logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PROGNOZA: Jakie zmiany czeka SEO w 2018 roku?

  PR 29.01.2018, przeczytano 734 razy

2018 nie przyniesie wielu zmian – nadal ważne będą kwestie techniczne, takie jak szybkość ładowania strony, dostępność dla robotów oraz czystość kodu. Wciąż istotny będzie także content, a właściwie jego optymalizacja pod odpowiednie słowa kluczowe, stosowanie nagłówków, tytułów, opisów (tutaj już widoczna jest pierwsza zmiana – wzrost liczby dopuszczalnych znaków z około 160 do około 230) i linkowania wewnętrznego. Pomimo wielu prognoz mówiących co innego, nadal znaczący będzie linkbuilding. Tak jak do tej kluczowe będzie to, aby pozyskiwane linki były wysokiej jakości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jakie-zmiany-czeka-seo-w-2018-roku,35246,artykul.html

Czeka nas raczej ewolucja tego, co już istnieje, a nie rewolucja i przewrócenie wszystkiego do góry nogami.

Trendy na 2018 rok

Na znaczeniu coraz bardziej zyskuje UX i to nie tylko pod kątem SEO. Sami użytkownicy zwracają większą uwagę na to, aby strony były czytelne, przejrzyste, żeby mogli się po nich łatwo poruszać i odnajdować informacje.

Kolejnym często pojawiającym się prognozowanym trendem SEO w 2018 roku jest voice search, czyli wyszukiwanie głosowe. Według statystyk Google, jedno na pięć zapytań przeprowadzane jest właśnie w ten sposób. Sceptyczne nastawienie niektórych osób do wyszukiwania głosowego może być spowodowane tym, że w języku polskim nie działa ono najlepiej. Powoduje to, że nie jest wygodniejsze i szybsze od tradycyjnego wyszukiwania. Jeżeli chodzi o znaczenie tej technologii dla SEO, to sposób zadawania pytań podczas wyszukiwania głosowego można podsumować dwoma słowami: kontekst i semantyka.

Prowadzi to do kolejnego trendu, który przybiera na sile, czyli Topical Authority – teorii, według której serwis szeroko pokrywający dany temat będzie osiągał wysokie pozycje na ten właśnie temat, nie tylko na pojedyncze słowa kluczowe. Dzięki RankBrain, czyli sztucznej inteligencji Google potrafi już rozpoznawać kontekst, synonimy oraz powiązania semantyczne pomiędzy frazami. Oznacza to, że Google wchodząc na stronę dotyczącą na przykład cukrzycy „spodziewa” się na niej znaleźć również takie frazy jak dieta dla diabetyka, indeks glikemiczny, glukometr itd. W tym przypadku popularne od lat stwierdzenie „Content is King” staje się coraz bardziej aktualne. Liczy się to, jak szeroko zostanie opisany temat i jak bardzo będzie on wartościowy dla użytkowników.

Filary SEO

W 2018 na pewno nie zmieni się to, na czym opiera się SEO, czyli wiedza, doświadczenie oraz systematyczna praca nad kwestiami technicznymi i contentowymi. Wbrew przewidywaniom niektórych osób o tym, że nie ma sensu realizować już działań SEO,  eksperci w tej dziedzinie nie mają się czym martwić. Wyszukiwarka była, jest i nadal pozostanie bardzo istotnym elementem w customer journey. Tak jak do tej pory, wciąż ważne jest, aby w wyszukiwarce być jak najlepiej widocznym.

Źródło: Senuto

www.senuto.com

Dodatkowe informacje:

Bartosz Michalak | Marketing Manager Senuto - odpowiada za planowanie i realizację działań marketingowych. Absolwent Politechniki Łódzkiej. Wcześniej współpracował z K2 Media, oraz Bluerank, gdzie odpowiadał za relacje z między innymi dla takich klientów jak Yamaha Motor Poland, Wurth Polska czy Skanska. Prywatnie młody tata, fan nowych technologii i komiksów.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak wybrać ekran wielkoformatowy
Biznes zazwyczaj skupia się na poprawie wydajności, natomiast sektor edukacyjny bezustannie musi  dostosowywać swój przekaz do wymagań coraz bardziej rozkojarzonych i wymagających uczniów. W obu przypadkach kluczem do sukcesu są narzędzia do skutecznej współpracy, które harmonijnie łączą doskonałą jakość prezentowanego obrazu z najnowszymi...
Zdobyć i zatrzymać – uwaga klienta na wagę złota
Jak wygląda idealna oferta marketingowa? Według respondentów biorących udział w badaniu „Komunikacja marki – oczekiwania konsumenta” odpowiedź jest prosta – to przekaz, którego nie da się przeoczyć. Klienci oczekują personalizacji ofert oraz przedstawienia ich w przystępny i jednoznaczny sposób, a jako przestrzeń do skutecznego dialogu...
Cytaty z Twittera na plakacie?
Chciałbym stworzyć serię plakatów o naturze politycznej, które zawierałyby wypowiedzi różnych osób z Twittera. Oczywiście zasłoniłbym nicki, imiona i nazwiska (wiadomo, RODO). Czy muszę dodatkowo pisać do cytowanych i prosić ich o zgodę? Czy wpisy w mediach społecznościowych są chronione prawem autorskim?
Międzynarodowy Dzień Druku: 10 najciekawszych faktów i liczb dotyczących drukowania
Z okazji międzynarodowego dnia druku firma Brother przedstawia 10 liczb, które przedstawiają świat druku z zupełnie innej perspektywy.
Firmowa drukarka furtką dla hakerów
Październik Europejskim Miesiącem Cyberbezpieczeństwa. Eksperci Canon i Związku Cyfrowa Polska o podejściu przedsiębiorstw do kwestii bezpieczeństwa biurowych drukarek i urządzeń MFP.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764