Związek Firm Public Relations zlecił i opublikował pierwszy w historii raport na temat przychodów agencji członkowskich. Raport został wykonany przez firmę KPMG Audyt. Zestawienie zawiera dane o przychodach, klientach, liczbie pracowników i zdobytych przez agencje nagrodach.
Prezes agencji Ciszewski Public Relations uzasadnia potrzebę stworzenia raportu, stwierdzając:
''Środowisko agencyjne musi mieć szansę, aby raz w roku określić stopień rozwoju biznesowego - swój oraz konkurencji. Taki ''spis z natury'' przydaje się także potencjalnym klientom''.
Według raportu, największe przychody w 2010 roku osiągnęła agencja Partner of Promotion - zarobiła 12,3 mln zł. W pierwszej piątce znalazły się ponadto firmy: Euro RSCG Sensors (11,7 mln), Profile (11 mln), Ciszewski Public Relations (11 mln), Hill & Knowlton Poland (10,9 mln). Spośród zweryfikowanych firm, największy wzrost przychodów w stosunku do 2009 roku miały: NBS Communications (144 proc., wzrost o 5,2 mln), Magnifico (103 proc., wzrost o 2,4 mln) i Ciszewski Public Relations (82 proc., wzrost o blisko 5 mln).
Informacje o przychodach zostały zweryfikowane przez audytora na podstawie deklaracji PIT, CIT lub bilansu zysków i strat, a liczba pracowników etatowych na podstawie deklaracji ZUS.
Jerzy Ciszewski komentując audyt stawia pytania dotyczące najważniejszych zagadnień ujętych w rankingu. Z całą wypowiedzią zapoznać się można na blogu Jerzego Ciszewskiego: www.ciszewskiblog.pl.
Źródło: Ciszewski PR
www.ciszewskiblog.pl