logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Joanna Krawczyk z Gazety Wyborczej w zarządzie Europejskiego Funduszu Mediów i Informacji

  PR 29.04.2022, przeczytano 314 razy
ilustracja

Prezeska Fundacji Gazety Wyborczej oraz szefowa partnerstw dziennika Joanna Krawczyk została członkinią zarządu Europejskiego Funduszu Mediów i Informacji (European Media and Information Fund). Organizacja te wspiera projekty europejskich redakcji i innych podmiotów w obszarze walki z dezinformacją oraz edukacją medialną.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/joanna-krawczyk-z-gazety-wyborczej-w-zarzadzie-europejskiego-funduszu-mediow-i-informacji,395677,artykul.html

Europejski Fundusz Mediów i Informacji (European Media and Information Fund) to organizacja non-profit założona w 2021 r. przez Fundację Gulbenkiana i Europejski Instytut Uniwersytecki (EUI), której zadaniem jest wsparcie wydawców, organizacji, ośrodków naukowych oraz innych podmiotów mających siedzibę w Europie. Fundusz finansowo wspomaga wszelkie inicjatywy z zakresu weryfikacji faktów i umiejętności korzystania z mediów, a także projekty badawcze, które zajmują się zjawiskiem dezinformacji w internecie.

W połowie kwietnia br. Joanna Krawczyk objęła funkcję członka zarządu Funduszu. Jej zadaniem, realizowanym razem z dwoma innymi członkami, będzie zatwierdzanie planów działania Funduszu, nadzór nad budżetem i wybieranie jego beneficjentów oraz partnerów. Swoje obowiązki Krawczyk będzie pełnić pro bono.

- Europejskie media potrzebują wsparcia finansowego, aby się rozwijać i wychodzić naprzeciw wyzwaniom, które stawiają przed nami geopolityka, technologia i poszczególne społeczeństwa. European Media Information Fund to jeden z trzech największych celowych funduszy medialnych w Europie, powstały, aby odpowiedzieć właśnie na tę potrzebę i zaadresować problemy związane z dezinformacją oraz koniecznością szerzenia nawyku krytycznego myślenia. Cieszę się, że będę mogła przyczynić się do rozwiązywania tych problemów, zasiadając w zarządzie Funduszu – komentuje Joanna Krawczyk.

Joanna Krawczyk jest związana z „Gazetą Wyborczą” od 2017 r. Obecnie pracuje jako szefowa partnerstw dziennika, jest też prezeską Fundacji Gazety Wyborczej i stoi na czele Grupy Filantropijnej Wyborczej. Od marca 2021 r. kieruje również działaniami Leading European Newspaper Alliance – sojuszu największych europejskich gazet, będąc pierwszą kobietą na stanowisku przewodniczącego LENA. Krawczyk od wielu lat współpracuje z polskimi i międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi, medialnymi i instytucjami z całej Europy.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

18 listopada do oferty serwisu streamingowego CANAL+ online włączono ogólnodostępne kanały TVP 1 i TVP 2. Kanały są dostępne dla wszystkich subskrybentów CANAL+ online bez względu na posiadany pakiet. Tym samym subskrybenci CANAL+ online będą mogli śledzić w serwisie rozpoczynający się niebawem mundial w Katarze, który będzie transmitowany na kanałach...
Dziennikarze eDziecko.pl, najpopularniejszego polskiego serwisu dla rodziców, spędzili kilka dni w malutkiej miejscowości Bräcke w Szwecji, aby sprawdzić, jak wygląda tamtejsza podstawówka. Efektem tej wizyty jest seria artykułów oraz reportaż wideo, które redakcja prezentuje w specjalnej oprawie graficznej na stronie...
Dla niektórych polskich przedsiębiorstw Europa staje się zbyt ciasna, dlatego coraz śmielej patrzą w kierunku mniej oczywistych i egzotycznych rynków, które jednocześnie przyciągają swoim biznesowym potencjałem. Jednym z nich jest Brazylia. Według danych PwC, inwestycje polskich przedsiębiorstw na tym obszarze wzrosły niemal 4-krotnie (370 proc.) względem...
Warner Bros. Discovery w Polsce buduje salę kinową w siedzibie głównej
W głównej siedzibie Warner Bros. Discovery w Polsce przy ul. Wiertniczej powstanie sala kinowa dostępna dla wszystkich pracowników. Będzie miała pojemność prawie 50 osób. Z uwagi na znaczenie segmentu telewizyjnego i filmowego dla firmy, możliwość wspólnego oglądania fimów, seriali oraz innych materiałów i prezentacji stanowić będzie...
Zrealizowana przez Grupę RMF i RMF Digital kampanię digital audio została oficjalnym case study Google’a – jest to pierwszy przykład kampanii dotyczącej programmatic audio z Europy Środkowo-Wschodniej wyróżniony i doceniony w ten sposób.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764