logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jakub Kuroń ambasadorem ogólnopolskiego programu dla Kół Gospodyń Wiejskich

  PR 30.12.2022, przeczytano 645 razy
ilustracjastrzałka
Jakub Kuroń

Fundacja Biedronki uruchomiła program „Danie Wspólnych Chwil”. Do współpracy przy projekcie zaproszono Koła Gospodyń Wiejskich z całej Polski. To dzięki nim możliwa jest realizacja idei akcji - spotkań przy wspólnym stole dla seniorów, którzy ze względu na wiek lub stan zdrowia nie biorą aktywnego udziału w życiu lokalnej społeczności. W każdym miesiącu Koła docierają średnio do ponad 2,2 tysiąca osób starszych. Ambasadorem projektu został Jakub Kuroń. 


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jakub-kuron-ambasadorem-ogolnopolskiego-programu-dla-kol-gospodyn-wiejskich,398496,artykul.html

Program „Danie Wspólnych Chwil” prowadzony jest we współpracy z Kołami Gospodyń Wiejskich oraz ambasadorem programu – Jakubem Kuroniem. Jakub Kuroń, znany i ceniony kucharz, wspiera Koła Gospodyń merytorycznie, udziela porad i wskazówek kulinarnych.

Niezwykle się cieszę, że mogę wziąć udział w projekcie, w którym motorem napędowym będą wspaniałe Panie i Panowie z Kół Gospodyń Wiejskich. Dzięki Fundacji Biedronki zaprosimy do stołu osoby starsze i samotne. Będziemy wspólnie dzielić się przepisami, lokalnymi obyczajami i barwnymi historiami. Ale przede wszystkim będziemy robić to, co integruje rodzinę, społeczeństwo – gotować, jeść i śmiać się. Dzięki programowi „Danie Wspólnych Chwil” zachęcamy do celebrowania wspólnych chwil i wzmacniamy siłę lokalnej wspólnoty. - Jakub Kuroń, ambasador programu „Danie Wspólnych Chwil"

W pilotażowej edycji programu „Danie Wspólnych Chwil” bierze udział 90 Kół Gospodyń Wiejskich z każdego województwa w kraju. To właśnie one organizują spotkania dla seniorów przy wspólnym posiłku, zachęcając ich do wyjścia z domu i umacniając relacje społeczne. Koszt zakupy produktów potrzebnych do przygotowania dań pokrywa Fundacja Biedronki. Etap pilotażowy programu potrwa do stycznia 2023 roku, ale już teraz wiadomo, że projekt będzie kontynuowany w kolejnych latach.

W tym roku Fundacja Biedronki wyemitowała spot poświęcony samotności osób starszych. W ślad za spotem uruchomiliśmy specjalny program społeczny dla osób starszych z małych miejscowości, które czują się samotne. Chcieliśmy dać im okazję do wyjścia z domu i spędzenia czasu z innymi ludźmi. Program został bardzo dobrze przyjęty, dlatego chcemy go rozwijać. - Katarzyna Scheer, prezeska Fundacji Biedronki

W czasie pierwszych dwóch miesięcy działania programu Koła Gospodyń Wiejskich zorganizowały 169 spotkań przy wspólnym stole. Średnio w każdym spotkaniu bierze udział 26 seniorów oraz 8 reprezentantów Koła. Miesięcznie Koła docierają średnio do ponad 2,2 tysiąca seniorów. Dodatkowo Koła miały możliwość zorganizowania spotkań świątecznych – w sumie zaplanowano ich 90. 

O samotności

Według raportu Biedronki „Zwyczaje żywieniowe seniorów w Polsce”(IPSOS) 36% osób powyżej 65. roku życia mieszka samotnie. Choć skutki samotności są trudne do zmierzenia, nie brakuje dowodów na jej negatywny wpływ na nasze życie. W brytyjskim badaniu Royal Voluntary Services wykazano, że prawie 40% seniorów samotnie spożywających posiłki, tęskni za towarzystwem drugiego człowieka[1]. Co więcej, izolacja zwiększa ryzyko występowania niektórych chorób, w tym demencji[2]. Program „Danie Wspólnych Chwil” ma na celu przeciwdziałanie społecznemu problemowi samotności i integrację osób starszych poprzez zaproszenie ich do wspólnego stołu, a także wykorzystywanie lokalnego potencjału. Efektem tych spotkań ma być wzmocnienie więzi sąsiedzkich, ale także zwrócenie uwagi na kwestię prawidłowego żywienia.

Koła Gospodyń Wiejskich i spotkanie z Jakubem Kuroniem

Fundacja Biedronki zdecydowała się prowadzić program „Danie Wspólnych Chwil” wspólnie z Kołami Gospodyń Wiejskich, ponieważ to właśnie one świetnie znają lokalną społeczność i są w stanie wytypować seniorów najbardziej potrzebujących towarzystwa i posiłku. Koła Gospodyń Wiejskich są ponadto skarbnicą wiedzy kulinarnej.

Fundacja Biedronki zapewnia Kołom Gospodyń Wiejskich nie tylko środki na zakup produktów spożywczych potrzebnych do przygotowania spotkań z seniorami, ale także kompleksowe wsparcie merytoryczne. Koła uczestniczące w programie otrzymują poradniki i instrukcje, w tym wytyczne od dietetyka dotyczące przygotowania posiłków dla osób starszych. Koła uczestniczyły również w warsztatach online o żywieniu seniorów.

Dla Kół Gospodyń Wiejskich przewidziano również konkurs. Najbardziej aktywne Koło, które bierze udział w programie „Danie Wspólnych Chwil”, spotka się z ambasadorem programu – Jakubem Kuroniem, który poprowadzi dla nich specjalny warsztat kulinarny na żywo.

    Źródło: Biedronka

    Dodatkowe informacje:

    Fundacja Biedronki została powołana w kwietniu 2020 roku. Podejmuje inicjatywy na rzecz przeciwdziałania ubóstwu, niedożywieniu, samotności i wykluczeniu społecznemu osób starszych. Rozwija w partnerstwie z innymi organizacjami pomocowymi programy takie jak „Na codzienne zakupy” czy „Karta dobra”, w których potrzebujące osoby starsze otrzymują przedpłaconą kartę na zakupy do sklepów Biedronka. Fundacja reaguje również na sytuacje kryzysowe – prowadziła m.in. projekt pomocy w czasie pandemii i trzy programy na rzecz Ukrainy. Na programy społeczne przeznaczyła blisko 100 mln złotych (status na grudzień 2022).

    1. Źródło: https://www.royalvoluntaryservice.org.uk/news/articles/every-day-thousands-of-older-people-skip-meals-or-rely-on-ready-meals/, ostatni dostęp: październik 2022
    2. Źródło: https://www.cdc.gov/aging/publications/features/lonely-older-adults.html, ostatni dostęp: październik 2022

    PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

    REKLAMA

    Komentarze

    Zaloguj się i dodaj komentarz

    Najnowsze w tym dziale

    Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
    W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
    Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
    Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
    Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
    Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
    Inglot klientem agencji Lepont
    Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
    Endorfina Events świętuje 15 urodziny
    21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
     
    Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764