logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jedna ludzkość, jedna planeta – w pokoju

  PR 27.05.2022, przeczytano 449 razy
ilustracjastrzałka

„Only One Earth” to przesłanie przyświecające rozpoczynającej się 3 czerwca kampanii zainicjowanej przez UNEP/GRID Warszawa z okazji Światowego Dnia Środowiska (WED) oraz obchodów 50-lecia Konferencji Sztokholmskiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jedna-ludzkosc%2C-jedna-planeta-%E2%80%93-w-pokoju,396052,artykul.html

Pod tym samym hasłem pół wieku temu w Sztokholmie obradowała Organizacja Narodów Zjednoczonych, gdy w tle rozgrywała się wojna w Wietnamie. Postanowieniem historycznej konferencji powołany został Program Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (ang. United Nations Enviroment Programme/UNEP), który od 50 lat łączy troskę o zdrowie ludzi i planety z takimi wartościami jak odpowiedzialność, pokój i poszanowanie zasad równości. Dziś, w jubileuszowym dla UNEP roku, w obliczu spustoszenia, jakie sieje wojna w Ukrainie, hasło „Only One Earth” wybrzmiewa równie mocno, co pół wieku temu.

- Do niedawna widzieliśmy w WED potencjał do promocji działań wobec wyzwań potrójnego kryzysu środowiska - klimatycznego, bioróżnorodności, zanieczyszczeń. Dziś wojna zmusza nas do zmiany tej optyki i do przypomnienia, że warunkiem niezbędnym do realizowania wszelkich działań na naszej planecie jest pokój – mówi Maria Andrzejewska, dyrektor generalna Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

Ziemia jest jedna dla wszystkich

Pokój nie jest stanem trwałym, tym bardziej wszyscy widzimy, że działania skierowane na ratunek ludziom i planecie przenikają się, a bezpieczeństwo staje się kluczową potrzebą wszystkich: cywilów, instytucji, firm oraz wszystkich obywateli Ziemi. Dlatego w ramach inauguracji kampanii 3 czerwca w Łazienkach Królewskich odbędzie się konferencja i debata, na którą zaproszeni zostali przedstawiciele różnych grup, aby dyskutować o wspólnej przyszłości i wyzwaniach, jakie nas czekają w najbliższych latach.

- Środowisko stoi w obliczu wielu zagrożeń, w tym konfliktów. Środowisko zawsze jest ofiarą wojny. Zawsze. Widzieliśmy to w wielu konfliktach, niezależnie od tego, jak się zaczynają i jak się kończą. A kiedy środowisko pada ofiarą wojny, ludzie cierpią – nie przez kilka tygodni czy miesięcy, ale długo po zakończeniu konfliktu - mówiła niedawno Inger Andersen, dyrektor UNEP.

Społeczeństwa, które wierzą w swoją sprawczość, mogą zmienić wiele. Nikt z nas nie żyje w izolacji od innych i tylko działając razem możemy zapobiec zmianom lub adaptować się do nich. Obserwujemy jak bardzo Polska i Europa wspiera uchodźców z pogrążonej w wojnie Ukrainy. Dzięki czemu widzimy, jaką moc ma solidarność, braterstwo i zaangażowane dla pożytku innych. Bezpieczeństwo ludzi i bezpieczeństwo planety są obecnie najważniejszą, jednoczącą wszystkich potrzebą, dlatego te tematy będą szeroko omawiane podczas obchodów Światowego Dnia Środowiska 2022.

- Byłoby wspaniale, gdyby tegoroczne obchody WED, stały się wspólnym świętem ludzi i środowiska – świętem obchodzonym przez całą rodzinę ONZ w Polsce. Zapraszamy wszystkich do celebracji tego dnia oraz śledzenia strony dlaplanety.pl, gdzie już 3 czerwca, każdy z nas będzie mógł wyrazić swoje poparcie dla Manifestu, mówiącego o tym, że walka o klimat jest jednocześnie troską o pokój, dobrostan i sprawiedliwość na świecie – zapowiada Patrycja Adamska, dyrektor programowa Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

Kampania „Only One Earth” ma na celu przypomnienie jak ważne są działania, dzięki którym pewnego dnia będziemy mogli żyć razem jako jedna ludzkość, na jednej Ziemi, w zgodzie z naturą i sobą nawzajem.

Kampania na rzecz środowiska nie mogłaby się odbyć z pominięciem tak ważnego kroku jak policzenie i zneutralizowanie jej śladu węglowego. Centrum UNEP/GRID-Warszawa we współpracy z firmą TerGo obliczy ślad węglowy całej kampanii oraz dołoży wszelkich starań, aby zredukować go do minimum. Pozostałe emisje zostaną skompensowane, dzięki czemu event będzie neutralny węglowo.

Źródło: UNEP/GRID-Warszawa

Dodatkowe informacje:

Patroni honorowi: Komisja Europejska, Ambasada Szwecji, Miasto Stołeczne Warszawa
Patronat medialny: PAP, Radio Zet, Rzeczpospolita, Onet, Ströer, Biznes i Ekologia, EkoGazeta, Sozosfera.pl, Ekologia.pl, Ekorynek.com, Ekologia i Rynek, Business Magazine

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764