logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Joanna Krawczyk z „Gazety Wyborczej” przewodniczącą sojuszu europejskich gazet LENA

  PR 05.03.2021, przeczytano 173 razy
ilustracja
Fot. Zuza Krajewska

Od 2 marca 2021 r. Joanna Krawczyk kieruje działaniami Leading European Newspaper Alliance - sojuszu największych europejskich gazet, którego „Gazeta Wyborcza” jest członkiem od 3 lat. Głównymi celami LENA, nad których realizacją będzie pracować nowa przewodnicząca, są: rozwój modeli biznesowych dla mediów w czasie kryzysu oraz łączenie pracy redakcyjnej nad ważnymi materiałami z całej Europy z promowaniem wysokiej jakości dziennikarstwa. Treści gazet zrzeszonych w LENA docierają do 100 mln czytelników w Europie i na świecie, w sześciu językach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/joanna-krawczyk-z-_gazety-wyborczej_-przewodniczaca-sojuszu-europejskich-gazet-lena,390479,artykul.html

W marcu br. Joanna Krawczyk została wybrana przewodniczącą Leading European Newspaper Alliance, czyli sojuszu największych europejskich gazet. Jest pierwszą kobietą na tym stanowisku. Zastąpiła Oliviera De Raeymaekera, CEO „Le Soir” (Belgia), który zakończył swoją dwuletnią kadencję.

Joanna Krawczyk jest związana z „Gazetą Wyborczą” od 2017 r. Obecnie pracuje jako szefowa partnerstw dziennika, jest też prezeską Fundacji Gazety Wyborczej i kieruje działaniami Grupy Filantropijnej Wyborczej. Od wielu lat współpracuje z polskimi i międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi, medialnymi i instytucjami europejskimi.

Sojusz Leading European Newspaper Alliance powstał w marcu 2015 r. „Gazeta Wyborcza” to pierwsza redakcja z Polski, która dołączyła do grona założycieli LENA - są nimi „Die Welt”, „El País”, „La Repubblica”, „Le Figaro”, „Le Soir”, „Tages-Anzeiger” i „Tribune de Genève”.

Celem sojuszu jest podnoszenie dziennikarskich standardów oraz łączenie pracy redakcyjnej nad ważnymi materiałami z promowaniem wysokiej jakości dziennikarstwa w Europie. Członkowie stowarzyszenia wspólnie tworzą i publikują materiały, dzięki międzynarodowej współpracy dziennikarzy. Redakcje udostępniają sobie wybrane artykuły, by mogli korzystać z nich także czytelnicy innych krajów. Wśród tekstów są m.in. wywiady, raporty i artykuły opiniotwórcze, napisane przez ekspertów, naukowców i osoby publiczne. Stowarzyszone zespoły redakcyjne pracują też nad wspólnymi projektami (m.in. EU4YOU, Sonar Europe) oraz dzielą się nowymi praktykami i rozwiązaniami w zakresie cyfryzacji, technologii i projektów internetowych. Dwa razy w roku LENA organizuje warsztaty dla przedstawicieli gazet członkowskich, które mają umożliwić im wymianę doświadczeń w zakresie kompetencji technologicznych i cyfrowych. Dodatkowo LENA pełni również rolę konsultacyjną ds. mediów przy Komisji Europejskiej.  

- Objęcie przewodnictwa w LENA w tym trudnym dla mediów i całego społeczeństwa czasie jest ekscytującym wyzwaniem - komentuje Joanna Krawczyk. - Przez trzy lata członkostwa „Gazety Wyborczej” w sojuszu podnosiliśmy nasze kompetencje biznesowe i redakcyjne oraz tworzyliśmy wyjątkowe materiały dziennikarskie z kolegami z całej Europy. W ostatnim roku na bieżąco wymienialiśmy się strategiami mającymi zapewnić nie tylko przetrwanie naszych gazet, ale też wypracowanie najlepszych rozwiązań na czas po pandemii. LENA zdała egzamin z wzajemnego wsparcia wyśmienicie - jesteśmy wzmocnieni technologiczne, sprzedażowo i cyfrowo; teraz przyszedł czas na nowe, wspólne formaty marketingowe i redakcyjne. Podczas mojej kadencji w LENA chciałabym skupić się na trendach w formatach dziennikarskich, sposobach na monetyzację audio i wideo, AI oraz modelach współpracy z GAFA. Osobiście odbieram wybór na przewodniczącą LENA osoby z polskiej gazety jako dowód solidarności mediów europejskich z tymi, których niezależność jest zagrożona - dodaje.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TikTok jako platforma globalna daje swojej społeczności możliwość odkrywania kultury w każdym zakątku na ziemi – od sztuki i muzyki po taniec i teatr. Treści związane z kulturą są niezwykle popularne na TikToku. Najczęściej używane hashtagi takie jak #FineArt, #ArtHistory i #ArtOnTikTok zgromadziły do tej pory ponad 2 miliardy wyświetleń na całym świecie, odnotowując...
Wiodące marki mediowe, TVN Media i Ringier Axel Springer, oferują wspólnie cztery innowacyjne produkty content marketingowe. Nowa oferta wykorzystuje efekt synergii wynikający z połączenia wysokiej jakości treści z siłą zasięgu TVN Grupa Discovery oraz Ringier Axel Springer Polska.
Tomasz Bocheński nagrodzony przez Society for News Design
Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy, jako jedyny z Polski, został nagrodzony w największym i najbardziej prestiżowym konkursie projektowania prasowego Best of Print News Design. Konkurs jest organizowany przez Society for News Design ze Stanów Zjednoczonych.
„Monika Olejnik. Otwarcie” – nowy program dziennikarki w TVN24 Go
10 maja w TVN24 GO zadebiutował premierowy odcinek nowego programu "Monika Olejnik. Otwarcie". To autorski cykl wywiadów, w którym dziennikarka, znana z bezkompromisowych dyskusji z najważniejszymi politykami w kraju, zaprasza do szczerej rozmowy ludzi kultury, sztuki, sportu oraz nauki. Goście opowiedzą o swoich spostrzeżeniach dotyczących otaczającej nas...
Business Insider uruchamia platformę Business Insider TRENDS, która będzie skupiać aktywności dotyczące trendów w biznesie i technologii zmieniających biznes. Wśród podejmowanych inicjatyw w ramach platformy Business Insider TRENDS znajdzie się cykl konferencji on-line, publikacja raportu Business Insider Global Trends Report o światowych trendach, a także...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764