logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jakub Fochtman zwycięzcą konkursu Renault

  PR 06.10.2017, przeczytano 2373 razy
ilustracjastrzałka

Jury wybrało trzech laureatów konkursu RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION. Dyrekcję Designu Renault w Paryżu odwiedzi Jakub Fochtman, student architektury na Politechnice Śląskiej, który stworzył zwycięski projekt. Jury doceniło zwłaszcza jego innowacyjność. Drugie miejsce zajął Wojciech Karolczak, absolwent Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Na trzecim miejscu znalazł się Nikodem Drąg, student inżynierii wzornictwa przemysłowego na Politechnice Krakowskiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jakub-fochtman-zwyciezca-konkursu-renault,34020,artykul.html

Prace uczestników konkursu oceniało jury w składzie Antoine Genin, Dyrektor Designu Wewnętrznego Grupy Renault oraz Robert Konieczny, Krystian Kowalski, Krystyna Łuczak-Surówka, Lidia Popiel, Wojciech Sierpowski i Wojciech Sokołowski.

Wręczenie nagród odbyło się podczas targów wyposażenia wnętrz Warsaw Home. Wydarzeniu towarzyszyła ekspozycja Renault Home, której główną atrakcją jest samochód koncepcyjny Renault Trezor. Można ją oglądać do 8 października w Ptak Warsaw Expo (hala F, stoisko B1).

- Doceniam ryzyko Jakuba w zakresie innowacyjnych kształtów i materiałów – dotyczy to m.in. deski rozdzielczej, konsoli i siedzeń o wyglądzie karbonu. Podoba mi się również centralna konsola działająca jak olbrzymi ekran – łączność jest jednym z największych wyzwań przyszłości – mówi przewodniczący jury Antoine Genin.

Jakub Fochtman zaprojektował wnętrze auta inspirowane samochodami autonomicznymi oraz ich minimalistyczną estetyką. Właśnie ten projekt zyskał największe uznanie jury, które przyznało studentowi gliwickiej uczelni nagrodę główną: wizytę w Dyrekcji Designu Renault w Paryżu z osobą towarzyszącą oraz Nowe Renault Koleos do testów na okres dwóch tygodni.

Wojciech Karolczak w swoim projekcie zwrócił szczególną uwagę na dobór materiałów, które podkreślają wrażenie ekskluzywności auta oraz stwarzają wrażenie przebywania we wnętrzu mieszkalnym. Ta praca przyniosła mu drugie miejsce oraz nagrody: 5 000 zł i Nowe Renault Koleos na tydzień.

Trzecie miejsce zajął Nikodem Drąg, dla którego podczas projektowania priorytetem był komfort użytkownika i wykorzystanie nowoczesnych technologii. W nagrodę otrzyma 2 000 zł oraz Nowe Renault Koleos na weekend.

W gronie pięciu finalistów znaleźli się także Patryk Biegalski i Maciej Szostak.

Oprócz nagród pieniężnych oraz jazd testowych Nowym Renault Koleos, laureaci otrzymali pamiątkowe statuetki i dyplomy. Wręczenie nagród odbyło się podczas targów wyposażenia wnętrz Warsaw Home w Ptak Warsaw Expo.

Renault Home

W ramach projektu RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION powstała również ekspozycja Renault Home na targach Warsaw Home. Będzie ona dostępna dla odwiedzających w dniach 6-8 października 2017 r. Renault Home to w pełni wyposażony dom, którego integralną częścią jest samochód koncepcyjny Renault Trezor. Auto w trybie jazdy autonomicznej zapewnia dostęp do multimediów i rozrywki nie tylko pasażerom, lecz także kierowcy. W ten sposób może on odpoczywać zupełnie jakby przebywał w domu, którego Trezor jest przedłużeniem.

Partnerami Renault Home są firmy MEBLOO, RAMKO i RUST.

Renault Trezor

Główną atrakcją ekspozycji Renault Home będzie samochód koncepcyjny Renault Trezor, który podczas targów Warsaw Home zostanie zaprezentowany w Polsce po raz pierwszy. To dwumiejscowe elektryczne coupé symbolizuje styl przyszłych modeli Renault. Wyróżnia się połączeniem dynamicznego, sportowego charakteru nadwozia z ciepłą stylistyką wnętrza, gdzie dominuje czerwień i szlachetne materiały. Trezor otwiera drogę do ery sportowych samochodów elektrycznych – do setki rozpędza się w czasie poniżej czterech sekund. Auto doceniono w wielu prestiżowych konkursach.

Laureaci oraz ich projekty

Jakub Fochtman – 1. miejsce

Jakub Fochtman pochodzi z Sosnowca i jest studentem Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej. Od dziecka interesuje się projektowaniem samochodów, a obecnie chciałby związać z tym swoją przyszłość zawodową. Interesuje się również grafiką i wzornictwem produktowym.

Jego praca konkursowa opiera się ona na pojęciach minimalizmu, intuicyjności i dostępności. Projektant dąży do redukcji elementów mechanicznych, które zastępuje elementami dotykowymi. Według niego rozwiązania zastosowane we wnętrzu samochodu powinny być intuicyjne, co ma ułatwić korzystanie z auta oraz zapewnić przyjemność w trakcie użytkowania.

ilustracjastrzałka

- Inspiracją dla mojego projektu były samochody autonomiczne oraz ich estetyka – z jednej strony zaczerpnąłem od nich stylistyczny minimalizm, ograniczenie elementów, prostotę, a z drugiej – wykorzystanie dostępnej obecnie technologii, takiej jak rozwiązania dotykowe oraz technologię, która może pojawić się w samochodach w przyszłości – np. rozpoznawanie tęczówki oka – opowiada Jakub Fochtman.

Wojciech Karolczak – 2. miejsce

Wojciech Karolczak pochodzi z Głogowa. Obronił dyplom na Wydziale Wzornictwa w Pracowni Projektowania Środków Transportu Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Obecnie, jako freelancer, zajmuje się szeroko pojętym projektowaniem, ale chętnie skoncentrowałby się wyłącznie na designie środków transportu.

W swojej pracy konkursowej przyjął założenie, że nowa generacja Koleosa to półautonomiczny samochód elektryczny, z czego wynika, że głównym ograniczeniem przy projektowaniu są używana technologia produkcji i przepisy dotyczące bezpieczeństwa. Według designera przejawia się to w konwencjonalnej architekturze wnętrza. Projektant zastosował materiały i kolorystykę, które mają przybliżać do wrażeń kojarzonych z przestrzenią mieszkalną.

ilustracjastrzałka

- W moim projekcie zależało mi na podkreśleniu ekskluzywności auta poprzez dobór odpowiednich materiałów wykończeniowych.. Zdecydowałem się na naturalne materiały, ale w nowoczesnych formach. Miały one funkcjonować w kontraście do zastosowanych w samochodzie nowoczesnych rozwiązań technologicznych – opowiada Wojciech Karolczak.

Nikodem Drąg – 3. miejsce

Nikodem Drąg pochodzi z Rzeszowa. Obecnie studiuje inżynierię wzornictwa przemysłowego na Politechnice Krakowskiej. Projektowanie samochodów to dla niego jednej strony, potencjalny plan na przyszłość, a z drugiej – hobby.

O swojej pracy konkursowej Nikodem Drąg pisze, że priorytetem był dla niego komfort oraz wrażenia użytkownika wsiadającego do samochodu. Zamiarem młodego designera było zaprojektowanie ciepłego, przyjemnego wnętrza, w którym miło spędza się czas.

ilustracjastrzałka

- Podczas projektowania zwracałem uwagę głównie na komfort i dostępną technologię. Postanowiłem, że z tyłu samochodu zamiast trzech miejsc znajdą się dwa duże i wygodne fotele. Z przodu nie ma żadnych zegarów, jest jedynie duży ekran, który można wykorzystać do przeglądania multimediów np. podczas autonomicznej jazdy lub oczekiwania na coś w samochodzie. Kolory wnętrza zainspirowane były naturalnym środowiskiem samochodu z napędem 4x4 – lasy, błoto czy pustynia – mówi Nikodem Drąg.

ilustracjastrzałka

Źródło: Renault

www.renault.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Transform Awards: 5 londyńskich statuetek dla Touchideas
Agencja Touchideas zdobyła aż pięć statuetek podczas jubileuszowej XV edycji międzynarodowego konkursu Transform Awards 2024, który zakończył się właśnie w Londynie.
Zwycięzcy Sony World Photography Awards 2024
Podczas uroczystej gali w Londynie World Photography Organisation ogłosiła zwycięzców klasyfikacji generalnej konkursu Sony World Photography Awards 2024. Odbywająca się już po raz 17. ceremonia wręczenia nagród jest ważnym corocznym wydarzeniem, które ma na celu wyróżnienie najlepszych fotografów i zaprezentowanie zdjęć i historii, które w...
Trzy nominacje i nagroda Sabre Awards EMEA 2024 dla Publicon
17 kwietnia w Londynie rozdano nagrody Sabre Awards EMEA 2024 dla najbardziej nowatorskich projektów branży PR i komunikacji. Agencja Publicon Services otrzymała aż trzy nominacje – najwięcej z Polski. Jury wyróżniło dwa projekty sponsoringowe: kampanię „Łączy nas najlepszy skład” realizowaną wspólnie z PZPN i Jeronimo Martins oraz roczny raport sponsoringowy dla Grupy...
Kierunek świętuje Dzień Kreatywności
Agencja reklamowa Kierunek Kreatywny świętując Międzynardowy Dzień Kreatywności 21 kwietnia, przygotowała na swoich social media mini konkurs, w którym do wygrania są plakaty przygotowane we współpracy z krakowską artystką MAD MOJO.  
Wspólnie z ekspertami z Fundacji Climate Strategies Poland przeprowadziliśmy szczegółowe badanie śladu węglowego Gali EFFIE Awards Poland 2023. Badanie to obejmowało trzy dni wydarzenia (dzień przed i dzień po) oraz uczestników gali, co pozwoliło uwzględnić różnorodne aspekty emisji związane z ich udziałem.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764