Marka Jeep „wstrzymała" ruch na zwykłej ulicy Vancouver i wprawiła w zdumienie jego mieszkańców, „zabierając" nieoczekiwanie zaskoczonych kierowców na przejażdżkę po mieście zamienionym w las z dziką górską rzeką, ożywioną poprzez zaspy śnieżne, głazy, skały, piach, żwir, mech, prawdziwe jodły oraz... dwa wilki. To niepowtarzalne wydarzenie zrealizowano, by pokazać kierowcom wszechstronność oraz rzeczywiste możliwości Jeepa Cherokee.
30-sekundowa reklama „Rzeka w mieście", która zadebiutowała na szklanym ekranie 4 stycznia br., prezentuje, w jaki sposób zwerbowano niczego niespodziewających się kierowców do testu Jeepa Cherokee - za pomocą wskazówek udzielanych im przez ich system nawigacyjny w śródmieściu Vancouver. Podążając za objazdem, wskazówki dotyczące kierunku jazdy szybko doprowadziły ich do „rzeki w mieście", a kierowcy stali się częścią rzeczywistego pokazu szerokiej gamy możliwości Jeepa Cherokee. Reklama nabiera także realistycznego wymiaru za sprawą urzekających ujęć kierowców pokonujących trasę pełną głazów i żwiru pośród rwącej rzeki, a wszystko to dzieje się nieopodal parkometrów w centrum miasta i ludzi zjeżdżających, jak co dzień rano, windami w pobliskich budynkach.
„Poprzez to niepowtarzalne podejście chcieliśmy pokazać w realistycznej scenerii rzeczywiste możliwości Jeepa Cherokee", mówi Olivier Francois, Dyrektor Marketingu FCA - Global. „Więc jak to zrobić? Poprzez zorganizowanie czegoś, co jest zasadniczo wydarzeniem eksperymentalnym, podczas którego niczego niespodziewający się kierowcy są filmowani w trakcie manewrowania po ruchliwej ulicy metropolii, która została zamieniona w doskonale funkcjonującą górską rzekę i danie im możliwości samodzielnego doświadczenia możliwości Jeepa Cherokee. Nasza „Rzeka w mieście" to niestandardowe podejście do stworzenia silnego przesłania, że Jeep Cherokee potrafi dać sobie radę ze wszystkimi wyzwaniami, które mogą spotkać go w mieście".
30-sekundową reklamę „Rzeka w mieście" można oglądać na stronie www.jeep.com/cherokeedetour, na której znaleźć można także 60-sekundową wersję tego spotu oraz trzy dodatkowe produkty reklamowe (poniżej). Na stronie znajduje się także ekskluzywny film wideo z materiałami zakulisowymi oraz galeria zdjęć przedstawiających proces tworzenia reklamy „Rzeka w mieście", a także wywiady z kierowcami zabranymi na tę nieoczekiwaną przejażdżkę.
Zdjęcia do filmu „Rzeka w mieście" wykonano w okresie od 14 do 18 czerwca 2014 r. Plan filmowy został stworzony na trzy dni wcześniej przed rozpoczęciem kręcenia filmu.
Wszystko to działo się na ulicy Granville 400 w śródmieściu Vancouver w Kanadzie.
Użyte materiały to:
- Blisko 460 000 kg głazów, skał i piachu (2 500 worków z piachem) wykorzystanych na planie do zatamowania biegu wody i stworzenia nierówności terenu.
- Woda (niemalże 950 000 l) została wpompowana na ulicę za pomocą pomp wodnych ukrytych w alei i umieszczonych w kluczowych punktach (woda krążyła dzięki zastosowaniu zamkniętego obiegu wody przepompowującego wodę z jednego końca ulicy z powrotem na drugi. Na koniec woda została wypuszczona z ulicy do Portu Vancouver).
- Ponad 180 00 kg śniegu - zaspy śnieżne przygotowano ze śnieżnej pokrywy i lodu do przechowywania ryb.
- Kłody, bele, mech oraz 80 sosen ustawionych zostało wzdłuż ulicy. Drzewa zapakowano i zwrócono do szkółki, zaś głazy, żwir i inne zastosowane materiały zostały oddane do ponownego wykorzystania).
- Na planie filmowym były także dwa żywe wilki. Oswojone wilki rasy mieszanej zostały udostępnione do filmu przez „Animal Insight for Film and TV". Na planie obecny był przedstawiciel „American Humane Association", by nadzorować, czy wilki były odpowiednio traktowane i czy przestrzegano stosownych procedur. Obserwatorzy mogli robić sobie zdjęcia ze zwierzętami.
Poza „Rzeką w mieście", obecnie pojawiły się w telewizji i są dostępne w Internecie trzy dodatkowe spoty opisujące funkcjonalność Jeepa Cherokee:
- "Asystent parkowania tyłem i przodem" - w tym 30-sekundowym spocie nakręconym na ulicy z „rzeką" w Vancouver, Jeep oznajmia „Mamy przód i tył", koncentrując się na technologii asystenta parkowania przodem i tyłem, w którą wyposażony jest Jeep Cherokee.
- "System ostrzegania o zagrożeniu najechania na poprzedzający pojazd" - trwający 30 sekund spot podkreślający ważny system pasywnego bezpieczeństwa, który ostrzega kierowcę przed możliwością potencjalnej kolizji.
- "Asystent parkowania równoległego i prostopadłego" - pokazuje jednoczesne wykorzystanie technologii parkowania równoległego i prostopadłego zastosowanej w Jeepie Cherokee.
Źródło: Fiat Chrysler Automobiles