logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Język ukraiński już dziś dostępny w monitorach interaktywnych Benq

  PR 13.02.2023, przeczytano 550 razy
ilustracja

W polskich szkołach uczy się około 200 tys. dzieci z Ukrainy. Każdego dnia muszą one mierzyć się z dyskomfortem wynikającym z niewystarczającej znajomości języka polskiego. Zdarza się, że w szkołach pracują całe klasy złożone z ukraińskich dzieci, które prowadzi ukraiński nauczyciel. W Polsce zatrudniono ich około 1650. Żeby nauka była efektywna wszyscy oni potrzebują pomocy dydaktycznych uwzględniających ich ojczysty język.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jezyk-ukrainski-juz-dzis-dostepny-w-monitorach-interaktywnych-benq,398957,artykul.html

BenQ, producent m.in. monitorów interaktywnych, znając sytuację w polskim sektorze edukacyjnym wprowadził w oferowanych urządzeniach język ukraiński. Była to odpowiedź na potrzeby lokalnego rynku.

W Polsce przebywa około 700 – 800 tys. dzieci z Ukrainy w wieku szkolnym. Znaczna część z nich korzysta z zajęć zdalnych organizowanych przez ukraińskie szkoły. Jednak około 200 000 stacjonarnie uczy się w lokalnych placówkach edukacyjnych. Ruch uchodźczy, który rozpoczął się 24 lutego 2022r. wygenerował potrzebę niwelowania bariery językowej, także, a może przede wszystkim, wśród dzieci.

BenQ jako pierwszy producent monitorów interaktywnych zaimplementował w swoich urządzeniach wsparcie dla języka ukraińskiego. Chodzi tu o możliwość rozpoznawania pisma odręcznego w tym języku i automatycznego tłumaczenia.

- Praca w grupie, która jest zróżnicowana językowo to ogromne wyzwanie dla nauczycieli. Dlatego bardzo ważne jest, żeby dysponowali oni pomocami dydaktycznymi i materiałami w ojczystych językach uczniów. Monitory interaktywne BenQ już dziś rozpoznają pismo w języku ukraińskim. Można zamienić je na pismo komputerowe, a także przetłumaczyć na przykład na język polski, angielski czy niemiecki – informuje Maciej Dzidzik Product Manager LFD BenQ CEE for Poland.

Odręczne pismo ukraińskie jest zamieniane na komputerowe (OCR) i może być tłumaczone na większość europejskich języków. Jest to funkcja, która bardzo pomoże w prowadzeniu zajęć i poprawi komunikację oszczędzając czas i podnosząc komfort oraz skuteczność nauki. Ta opcja jest dostępna w najnowszych seriach monitorów interaktywnych BenQ – RP03, RM03 i RE03 z bezpłatnym oprogramowaniem BenQ EZWrite – w wersji 6.

BenQ nie zapomina także o użytkownikach, którzy już korzystają ze starszych modeli monitorów np. RE01. W części z nich możliwe jest dokonanie aktualizacji, która pozwoli na rozpoznawanie odręcznego pisma w języku ukraińskim.

Dystrybutorami monitorów interaktywnych BenQ są AB S.A. i ALSO Polska.

Źródło: BenQ Corporation

www.benq.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764