logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jakie znaczenie ma promocja w sieci i jakie są jej przesłanki

  PR 18.06.2009, przeczytano 3220 razy

Desperacja. Firma wchodzi na rynek, potrzebuje skutecznej, a co gorsza taniej reklamy. Jak w takiej sytuacji poradzić sobie z rzeczą, która tak naprawdę nie leży w naszych kwalifikacjach? Ty tylko otworzyłeś zakład fryzjerski, który chciałeś rozwinąć. A w efekcie, z powodu nie do końca przemyślanego planu, sam musisz do niego dokładać.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jakie-znaczenie-ma-promocja-w-sieci-i-jakie-sa-jej-przeslanki,9123,artykul.html

Twoim marzeniem było założyć firmę, którą co dzień będzie odwiedzać minimum 50 klientów. Przygotowałeś plan pracy, sam zaprojektowałeś wystrój wnętrza zakładu, a teraz siedzisz i podpierasz ściany czekając z niecierpliwością na pierwszego klienta.

Od czego zacząć?
Początek był kiepski gdyż nie przemyślałeś wszystkiego do końca. Wybrałeś usługę, ustaliłeś również grupę docelową. Jednak nie wziąłeś pod uwagę najważniejszej kwestii - promocji swojej usługi.

W obecnej chwili konkurencja na rynku jest na tyle duża, że firmie, która dopiero wchodzi na rynek ciężko jest wybić się już na starcie. W niektórych przypadkach jest to możliwe jednak dotyczy produktów, które są innowacją, stanowią niszę na rynku. Jak w takiej sytuacji poradzić sobie z problemem, który w gruncie rzeczy wymaga szybkiego rozwiązania?

Przeanalizuj rynek
Skoro nie możesz znaleźć skutecznej promocji przeanalizuj inne firmy o profilu podobnym do Twojego. W jaki sposób rozwijają swoją działalność i na jakich działaniach się opierają. Zwróć uwagę na to, że spora część firm jako wizytówkę swojej działalności uważa stronę internetową. Jeśli kierujesz usługi dla różnych grup wiekowych, w tym przedział 20-45, to witryna będzie stanowić dla Ciebie niezbędnik wszelkich działań. W dobie Internetu wszystko rozpoczyna się w świecie wirtualnym. Poszukujemy informacji, zamawiamy noclegi, kupujemy bilety. To wszystko za pośrednictwem kliku kliknięć.

Jeśli jednak wyprzedziłeś ten fakt połowa drogi już za Tobą. Teraz pozostaje Ci znalezienie narzędzi, które pomogą wypromować Twój biznes. Dla wielu Internet to otchłań pełna niewyjaśnionych zagadek. Skupiając miliony użytkowników sprawia, że możesz dotrzeć do każdego. W tym jednak przypadku nie będzie to konieczne. Internet daje możliwości i gotowe rozwiązania. Jeśli wybrałeś grupę docelową ustal gdzie możesz ją znaleźć, czym się interesują i przedstaw im ofertę, która trafi w ich preferencje. Jak?

Reklamuj się i zarabiaj!
Masz do wyboru klika rozwiązań. Na rynku istnieje masa narzędzi, które wspomagają sprzedaż produktów oraz reklamę firmy. Jeśli nie miałeś z nimi do czynienia dowiedz się co straciłeś.

Po pierwsze - Google Adwords
Nie ma w sieci osoby, która nie korzystałaby z wyszukiwarki poszukując informacji. Skoro jest to miejsce najczęściej odwiedzane przez Internautów trzeba je wykorzystać. Najpopularniejszą z wyszukiwarek, notującą każdego roku wzrost oglądalności jest Google. Nie jest to jednak zwykła wyszukiwarka, to również dystrybutor narzędzi reklamowych. W ramach kampanii Google możesz zaprezentować swoje usługi zarówno użytkownikom poszukującym informacji jak i tym przesiadującym na poszczególnych witrynach. Te dwie funkcjonalności posiada narzędzie zwane Google Adwords. Wyświetlając reklamy w formie tekstowej stanowi nieinwazyjną formę dotarcia do konsumenta. Ponad to posiada wiele funkcji, które pomagają nakierować reklamę na konkretną grupę docelową. Za pomocą Geolokalizacji ustalisz obszar wyświetlania Twojej reklamy, zaplanujesz harmonogram promocji, czy ograniczysz budżet wydawany w ciągu dnia. W momencie gdy uznasz, że kampania na wyszukiwarkę nie przynosi Ci oczekiwanych efektów, możesz poszczególne grupy reklam skierować na strony Partnerów Google czyli Sieć Partnerską. To ogromna baza witryn podzielona na kategorie. To narzędzie umożliwia Ci przedstawienie oferty zarówno w formie boksu tekstowego jak i graficznego. W ostatnim czasie popularnością cieszą się również kreacje video, które znacznie szybciej trafiają do użytkowników. Reklamy Google Adwords w formie multimedialnej są preferowane przez użytkowników głównie ze względu na to, że nie są nachalne. Właściciel witryny zaznacza formę reklamy jaka może być u niego wyświetlana na podstawie analiz przeprowadzanych na swoich czytelnikach. Jeśli reklama jest skuteczna, często emitowana wówczas pozwala na jej wyświetlanie. – mówi Anna Sikorska, SEO Director w Adseo.pl

Po drugie – pozycjonowanie
Drugą z usług realizowanych w ramach marketingu wyszukiwarkowego jest pozycjonowanie. To nie tylko nieinwazyjna forma reklamy, ale również niezwykle skuteczna droga dotarcia do użytkownika. Jeśli chcesz by Internauta po wpisaniu frazy „Fryzjer” znalazł właśnie Twoją stronę to działanie będzie dla Ciebie niezbędne. Podniesiesz pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania i sprawisz, że będzie często odwiedzana przez potencjalnych klientów.

Testuj!
Jeśli powyższe narzędzia są dla Ciebie na razie zagadką, nie przejmuj się! Pamiętaj jednak, że podstawą w biznesie jest testowanie różnych dróg dotarcia do konsumenta. Nie zawsze pierwsze rozwiązanie okaże się skuteczne. Zawsze do dyspozycji masz firmy, które oferują na rynku różne usługi. Możesz skorzystać z ich wsparcia lub pomocy.


Autorem artykułu jest Paulina Niżankowska - pracownik działu SEO/SEM w ADSEO.PL, części Grupy Adweb, zajmującej się pozycjonowaniem oraz reklamą w wyszukiwarkach.
http://Adseo.pl
http://Grupa-Adweb.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Fajny i myślę, że potrzebny artykuł dla ludzi rozpoczynających własny biznes (a jest ich coraz więcej, bo i dotacje kuszą ;)). Szkoda tylko, że nie napisała go Pani prościej. Proszę mi wierzyć, że nie każdy wie co to geolokalizacja i dlaczego pozwala na ograniczenie dziennego budżetu. Prosi się o rozwinięcie tematu, jakieś przykłady itp. Fryzjer to chyba też nie najlepszy przykład na użycie reklamy internetowej. Z doświadczenia wiem, że w tym przypadku lepiej sprawdzają się inne narzędzia promocji.
No, ale to co napisałem znajduje przepiękną odpowiedź i uzasadnienie w Pani słowach końcowych: "...zagadka? nie przejmuj się, masz do dyspozycji firmy, które pomogą" (np. nasza).
Więc to jednak nie artykuł tylko reklama... Szkoda.

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764