęściej wybierane nagrody doskonale obrazują, jakiego typu prezenty wybierają Polacy. Jeśli z katalogu zawierającego ponad 1200 produktów z rozmaitych kategorii mogą sobie wybrać cokolwiek zechcą, najczęściej decydują się na prezenty praktyczne, które można wykorzystać w kuchni, w łazience, ewentualnie w samochodzie.

Znacznie rzadziej decydują się na zegarki, biżuterię lub takie nagrody, które można by było uznać za bardziej egoistyczne zachcianki. W praktyce ogromna część wybieranych produktów można zakwalifikować do kategorii „dla domu”. Być może stanowi to także podpowiedź, jakich prezentów szukać w związku ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia?

Źródło: NagrodyB2B.pl

www.nagrodyb2b.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764