logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jedna ludzkość, jedna planeta – w pokoju

  PR 27.05.2022, przeczytano 247 razy
ilustracjastrzałka

„Only One Earth” to przesłanie przyświecające rozpoczynającej się 3 czerwca kampanii zainicjowanej przez UNEP/GRID Warszawa z okazji Światowego Dnia Środowiska (WED) oraz obchodów 50-lecia Konferencji Sztokholmskiej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jedna-ludzkosc%2C-jedna-planeta-%E2%80%93-w-pokoju,396052,artykul.html

Pod tym samym hasłem pół wieku temu w Sztokholmie obradowała Organizacja Narodów Zjednoczonych, gdy w tle rozgrywała się wojna w Wietnamie. Postanowieniem historycznej konferencji powołany został Program Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (ang. United Nations Enviroment Programme/UNEP), który od 50 lat łączy troskę o zdrowie ludzi i planety z takimi wartościami jak odpowiedzialność, pokój i poszanowanie zasad równości. Dziś, w jubileuszowym dla UNEP roku, w obliczu spustoszenia, jakie sieje wojna w Ukrainie, hasło „Only One Earth” wybrzmiewa równie mocno, co pół wieku temu.

- Do niedawna widzieliśmy w WED potencjał do promocji działań wobec wyzwań potrójnego kryzysu środowiska - klimatycznego, bioróżnorodności, zanieczyszczeń. Dziś wojna zmusza nas do zmiany tej optyki i do przypomnienia, że warunkiem niezbędnym do realizowania wszelkich działań na naszej planecie jest pokój – mówi Maria Andrzejewska, dyrektor generalna Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

Ziemia jest jedna dla wszystkich

Pokój nie jest stanem trwałym, tym bardziej wszyscy widzimy, że działania skierowane na ratunek ludziom i planecie przenikają się, a bezpieczeństwo staje się kluczową potrzebą wszystkich: cywilów, instytucji, firm oraz wszystkich obywateli Ziemi. Dlatego w ramach inauguracji kampanii 3 czerwca w Łazienkach Królewskich odbędzie się konferencja i debata, na którą zaproszeni zostali przedstawiciele różnych grup, aby dyskutować o wspólnej przyszłości i wyzwaniach, jakie nas czekają w najbliższych latach.

- Środowisko stoi w obliczu wielu zagrożeń, w tym konfliktów. Środowisko zawsze jest ofiarą wojny. Zawsze. Widzieliśmy to w wielu konfliktach, niezależnie od tego, jak się zaczynają i jak się kończą. A kiedy środowisko pada ofiarą wojny, ludzie cierpią – nie przez kilka tygodni czy miesięcy, ale długo po zakończeniu konfliktu - mówiła niedawno Inger Andersen, dyrektor UNEP.

Społeczeństwa, które wierzą w swoją sprawczość, mogą zmienić wiele. Nikt z nas nie żyje w izolacji od innych i tylko działając razem możemy zapobiec zmianom lub adaptować się do nich. Obserwujemy jak bardzo Polska i Europa wspiera uchodźców z pogrążonej w wojnie Ukrainy. Dzięki czemu widzimy, jaką moc ma solidarność, braterstwo i zaangażowane dla pożytku innych. Bezpieczeństwo ludzi i bezpieczeństwo planety są obecnie najważniejszą, jednoczącą wszystkich potrzebą, dlatego te tematy będą szeroko omawiane podczas obchodów Światowego Dnia Środowiska 2022.

- Byłoby wspaniale, gdyby tegoroczne obchody WED, stały się wspólnym świętem ludzi i środowiska – świętem obchodzonym przez całą rodzinę ONZ w Polsce. Zapraszamy wszystkich do celebracji tego dnia oraz śledzenia strony dlaplanety.pl, gdzie już 3 czerwca, każdy z nas będzie mógł wyrazić swoje poparcie dla Manifestu, mówiącego o tym, że walka o klimat jest jednocześnie troską o pokój, dobrostan i sprawiedliwość na świecie – zapowiada Patrycja Adamska, dyrektor programowa Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

Kampania „Only One Earth” ma na celu przypomnienie jak ważne są działania, dzięki którym pewnego dnia będziemy mogli żyć razem jako jedna ludzkość, na jednej Ziemi, w zgodzie z naturą i sobą nawzajem.

Kampania na rzecz środowiska nie mogłaby się odbyć z pominięciem tak ważnego kroku jak policzenie i zneutralizowanie jej śladu węglowego. Centrum UNEP/GRID-Warszawa we współpracy z firmą TerGo obliczy ślad węglowy całej kampanii oraz dołoży wszelkich starań, aby zredukować go do minimum. Pozostałe emisje zostaną skompensowane, dzięki czemu event będzie neutralny węglowo.

Źródło: UNEP/GRID-Warszawa

Dodatkowe informacje:

Patroni honorowi: Komisja Europejska, Ambasada Szwecji, Miasto Stołeczne Warszawa
Patronat medialny: PAP, Radio Zet, Rzeczpospolita, Onet, Ströer, Biznes i Ekologia, EkoGazeta, Sozosfera.pl, Ekologia.pl, Ekorynek.com, Ekologia i Rynek, Business Magazine

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Huawei wzmacnia dział marketingu
Zmiany w warszawskim biurze Huawei. Dorocie N. Haller została powierzona dodatkowa rola. W międzynarodowych strukturach Huawei została powołana na stanowisko VP Marketing na Region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich. Do jej działu w Polsce dołączają trzy nowe, doświadczone osoby, które wzmocnią zespół w obszarze PRu.
Ikea: „Odkryj dom na nowo”
IKEA od lat pasjonuje się życiem w domu, dlatego chętnie odwiedza ludzi w ich mieszkaniach zlokalizowanych na całym świecie. Marka chce przy tym poznać zwyczaje oraz odmienne potrzeby mieszkańców i jak najlepiej na nie odpowiadać. W ten sposób powstała seria filmów „Life at Home Stories”, które wykorzystane zostały na festiwalach, m.in. Milan...
W całej Polsce dzieci uczyły się jak dbać o domowe ogródki
Pierwsza edycja #ZDROWOROSNA, marki W. Legutko właśnie dobiega końca. Liczby mówią za siebie - wydarzenie, w którym wzięło udział ponad 153 tys. dzieci z całej Polski, 5100 grup i klas oraz 1360 zgłoszonych placówek nie mogło przejść bez echa.
Nadmorskie Suweniry
Pamiątki z wakacji nad morzem w wydaniu jednego z najbardziej uznanych polskich projektantów będzie można oglądać w lipcu w siedzibie Stowarzyszenia Traffic Design. Wernisaż „Nadmorskich suwenirów” Jakuba Stępnia odbędzie się w najbliższy czwartek 30 czerwca o godz. 19 przy ul. Żeromskiego 36 w Gdyni.
Hisense wyróżnia piłkarki poprzez kampanię #Rememberthename
W ciągu ostatniego roku zainteresowanie kibiców piłką nożną kobiet na całym świecie zdecydowanie wzrosło. Będąc honorowym partnerem UEFA Women’s EURO 2022, firma Hisense pragnie przyczynić się do zasadniczego wzrostu i profesjonalizacji kobiecej piłki nożnej, inspirować i wspierać zawodniczki oraz kibiców, którzy z entuzjazmem podchodzą do tego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764