logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jakie przeglądarki internetowe są najpopularniejsze w Polsce?

  PR 25.05.2018, przeczytano 897 razy

W kwietniu 2018 roku połowa odsłon wykonanych przy użyciu komputerów osobistych i laptopów na polskich stronach WWW pochodziła z przeglądarki Google Chrome. Na drugim miejscu uplasował się Firefox, za pomocą którego wygenerowano ponad jedną trzecią wszystkich odsłon. Trzecie miejsce w rankingu zajęła Opera.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jakie-przegladarki-internetowe-sa-najpopularniejsze-w-polsce,36630,artykul.html

Gemius sprawdził popularność przeglądarek Chrome, Firefox i Opery w 13 krajach, tj.: w Polsce, na Ukrainie, w Rosji, na Białorusi, Węgrzech, w Słowenii, Rumunii, Bośni i Hercegowinie, Mołdawii, Serbii, Bułgarii, Turcji i Luksemburgu. Przeanalizowano liczbę odsłon, którą za pomocą tych przeglądarek wykonali internauci korzystający z komputerów osobistych i laptopów.

Top 3 przeglądarki w Polsce

W Polsce liderem wśród przeglądarek dostępnych na komputerach osobistych i laptopach w kwietniu był Chrome (źródło: gemiusRanking, kwiecień 2018 roku). Korzystając z przeglądarki Google’a, wygenerowano 50 proc. wszystkich odsłon na komputerach osobistych i laptopach. Natomiast za pomocą Firefoxa wykonano 32 proc. odsłon. Ranking top 3 najpopularniejszych przeglądarek w Polsce zamyka Opera, która ma 7 proc. udziału w liczbie wygenerowanych odsłon.

ilustracjastrzałka

Google Chrome popularny nie tylko w Polsce

Z analizy wynika, że przeglądarka Chrome jest najpopularniejsza nie tylko w Polsce, ale również w takich krajach, jak: Turcja, Mołdawia, Bośnia i Hercegowina, Rumunia i Serbia. Największy udział przeglądarka Google’a odnotowała w Turcji – 83 proc. odsłon w sieci wykonano za jej pomocą. Drugie miejsce zajęła Mołdawia z udziałem 76 proc., a trzecie – Bośnia i Hercegowina (75 proc.). Kolejne miejsca przypadły Rumunii (69 proc.) oraz Serbii (67 proc.). Najmniejszą popularnością przeglądarka Chrome cieszyła się w Luksemburgu (27 proc.). Luksemburg był również jedynym krajem, w którym Google Chrome nie znalazł się na pierwszym miejscu w rankingu, ponieważ miejsce to przypadło przeglądarce Firefox (28 proc.).

ilustracjastrzałka

Firefox popularny w Polsce, Luksemburgu i na Węgrzech

W kwietniu bieżącego roku polscy internauci wykonali za pomocą przeglądarki Firefox 32 proc. odsłon. Oznacza to, że Polska zajmuje pierwsze miejsce wśród krajów z największym udziałem odsłon wygenerowanych przez tę przeglądarkę. Drugie miejsce na podium przypadło Luksemburgowi (28 proc.), gdzie w kwietniu 2018 roku Firefox był najpopularniejszą przeglądarką. Tuż za Luksemburgiem znalazły się Węgry (27 proc.), a dwa ostatnie miejsca w rankingu należały do Słowenii i Bułgarii (kolejno 24 proc. i 23 proc.). Najmniejszą liczbę odsłon wykonanych za pomocą przeglądarki Firefox odnotowano w Turcji (4 proc.).

ilustracjastrzałka

Opera na trzecim miejscu w Polsce

W kwietniu 2018 roku Opera była trzecią najpopularniejszą przeglądarką w polskiej sieci – za jej pomocą internauci wykonali 7 proc. odsłon. Tym samym Polska zajęła czwarte miejsce w rankingu krajów z największym udziałem odsłon wygenerowanych za pomocą Opery. Okazuje się, że ta przeglądarka największą popularnością w analizowanym miesiącu cieszyła się na Białorusi (25 proc.). Drugie miejsce zajęła Ukraina z wynikiem 15 proc. W pozostałych krajach, które zostały poddane analizie, udział tej przeglądarki nie przekraczał dwucyfrowego progu. W Rosji wyniósł 8 proc., a w Serbii 6 proc. Okazuje się, że wśród analizowanych krajów Opera była najrzadziej używana w Luksemburgu - udział był mniejszy niż 1 proc.

ilustracjastrzałka

Źródło: Gemius

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764