Desperacja. Firma wchodzi na rynek, potrzebuje skutecznej, a co gorsza taniej reklamy. Jak w takiej sytuacji poradzić sobie z rzeczą, która tak naprawdę nie leży w naszych kwalifikacjach? Ty tylko otworzyłeś zakład fryzjerski, który chciałeś rozwinąć. A w efekcie, z powodu nie do końca przemyślanego planu, sam musisz do niego dokładać.
Twoim marzeniem było założyć firmę, którą co dzień będzie odwiedzać minimum 50 klientów. Przygotowałeś plan pracy, sam zaprojektowałeś wystrój wnętrza zakładu, a teraz siedzisz i podpierasz ściany czekając z niecierpliwością na pierwszego klienta.
Od czego zacząć?
Początek był kiepski gdyż nie przemyślałeś wszystkiego do końca. Wybrałeś usługę, ustaliłeś również grupę docelową. Jednak nie wziąłeś pod uwagę najważniejszej kwestii - promocji swojej usługi.
W obecnej chwili konkurencja na rynku jest na tyle duża, że firmie, która dopiero wchodzi na rynek ciężko jest wybić się już na starcie. W niektórych przypadkach jest to możliwe jednak dotyczy produktów, które są innowacją, stanowią niszę na rynku. Jak w takiej sytuacji poradzić sobie z problemem, który w gruncie rzeczy wymaga szybkiego rozwiązania?
Przeanalizuj rynek
Skoro nie możesz znaleźć skutecznej promocji przeanalizuj inne firmy o profilu podobnym do Twojego. W jaki sposób rozwijają swoją działalność i na jakich działaniach się opierają. Zwróć uwagę na to, że spora część firm jako wizytówkę swojej działalności uważa stronę internetową. Jeśli kierujesz usługi dla różnych grup wiekowych, w tym przedział 20-45, to witryna będzie stanowić dla Ciebie niezbędnik wszelkich działań. W dobie Internetu wszystko rozpoczyna się w świecie wirtualnym. Poszukujemy informacji, zamawiamy noclegi, kupujemy bilety. To wszystko za pośrednictwem kliku kliknięć.
Jeśli jednak wyprzedziłeś ten fakt połowa drogi już za Tobą. Teraz pozostaje Ci znalezienie narzędzi, które pomogą wypromować Twój biznes. Dla wielu Internet to otchłań pełna niewyjaśnionych zagadek. Skupiając miliony użytkowników sprawia, że możesz dotrzeć do każdego. W tym jednak przypadku nie będzie to konieczne. Internet daje możliwości i gotowe rozwiązania. Jeśli wybrałeś grupę docelową ustal gdzie możesz ją znaleźć, czym się interesują i przedstaw im ofertę, która trafi w ich preferencje. Jak?
Reklamuj się i zarabiaj!
Masz do wyboru klika rozwiązań. Na rynku istnieje masa narzędzi, które wspomagają sprzedaż produktów oraz reklamę firmy. Jeśli nie miałeś z nimi do czynienia dowiedz się co straciłeś.
Po pierwsze - Google Adwords
Nie ma w sieci osoby, która nie korzystałaby z wyszukiwarki poszukując informacji. Skoro jest to miejsce najczęściej odwiedzane przez Internautów trzeba je wykorzystać. Najpopularniejszą z wyszukiwarek, notującą każdego roku wzrost oglądalności jest Google. Nie jest to jednak zwykła wyszukiwarka, to również dystrybutor narzędzi reklamowych. W ramach kampanii Google możesz zaprezentować swoje usługi zarówno użytkownikom poszukującym informacji jak i tym przesiadującym na poszczególnych witrynach. Te dwie funkcjonalności posiada narzędzie zwane Google Adwords. Wyświetlając reklamy w formie tekstowej stanowi nieinwazyjną formę dotarcia do konsumenta. Ponad to posiada wiele funkcji, które pomagają nakierować reklamę na konkretną grupę docelową. Za pomocą Geolokalizacji ustalisz obszar wyświetlania Twojej reklamy, zaplanujesz harmonogram promocji, czy ograniczysz budżet wydawany w ciągu dnia. W momencie gdy uznasz, że kampania na wyszukiwarkę nie przynosi Ci oczekiwanych efektów, możesz poszczególne grupy reklam skierować na strony Partnerów Google czyli Sieć Partnerską. To ogromna baza witryn podzielona na kategorie. To narzędzie umożliwia Ci przedstawienie oferty zarówno w formie boksu tekstowego jak i graficznego. W ostatnim czasie popularnością cieszą się również kreacje video, które znacznie szybciej trafiają do użytkowników. Reklamy Google Adwords w formie multimedialnej są preferowane przez użytkowników głównie ze względu na to, że nie są nachalne. Właściciel witryny zaznacza formę reklamy jaka może być u niego wyświetlana na podstawie analiz przeprowadzanych na swoich czytelnikach. Jeśli reklama jest skuteczna, często emitowana wówczas pozwala na jej wyświetlanie. – mówi Anna Sikorska, SEO Director w Adseo.pl
Po drugie – pozycjonowanie
Drugą z usług realizowanych w ramach marketingu wyszukiwarkowego jest pozycjonowanie. To nie tylko nieinwazyjna forma reklamy, ale również niezwykle skuteczna droga dotarcia do użytkownika. Jeśli chcesz by Internauta po wpisaniu frazy „Fryzjer” znalazł właśnie Twoją stronę to działanie będzie dla Ciebie niezbędne. Podniesiesz pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania i sprawisz, że będzie często odwiedzana przez potencjalnych klientów.
Testuj!
Jeśli powyższe narzędzia są dla Ciebie na razie zagadką, nie przejmuj się! Pamiętaj jednak, że podstawą w biznesie jest testowanie różnych dróg dotarcia do konsumenta. Nie zawsze pierwsze rozwiązanie okaże się skuteczne. Zawsze do dyspozycji masz firmy, które oferują na rynku różne usługi. Możesz skorzystać z ich wsparcia lub pomocy.
Autorem artykułu jest Paulina Niżankowska - pracownik działu SEO/SEM w ADSEO.PL, części Grupy Adweb, zajmującej się pozycjonowaniem oraz reklamą w wyszukiwarkach.
http://Adseo.pl
http://Grupa-Adweb.pl