logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Jeff Kravitz zdradza sposoby na idealne zdjęcia z imprez

  PR 04.07.2011, przeczytano 2097 razy
ilustracjastrzałka

Jeśli masz w planach udział w niepowtarzalnej imprezie lub festiwalu z udziałem znanych osób, pamiętaj, by dobrze przygotować się do uchwycenia w kadrze tych wartych zapamiętania momentów. Fotografia, nawet po wielu miesiącach, najlepiej odda energię i klimat, jakie im towarzyszyły. Robienie udanych zdjęć na tego typu uroczystościach nie jest jednak proste. W fotografii najważniejsze jest światło, a zarówno ostre światło dzienne podczas letniego festiwalu, jak i półmrok kameralnego przyjęcia czy wieczornego koncertu, mogą utrudnić uzyskanie idealnych ujęć.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jeff-kravitz-zdradza-sposoby-na-idealne-zdjecia-z-imprez,12850,artykul.html

Jeff Kravitz z Los Angeles już od ponad 25 lat fotografuje największe gwiazdy show-biznesu na ekskluzywnych przyjęciach i hollywoodzkich rozdaniach nagród. Wie zatem najlepiej, jakich prostych zasad należy przestrzegać, aby na pewno uzyskać świetne zdjęcia. Poprosiliśmy go o uchylenie rąbka tajemnicy.

Sprawdzone wskazówki Jeffa Kravitza:

1)Zacznij od podstaw
Upewnij się, że masz sprzęt, który sprosta każdej sytuacji zdjęciowej. Weź swój aparat ze świeżo naładowanym akumulatorem i wolnym miejscem na karcie pamięci. Na wszelki wypadek warto nawet zabrać zapasowy akumulator i kartę pamięci. Pamiętaj, że lepiej zarejestrować zbyt wiele wspomnień niż za mało. Dobrze też wziąć dodatkowy sprzęt i go nie użyć, niż go potrzebować, a nie mieć przy sobie.

2)Wykonaj kilka zdjęć ogólnych przedstawiających otoczenie
Zawsze warto zacząć od zdjęć pokazujących miejsce, dekoracje na przyjęciu czy wystrój lokalu lub obiektu. Zrób kilka ujęć szerokokątnych, na których będzie widać jak najwięcej scenerii imprezy czy festiwalu. Pamiętaj, by nie używać lampy błyskowej do doświetlania szerokiego ujęcia, ponieważ niewiele to pomoże. Następnie przejdź do zbliżeń dekoracji i kilku kadrów szczegółowych przedstawiających ciekawy wystrój.

3)Uchwyć znajomych w pozach gwiazd
Gdy fotografujesz znajomych, przestrzegaj tych samych zasad co zawodowcy podczas zdjęć na czerwonym dywanie. Wypełnij kadr ujęciem całej sylwetki, od stóp do głów, po czym przejdź do zdjęć od pasa w górę, a na koniec do zdjęć portretowych. Ustaw fotografowaną osobę na tle dekoracji, na przykład baloników lub transparentów, albo po prostu obok ładnego przedmiotu, który nada zdjęciu koloru i atmosfery. Osobiście uwielbiam to zdjęcie Mili Kunis w zielonej sukience na wzorzystym fotelu z zielonym obiciem.

4)Jak najczęściej trzymaj aparat w ręce
Nie bój się chodzić z aparatem gotowym do zdjęć. Jeśli będziesz go ciągle mieć w ręce, przekonasz się, że wkrótce wszyscy się odprężą i przestaną go zauważać, co stworzy Ci wspaniałą okazję do uchwycenia naturalnych ujęć. Aby pokazać inne spojrzenie na tę samą imprezę, możesz na pewien czas przekazać aparat znajomemu.

5)Pamiętaj o naturalnych ujęciach
Dobrze mieć kilka zdjęć pozowanych, ale czasami najlepszymi zdjęciami z imprez są te przedstawiające spontaniczne sytuacje. Na tym zdjęciu Steve Buscemi rozmawia z Alekiem Baldwinem, Hilary Swank i innymi gośćmi biorącymi udział w przyjęciu HBO dla Screen Actors Guild. Chociaż stoję w odległości tylko kilku kroków, nie mają pojęcia, że ich fotografuję. Nie jestem specjalnie wysoki, co na pewno ułatwiłoby zrobienie zdjęcia — tutaj kluczem do sukcesu było wtopienie się w otoczenie i samo uczestnictwo w imprezie.

6)Staraj się fotografować bez lampy błyskowej
Jeśli używasz lustrzanki cyfrowej, zapoznaj się z ustawieniami czułości ISO, aby móc robić zdjęcia bez lampy błyskowej i wypełniać kadr naturalnym światłem otoczenia. W przypadku aparatu kompaktowego wyłącz automatykę lampy błyskowej i eksperymentuj z ustawieniami czułości ISO, aby zobaczyć, co najlepiej się sprawdza w danej sytuacji. W nowych aparatach COOLPIX jest to bardzo łatwe. Modele S8100, S9100, P300 i P500 wyposażono w niezwykle czułą matrycę CMOS, dzięki czemu nawet przy słabym lub wyjątkowo mocnym oświetleniu aparat z łatwością wykona zdjęcie, które dokładnie odda wygląd fotografowanej sceny. Nowa matryca pozwala też uzyskać lepszą jakość przy wysokich czułościach ISO i znacznie zmniejsza ryzyko poruszonych zdjęć nocnych.

7)Poznaj ustawienia swojego aparatu i wybieraj właściwy program w zależności od otoczenia
Czasami na zdjęciach nocnych wyraźna jest tylko twarz fotografowanej osoby, a tło jest czarne. Dzieje się tak, ponieważ aparat ustawia właściwą ekspozycję pierwszego planu (twarzy), która nie wystarcza jednak do doświetlenia tła. W aparatach COOLPIX z matrycami CMOS dostępny jest zaawansowany program portretu nocnego, w którym wykonywane są zdjęcia kolejno z lampą błyskową i bez, aby oddzielnie naświetlić osobę fotografowaną i tło. Tak wykonane dwa obrazy są natychmiast scalane, w efekcie pokazując scenę dokładnie taką, jaka była widoczna dla Ciebie. Warto poeksperymentować z różnymi trybami zdjęć dostępnymi w aparacie, aby wiedzieć, które ustawienie sprawdzi się w danej sytuacji. Impreza na plaży wymaga innych ustawień niż szaleństwo w dyskotece.

8)Przybliżać czy oddalać?
Nie wahaj się korzystać z zoomu, ale pamiętaj, że gdy robi się ciemno, najważniejsze jest złapanie jak największej ilości światła. Może to wymagać szerszego kadrowania i zrezygnowania z przybliżeń, aby do obiektywu docierało maksymalnie dużo światła. To zdjęcie z festiwalu muzycznego Coachella w Kaliforni wykonałem na pełnym oddaleniu, aby uchwycić jak najwięcej promieni zachodzącego słońca.

9)Przewiduj chwile idealnych zdjęć
Zanim zaczniesz po prostu pstrykać, zastanów się nad typowymi zachowaniami ludzi. Zwróć uwagę, jak reagują na określone sytuacje, a szybko zobaczysz prawidłowości, które mogą być źródłem najlepszych zdjęć. Dobre przykłady to zdziwiona mina po otwarciu nieoczekiwanego prezentu, zachowanie podczas powitania lub zaskoczenie i śmiech, gdy rozmówca dojdzie do puenty anegdoty. Gotowość na takie chwile pozwala uchwycić energię wydarzenia.

10) Zmień punkt widzenia
Nie obawiaj się stawiać aparatu na stole ani robić zdjęć wysoko znad głowy lub z poziomu podłogi. Im bardziej „szalony” kąt, tym lepiej. Jeśli zdjęcia są radosne, oglądający to poczują. Nie ma większego komplementu niż stwierdzenie: „Niesamowite, jak Ci się udało zrobić to zdjęcie?”.

11) Dziel się!
Koniecznie zamieszczaj swoje zdjęcia w jednym z popularnych serwisów zdjęciowych. Ponowne przeżywanie wspaniałych chwil z innymi uczestnikami wydarzenia to połowa frajdy z wykonywania zdjęć — podobnie jak pokazywanie zabawy tym, których tam nie było. Do udostępniania zdjęć lubię serwisy Flickr, Facebook i Tumblr, ale najchętniej publikuję zdjęcia na swoim blogu: http://insidecelebpics.com/

JEFF KRAVITZ – fotograf gwiazd
Jeff Kravitz fotografuje gwiazdy branży rozrywkowej i muzycznej. Mieszka w Los Angeles, ale pracuje na całym świecie. Zdjęcia publikuje od 1984 r., kiedy był jeszcze studentem Temple University w Filadelfii. Obecnie posiada ponad 300 000 zdjęć, które można znaleźć w witrynach grupy Getty Images, w tym FilmMagic.com. Kravitz pracuje na największych hollywoodzkich premierach, rozdaniach nagród i najróżniejszych wydarzeniach, od Super Bowl po Oscary. Co roku jest też w Europie na MTV European Music Awards. Na przestrzeni lat sfotografował tysiące gwiazd. Od 25 lat niezmiennie używa aparatów Nikon.
Kravitz prowadzi blog ze zdjęciami gwiazd na swojej witrynie internetowej http://www.insidecelebpics.com, pisze tweety jako @jeffkravitz i ma kanał Flickr pod adresem http://www.flickr.com/photos/89777752@N00

Źródło: Walk&Talk

www.nikon.pl

Dodatkowe informacje:

APARATY NIKON NAJLEPSZE NA IMPREZY – modele z matrycą CMOS

COOLPIX S8100
Dusza każdego przyjęcia
Specjalne programy do fotografowania w słabym oświetleniu zapewniają ostre zdjęcia nocne
i doskonałe portrety we wnętrzach.
Szerokokątny obiektyw NIKKOR z 10-krotnym zoomem optycznym.
Hybrydowa redukcja drgań VR zapewnia ostre zdjęcia i filmy nawet przy największych zbliżeniach.
Nagrywanie filmów w rozdzielczości Full HD (1080p) z dźwiękiem stereo.
Dostępny w dwóch kolorach: czarnym i czerwonym.
Cena w cenniku Nikona: 869 zł brutto.

COOLPIX S9100
Wszechstronny aparat na szalone imprezy i niezapomniane koncerty
Obiektyw NIKKOR z 18-krotnym zoomem optycznym pozwala uchwycić ujęcia od szerokokątnych po maksymalne przybliżenie.
Hybrydowa redukcja drgań VR zapewnia ostre zdjęcia i filmy nawet przy największych zbliżeniach.
Nagrywanie filmów w rozdzielczości Full HD (1080p) z dźwiękiem stereo.
Dostępny w kolorach: czerwonym, czarnym, srebrnym.
Cena w cenniku Nikona: 1309 zł brutto.

COOLPIX P500
Najlepszy na festiwale
Obiektyw NIKKOR z aż 36-krotnym zoomem optycznym pozwala uchwycić ujęcia od skrajnie szerokokątnych po maksymalne zbliżenia.
Hybrydowa redukcja drgań VR zapewnia ostre zdjęcia i filmy nawet przy największych zbliżeniach.
Odchylany wyświetlacz LCD bardzo ułatwia wykonywanie zdjęć od góry lub od dołu, co szczególnie przydaje się w tłumie.
Nagrywanie filmów w rozdzielczości Full HD (1080p) z dźwiękiem stereo.
Tryby ustawień manualnych: P,S,A,M.
Cena w cenniku Nikona: 1739 zł brutto.

NIKON Corporation
NIKON działa od ponad 90 lat i należy obecnie do największych i najbardziej liczących się producentów sprzętu optoelektronicznego na świecie. Jest producentem najwyższej jakości aparatów fotograficznych, obiektywów NIKKOR, skanerów, sprzętu sportowego (m.in. lornetek, dalmierzy i lunet), mikroskopów oraz precyzyjnych urządzeń optycznych zarówno dla przemysłu, jak i użytkowników indywidualnych. NIKON jest światowym liderem w segmencie cyfrowych aparatów fotograficznych, produkując lustrzanki profesjonalne oraz amatorskie, a także aparaty kompaktowe serii COOLPIX. Od ponad 50 lat w lustrzankach jednoobiektywowych firma stosuje mocowanie typu F, dzięki czemu jest jedynym producentem przez tak długi czas stosującym tradycyjne mocowanie obiektywów, których do 2011 r. wyprodukowała już sześćdziesiąt milionów egzemplarzy. W Polsce firmę reprezentuje NIKON Polska Spółka z o.o., która rozpoczęła swoją działalność 3 listopada 2003 r. jako importer produktów fotograficznych. W Warszawie przy ulicy Postępu 14 firma posiada również centrum serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego. Więcej informacji o firmie NIKON, jej działalności w Polsce i produktach dostępnych na naszym rynku można znaleźć na stronie www.nikon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Szkoda, że w artykule nie opublikowano także zdjęć, na które autor sie powołuje...

Najnowsze w tym dziale

Jak wybrać ploter dla projektanta?
Ogromne ilości dokumentacji technicznej to problem każdego biura projektowego. Aby zdążyć z realizacją projektu w terminie, projektanci potrzebują dziś urządzeń, które wyręczą ich w zadaniach związanych z drukiem. Lafrentz Polska, jeden z liderów polskiej branży inżynieryjnej, postawił na ploter wielkoformatowy ColorWave 3500 od Canon.
Czy w planie strategicznym firm z sektora IT jest miejsce marketing online?
Jak pokazują dane firmy analitycznej Gartner, wartość światowego rynku IT w 2019 roku wynosiła ponad 2,4 bln dolarów. W latach 2012-19 rosła o 3,4% rocznie. A epidemia wcale nie spowolniła tego trendu. Sektor IT wciąż nie jest nasycony produktami i usługami, które wspierają pracę lub codzienne funkcjonowanie firm. Nie oznacza to jednak braku konkurencji w branży....
Pandemiczna rzeczywistość, w której żyjemy już od ponad roku, miała znaczący wpływ na zmianę  zachowań zakupowych konsumentów w każdym sektorze. Nie od dziś słyszy się o coraz większym znaczeniu digitalizacji w naszym życiu, jednak z pewnością Covid przyspieszył te procesy. Dzięki temu, w spektakularnym tempie rozrósł się rynek e-commerce,...
Projektowanie wizytówek

Praktyczny Poradnik Poligraficzny: Projektowanie wizytówek

Wydawać by się mogło, że taki bzdet, jak wizytówka nie powinien sprawiać większych problemów projektowych, ale w praktyce okazuje się, że kolejne pokolenia grafików potykają się o podobne „drobiazgi”. Oczywiście trudno tutaj o jakieś konkretne normy i jedynie słuszne zasady, tym niemniej bez względu na poziom kreatywności...
Lojalizacja klientów – co zrobić, by konsument wrócił do e-sklepu?
„Nasz produkt jest świetny. Dlaczego klient nie wraca i go nie kupuje?” Wiele firm zadaje sobie wciąż to samo pytanie i nie wie, w czym tkwi problem. Z badania Consumer Discovery Study (Google/Ipsos Connect, Consumer Discovery Study, US, grudzień 2018 r.) wynika, że tylko 4% czasu, który ludzie spędzają w Internecie, jest przeznaczone na wyszukiwanie. Pozostałe 96%...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764