logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

BADANIE: Jakie nagrody są wybierane najczęściej w programach lojalnościowych?

  PR 02.12.2019, przeczytano 235 razy
ilustracjastrzałka

Kuchnia króluje. Przynajmniej, jeśli chodzi o to, na jakie nagrody decydujemy się w programach lojalnościowych. Jeden z operatorów katalogów produktów dla klientów biznesowych ujawnił, jakie nagrody uczestnicy wybierają najczęściej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jakie-nagrody-sa-wybierane-najczesciej-w-programach-lojalnosciowych,384936,artykul.html

Najpopularniejsze programy lojalnościowe to te przeznaczone dla konsumentów – np. dla klientów stacji paliw lub sieci handlowych. Mogą mieć one postać katalogu nagród (papierowego lub wirtualnego), w którym punkty zdobyte za zakupy wymienić można na nagrody rzeczowe z rozmaitych kategorii.

Nie każdy jednak wie, że program tego samego typu można zastosować również w biznesie. Istnieje możliwość przygotowania programu lojalnościowego on-line, do którego dostęp będą mieli wyłącznie pracownicy konkretnej firmy lub jej klienci biznesowi. Punkty można przyznawać albo za konkretne osiągnięcia (np. wiążąc program z systemem motywacyjnym dla pracowników), albo za osiągniętą sprzedaż (np. w przypadku sklepów, które są dystrybutorem naszych produktów).

Możliwości jest zresztą znacznie więcej, ale niezmienna pozostaje główna zasada – uczestnik programu zamiast gotówki otrzymuje prezent rzeczowy, który może sobie wybrać sam z szerokiego zakresu dostępnych przedmiotów. Nagrodami mogą być także vouchery, które można potem wykorzystać w sieci sklepów lub w salonie firmowym danej marki.

Nurtujące pozostaje pytanie o to, jakie prezenty w programach lojalnościowych są wybierane najczęściej. Serwis NagrodyB2B, który specjalizuje się w programach tego typu dla klientów biznesowych, ujawnił dane dotyczące najczęstszych wyborów. Po zebraniu danych za III kwartał 2019 roku, ustalona została lista 50 najczęściej wybieranych produktów. Co z niej wynika?

Kuchnia ma pierwszeństwo

Przede wszystkim okazuje się, że ten ranking został zdominowany przez produkty, które możemy zaliczyć do jednej kategorii. Aż 54% nagród z listy „Top 50” stanowią sprzęty używane w kuchni.

Uczestnicy programów lojalnościowych najchętniej wybierają (w kolejności od najpopularniejszych): czajniki, młynki do przypraw, opiekacze do kanapek oraz kuchenki mikrofalowe. Popularnością cieszą się również różnego rodzaju komplety garnków, patelni czy noży kuchennych. Na liście „Top 50” pojawiła się także maszyna do popcornu, parowar, blender, frytkownica i naleśnikarka.

Ponieważ lista dotyczy programów lojalnościowych prowadzonych dla firm, możliwe że część tego wyposażenia zasiliła kuchnie dla pracowników.

Co z resztą domu?

Wiemy już, że zdecydowanym królem programów lojalnościowych jest sprzęt kuchenny. A jaka kategoria zasłużyła sobie na srebrny medal? Tutaj możemy wziąć pod uwagę rozmaite sprzęty i inne elementy wyposażenia domu, które mają zastosowanie poza kuchnią. Do takiej kategorii można zaliczyć 25% sprzedaży produktów z listy „Top 50” serwisu NagrodyB2B.

Chodzi tu o tak rozmaite produkty jak (w kolejności od najpopularniejszych): soniczna szczoteczka do zębów, żelazko, urządzenie do mycia okien, maszynka do strzyżenia włosów, depilator, lokówko-suszarka, prostownica, waga łazienkowa, golarka czy nawet kołdra.

Pozostałe rozmaitości

11,5% produktów z tego zestawienia można zaliczyć do kategorii turystyka. Są to przede wszystkim walizki podróżne, ale także latarki.

Ostatnią grupę stanowi elektronika i narzędzia – w sumie 9,5% produktów wybieranych z firmowych katalogów nagród należało do tej kategorii. Znalazły się w niej m.in. zestaw wkrętaków z uchwytem, kijek do wykonywania zdjęć typu „selfie”, głośnik bezprzewodowy, alkomat oraz kamera samochodowa.

Najczęściej wybierane nagrody doskonale obrazują, jakiego typu prezenty wybierają Polacy. Jeśli z katalogu zawierającego ponad 1200 produktów z rozmaitych kategorii mogą sobie wybrać cokolwiek zechcą, najczęściej decydują się na prezenty praktyczne, które można wykorzystać w kuchni, w łazience, ewentualnie w samochodzie.

Znacznie rzadziej decydują się na zegarki, biżuterię lub takie nagrody, które można by było uznać za bardziej egoistyczne zachcianki. W praktyce ogromna część wybieranych produktów można zakwalifikować do kategorii „dla domu”. Być może stanowi to także podpowiedź, jakich prezentów szukać w związku ze zbliżającymi się świętami Bożego Narodzenia?

Źródło: NagrodyB2B.pl

www.nagrodyb2b.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Content Marketing w czasach zarazy
Według danych AdReport w kwietniu zrealizowano 763 kampanie reklamowe oparte na działaniach contentowych. Było to o 10,8 proc. mniej niż w marcu, kiedy miało miejsce 855 tego typu promocji. Oznacza to, że spadek liczby działań contentowych, wynikający z pandemii koronawirusa, był mniejszy niż w segmencie kampanii display.
Korzyści z PR w Employer Branding
Tak jak pozytywny wizerunek marki pomaga promować sprzedaż, tak pozytywny employer branding pomaga przyciągać i zatrzymywać bardziej wykwalifikowanych pracowników. Firmy z pozytywnym wizerunkiem zatrudnienia otrzymują więcej aplikacji od wykwalifikowanych kandydatów, zatrzymują najlepszych pracowników i wydają mniej pieniędzy na ich zatrudnienie, a pracownicy są...
Kryzys reklamy. Rozmowa z prof. Anną Gizą-Poleszczuk i Karoliną Iwańską
W latach 90. hasło „ojciec prać” znał każdy. Jednak reklama już dawno straciła swój kultowy status, a jej twórcy częściej niż do tekstów kultury zerkają dziś do Excela.
Identyfikacja Wizualna Muzeum Getta Warszawskiego
Biel, czerwień, czerń, kamienny brąz i błękit – premiera Identyfikacji Pamięci (Memobook). Przedstawiamy Państwu nową koncepcję identyfikacji wizualnej Muzeum Getta Warszawskiego, wyłonioną w drodze międzynarodowego konkursu graficznego, zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej. Autorami zwycięskiej koncepcji są projektanci z litewskiego...
Odmrożone sklepy i lokale piszą do swoich klientów
Kartka “JUŻ OTWARTE!” przyklejona do witryny może nie wystarczyć, gdy klienci przez dwa miesiące siedzenia w domu przywykli do robienia zakupów w sieci i zamawiania jedzenia z dostawą. Dlatego biznesy stosują szereg zabiegów marketingowych, by zaprosić ich na nowo do siebie. Eksperci SMSAPI podpowiadają, jak zrobić to skutecznie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764