logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Jakim nożem należy ciąć grube i twarde folie?

   05.02.2001, przeczytano 2367 razy

Bardzo szpiczastym, czy krótkim ?
Cięć dokonywałem tylko sporadycznie:
-ploter Mutoh 550SC
-nóż standardowy
-grubość tworzywa to 0,5 (dawało się prawie przecinać) i 0,8 - to już było ponad jego siły
-nacisk 400 gram, speed i accel minimalne, zarówno dla noża tnącego, jak i podniesionego.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jakim-nozem-nalezy-ciac-grube-i-twarde-folie,52,artykul.html

ODPOWIEDŹ
Z mojego doświadczenia oraz zaleceń firmy Roland, której ploterów używam wynika, że noże spiczaste to właśnie te, o które chodzi w pytaniu. Dzięki swojej budowie podczas cięcia twardych folii stawiają mniejszy opór. Ponadto stal użyta do ich produkcji jest wyższej jakości.
W praktyce trwałość tych noży jest kilkakrotnie większa. Stosuję w mojej firmie wyłącznie noże do folii odblaskowych, a więc najtwardszych (z czerwoną gumką zabezpieczającą). Ich stosowanie pozwala na ustawienie minimalnego nacisku głowicy prowadzącej, a co za tym idzie zmniejszenie zużycia oprawki noża i głowicy. Przegląd naszego plotera po półtorarocznym użytkowaniu wykazał brak śladów zużycia.
Aby zupełnie nie pominąć zalet krótkich noży o mniejszym kącie nachylenia krawędzi tnącej: sprawdzają się idealnie przy wycinaniu drobnych elementów z folii wylewanych (np. Scotchcall 100). Poza tym za ich stosowaniem często przemawia niska cena.

Cięcia tak grubych materiałów należy unikać, bo może prowadzić to do uszkodzenia plotera. Podczas prób cięcia podobnie grubych materiałów na naszym Rolandzie 1860 zerwaliśmy głowicę tnącą z linki napędowej. Osobiście szablony wykonuję wycinając ich wzór w folii, następnie naklejam folię na cienkie tworzywo i wycinam po konturze wyrzynarką lub innym narzędziem.


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Krzysztof Wolski



Krzysztof Wolski o sobie:

Kompetencje:
- rodzaje i właściwości folii samoprzylepnych
- techniki nanoszenia folii
- wycinanie grafiki ploterem
- reklamy z folii na pojazdach

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów...
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?
Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku...
Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
Powyborcze sprzątanie i recykling materiałów reklamowych
Zarówno 2023 rok, jak i 2024 obfitują w wybory. Za nami wybory do Sejmu i Senatu, a przed nami te samorządowe. W maju natomiast do Parlamentu Europejskiego. Podczas kampanii generowane są tysiące, a może nawet miliony materiałów wyborczych, które z czasem trafiają na śmietnik. Jak je zagospodarować w inny sposób? Są na to metody.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764