logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jakie przeglądarki internetowe są najpopularniejsze w Polsce?

  PR 25.05.2018, przeczytano 760 razy

W kwietniu 2018 roku połowa odsłon wykonanych przy użyciu komputerów osobistych i laptopów na polskich stronach WWW pochodziła z przeglądarki Google Chrome. Na drugim miejscu uplasował się Firefox, za pomocą którego wygenerowano ponad jedną trzecią wszystkich odsłon. Trzecie miejsce w rankingu zajęła Opera.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jakie-przegladarki-internetowe-sa-najpopularniejsze-w-polsce,36630,artykul.html

Gemius sprawdził popularność przeglądarek Chrome, Firefox i Opery w 13 krajach, tj.: w Polsce, na Ukrainie, w Rosji, na Białorusi, Węgrzech, w Słowenii, Rumunii, Bośni i Hercegowinie, Mołdawii, Serbii, Bułgarii, Turcji i Luksemburgu. Przeanalizowano liczbę odsłon, którą za pomocą tych przeglądarek wykonali internauci korzystający z komputerów osobistych i laptopów.

Top 3 przeglądarki w Polsce

W Polsce liderem wśród przeglądarek dostępnych na komputerach osobistych i laptopach w kwietniu był Chrome (źródło: gemiusRanking, kwiecień 2018 roku). Korzystając z przeglądarki Google’a, wygenerowano 50 proc. wszystkich odsłon na komputerach osobistych i laptopach. Natomiast za pomocą Firefoxa wykonano 32 proc. odsłon. Ranking top 3 najpopularniejszych przeglądarek w Polsce zamyka Opera, która ma 7 proc. udziału w liczbie wygenerowanych odsłon.

ilustracjastrzałka

Google Chrome popularny nie tylko w Polsce

Z analizy wynika, że przeglądarka Chrome jest najpopularniejsza nie tylko w Polsce, ale również w takich krajach, jak: Turcja, Mołdawia, Bośnia i Hercegowina, Rumunia i Serbia. Największy udział przeglądarka Google’a odnotowała w Turcji – 83 proc. odsłon w sieci wykonano za jej pomocą. Drugie miejsce zajęła Mołdawia z udziałem 76 proc., a trzecie – Bośnia i Hercegowina (75 proc.). Kolejne miejsca przypadły Rumunii (69 proc.) oraz Serbii (67 proc.). Najmniejszą popularnością przeglądarka Chrome cieszyła się w Luksemburgu (27 proc.). Luksemburg był również jedynym krajem, w którym Google Chrome nie znalazł się na pierwszym miejscu w rankingu, ponieważ miejsce to przypadło przeglądarce Firefox (28 proc.).

ilustracjastrzałka

Firefox popularny w Polsce, Luksemburgu i na Węgrzech

W kwietniu bieżącego roku polscy internauci wykonali za pomocą przeglądarki Firefox 32 proc. odsłon. Oznacza to, że Polska zajmuje pierwsze miejsce wśród krajów z największym udziałem odsłon wygenerowanych przez tę przeglądarkę. Drugie miejsce na podium przypadło Luksemburgowi (28 proc.), gdzie w kwietniu 2018 roku Firefox był najpopularniejszą przeglądarką. Tuż za Luksemburgiem znalazły się Węgry (27 proc.), a dwa ostatnie miejsca w rankingu należały do Słowenii i Bułgarii (kolejno 24 proc. i 23 proc.). Najmniejszą liczbę odsłon wykonanych za pomocą przeglądarki Firefox odnotowano w Turcji (4 proc.).

ilustracjastrzałka

Opera na trzecim miejscu w Polsce

W kwietniu 2018 roku Opera była trzecią najpopularniejszą przeglądarką w polskiej sieci – za jej pomocą internauci wykonali 7 proc. odsłon. Tym samym Polska zajęła czwarte miejsce w rankingu krajów z największym udziałem odsłon wygenerowanych za pomocą Opery. Okazuje się, że ta przeglądarka największą popularnością w analizowanym miesiącu cieszyła się na Białorusi (25 proc.). Drugie miejsce zajęła Ukraina z wynikiem 15 proc. W pozostałych krajach, które zostały poddane analizie, udział tej przeglądarki nie przekraczał dwucyfrowego progu. W Rosji wyniósł 8 proc., a w Serbii 6 proc. Okazuje się, że wśród analizowanych krajów Opera była najrzadziej używana w Luksemburgu - udział był mniejszy niż 1 proc.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jeszcze więcej sportowej zimy w TVN Warner Bros. Discovery
Warner Bros. Discovery pozyskało prawa do pokazywania Pucharów Świata FIS organizowanych w Szwajcarii. Relacje na żywo i na żądanie z wydarzeń FIS Swiss Ski World Cup dostępne będą na 45 europejskich rynkach, w tym w Polsce. Prawa obejmują m.in. konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich w Engelbergu, które w Polsce transmitowane będą w TVN, Eurosporcie 1 i...
Nowa odsłona serwisu Eskarock.pl
6 grudnia wystartowała  nowa odsłona strony www.eskarock.pl, gromadząca miłośników muzyki rockowej. Nowa nawigacja i nowe funkcjonalności desktop i mobile serwisu ułatwią użytkownikom korzystanie z materiałów audio i wideo oraz aktywne uczestnictwo w życiu społeczności fanów rocka – komentowania, dyskutowania, zabawy. Nowy serwis to także jeszcze...
Jaki materiał fotograficzny uzyska tytuł najlepszego w minionym roku w finale konkursu za „Odwagę patrzenia"? Tego dowiemy się już w czwartek, 8 grudnia 2022 r. po godz. 20:00. Serwis Wyborcza.pl przedstawi finalistów i laureata lub laureatkę Nagrody im. Krzysztofa Millera oraz zwycięzcę lub zwyciężczynię w kategorii „Wolność, solidarność,...
„Polish Gamers Kids”
PURR Media oraz inicjatywa Polish Gamers Observatory prezentują pierwsze w Polsce badanie na temat konsumpcji gier wideo przez dzieci w wieku 9-15 lat – „Polish Gamers KIDS”. Jak pokazują wyniki – dla 88% dzieci z pokoleń Z i Alfa, gry są częścią ich codziennej rutyny, a granie stanowi czynność pierwszego wyboru w wolnym czasie. Badanie „Polish Gamers...
W raporcie „Biura Reklamy 2022” przygotowanym przez magazyn „Media&Marketing Polska” po raz kolejny liderem rankingu w swojej kategorii został AMS. Najwyższe oceny zebrały także zespoły Tandem Media – zarówno ten zajmujący się reklamą radiową (wkrótce jako Tandem Audio Broker), jak i kinową (niebawem pod szyldem Helios Media). Nagrodę...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764