logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Joanna Krawczyk z „Gazety Wyborczej” przewodniczącą sojuszu europejskich gazet LENA

  PR 05.03.2021, przeczytano 389 razy
ilustracja
Fot. Zuza Krajewska

Od 2 marca 2021 r. Joanna Krawczyk kieruje działaniami Leading European Newspaper Alliance - sojuszu największych europejskich gazet, którego „Gazeta Wyborcza” jest członkiem od 3 lat. Głównymi celami LENA, nad których realizacją będzie pracować nowa przewodnicząca, są: rozwój modeli biznesowych dla mediów w czasie kryzysu oraz łączenie pracy redakcyjnej nad ważnymi materiałami z całej Europy z promowaniem wysokiej jakości dziennikarstwa. Treści gazet zrzeszonych w LENA docierają do 100 mln czytelników w Europie i na świecie, w sześciu językach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/joanna-krawczyk-z-_gazety-wyborczej_-przewodniczaca-sojuszu-europejskich-gazet-lena,390479,artykul.html

W marcu br. Joanna Krawczyk została wybrana przewodniczącą Leading European Newspaper Alliance, czyli sojuszu największych europejskich gazet. Jest pierwszą kobietą na tym stanowisku. Zastąpiła Oliviera De Raeymaekera, CEO „Le Soir” (Belgia), który zakończył swoją dwuletnią kadencję.

Joanna Krawczyk jest związana z „Gazetą Wyborczą” od 2017 r. Obecnie pracuje jako szefowa partnerstw dziennika, jest też prezeską Fundacji Gazety Wyborczej i kieruje działaniami Grupy Filantropijnej Wyborczej. Od wielu lat współpracuje z polskimi i międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi, medialnymi i instytucjami europejskimi.

Sojusz Leading European Newspaper Alliance powstał w marcu 2015 r. „Gazeta Wyborcza” to pierwsza redakcja z Polski, która dołączyła do grona założycieli LENA - są nimi „Die Welt”, „El País”, „La Repubblica”, „Le Figaro”, „Le Soir”, „Tages-Anzeiger” i „Tribune de Genève”.

Celem sojuszu jest podnoszenie dziennikarskich standardów oraz łączenie pracy redakcyjnej nad ważnymi materiałami z promowaniem wysokiej jakości dziennikarstwa w Europie. Członkowie stowarzyszenia wspólnie tworzą i publikują materiały, dzięki międzynarodowej współpracy dziennikarzy. Redakcje udostępniają sobie wybrane artykuły, by mogli korzystać z nich także czytelnicy innych krajów. Wśród tekstów są m.in. wywiady, raporty i artykuły opiniotwórcze, napisane przez ekspertów, naukowców i osoby publiczne. Stowarzyszone zespoły redakcyjne pracują też nad wspólnymi projektami (m.in. EU4YOU, Sonar Europe) oraz dzielą się nowymi praktykami i rozwiązaniami w zakresie cyfryzacji, technologii i projektów internetowych. Dwa razy w roku LENA organizuje warsztaty dla przedstawicieli gazet członkowskich, które mają umożliwić im wymianę doświadczeń w zakresie kompetencji technologicznych i cyfrowych. Dodatkowo LENA pełni również rolę konsultacyjną ds. mediów przy Komisji Europejskiej.  

- Objęcie przewodnictwa w LENA w tym trudnym dla mediów i całego społeczeństwa czasie jest ekscytującym wyzwaniem - komentuje Joanna Krawczyk. - Przez trzy lata członkostwa „Gazety Wyborczej” w sojuszu podnosiliśmy nasze kompetencje biznesowe i redakcyjne oraz tworzyliśmy wyjątkowe materiały dziennikarskie z kolegami z całej Europy. W ostatnim roku na bieżąco wymienialiśmy się strategiami mającymi zapewnić nie tylko przetrwanie naszych gazet, ale też wypracowanie najlepszych rozwiązań na czas po pandemii. LENA zdała egzamin z wzajemnego wsparcia wyśmienicie - jesteśmy wzmocnieni technologiczne, sprzedażowo i cyfrowo; teraz przyszedł czas na nowe, wspólne formaty marketingowe i redakcyjne. Podczas mojej kadencji w LENA chciałabym skupić się na trendach w formatach dziennikarskich, sposobach na monetyzację audio i wideo, AI oraz modelach współpracy z GAFA. Osobiście odbieram wybór na przewodniczącą LENA osoby z polskiej gazety jako dowód solidarności mediów europejskich z tymi, których niezależność jest zagrożona - dodaje.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Google: Ads Safety Report 2023
Miliardy ludzi na całym świecie, szukając istotnych dla nich informacji, polegają na naszych produktach i usługach. Dotyczy to także reklam. Dlatego zatrudniamy tysiące osób, które każdego dnia dbają o nasz system reklamowy i jego wiarygodność. Dziś publikujemy nasz coroczny Raport na temat bezpieczeństwa reklam (Ads Safety Report), aby podzielić się postępami, jakie...
Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764