logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Julius Maggi jako prekursor reklamy i PR

  PR 25.07.2016, przeczytano 1877 razy
ilustracjastrzałka

Julius Maggi, założyciel marki noszącej jego imię, w ostatnich dekadach XIX wieku marzył o stworzeniu produktów żywnościowych, które stałyby się tak wszechobecne jak sól czy pieprz. Marzył też o dobrych produktach za uczciwą cenę pod marką, której nikt nigdy nie zapomni. Tak właśnie powstała Maggi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/julius-maggi-jako-prekursor-reklamy-i-pr,29384,artykul.html

Firma Juliusa Maggi, syna właściciela młyna o włoskich korzeniach, została założona w szwajcarskiej wiosce Kempthall, nieopodal Zurichu, i produkowała mąkę pszenną. Oprócz swojej biznesowej działalności Julius Maggi był również zafascynowany jasnowidzeniem i podobno uważał, że on również potrafi widzieć przyszłość.

Nie da ukryć się, że był spostrzegawczym i wizjonerskim biznesmenem potrafiącym dostrzec wpływ transformacji kultury pracy na nawyki żywieniowe. Kobiety, które według tradycji przygotowywały posiłki dla swych rodzin, zaczęły spędzać coraz więcej czasu w miejscach pracy, takich jak fabryki, a mniej w kuchni. Julius Maggi zdawał sobie sprawę, że ludzie potrzebują jedzenia pożywnego i bogatego w wartości odżywcze, a zarazem szybkiego do przygotowania. Przełom nastąpił w 1882 roku, gdy Julius spotkał doktora Fridolina Schulera, który tak jak on, odznaczał się wizjonerskim myśleniem.

Potencjał roślin strączkowych

Doktor Fridolin Schuler wierzył, że istnieje powiązanie pomiędzy niedożywieniem a wysokim poziomem chorób i śmiertelnością niemowląt. Był on członkiem Szwajcarskiego Stowarzyszenia Dobrobytu Społecznego (Swiss Public Welfare Society), którego celem było poprawienie życia pracującej części ludności. Pożywne mięso było poza zasięgiem ich skromnego budżetu, ale doktor Schuler wierzył, że przyswajalne i bogate w wartości odżywcze rośliny strączkowe rozwiążą tę sytuację.

Zainspirowany tymi regułami, równocześnie widząc ogromny potencjał przyszłego rynku, Julius Maggi przystąpił do tworzenia nowego rodzaju mąki, produkowanej z nasion roślin strączkowych. Po dwóch latach badań wprowadził dwa nowe produkty: sproszkowany groszek i mąkę z fasoli. Następnie, w 1885 roku, na rynku pojawiły pierwsze na świecie zupy błyskawiczne. Rok później, w 1886 roku, Julius Maggi wprowadził na rynek przyprawę Maggi – skoncentrowany bulion w płynnej postaci, który miał stanowić podstawę dla zup i sosów. Był to pierwszy tego typu produkt wzmacniający i poprawiający smak potraw.

Julius Maggi nieustanie wprowadzał innowacje, zaczynając od zup o smaku curry, po przyprawę o smaku trufli, jednocześnie utrzymując swojej ofercie bardziej tradycyjne warzywne buliony.

Nowe produkty odniosły natychmiastowy sukces, a marka Maggi rozpoczęła międzynarodową ekspansję. W ciągu dwóch lat, do 1888 roku, Julius otworzył oddziały i filie w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych oraz we Włoszech.

Przejścia i kolory

Julius Maggi przewidział znaczenie silnej tożsamości marki w zdobyciu lojalności konsumentów. Dołożył ogromnych starań, aby zarówno nagłośnić, jak również ochronić swą markę.

Do 1900 roku Julius zarejestrował swój podpis i odmiany jego imienia w różnych krojach pisma w dziesiątkach krajów. W samej Szwajcarii zabezpieczył co najmniej 18 różnych wariacji swojego nazwiska – od Magi po Magique – wszystko po to, aby zniechęcić potencjalnych naśladowców.

Pionier PR

Julius zainwestował również w reklamę. Był jednym z pierwszych, którzy użyli lakierowanych tablic jako wiszących reklam na zewnętrznych ścianach sklepów spożywczych. Dodatkowo Maggi zatrudniał młodych copywriterów i malarzy, takich jak Leonetto Cappiello (często nazywanego „ojcem reklamy”). Wielu z nich stało się znanymi dramatopisarzami, autorami i artystami.

Julius korzystał również z reklamy w środkach transportu publicznego. W ten sposób zapoczątkował kampanie reklamowe w tramwajach, wagonach kolejowych oraz, w Paryżu, na łodziach pływających wzdłuż Sekwany.

Kolejnym sposobem na promocję produktów Maggi było rozdawanie na ulicach bezpłatnych próbek gorących zup i bulionów ze srebrnych urn. W jego firmie wprowadzono jeden z pierwszych programów lojalnościowych dla klientów, którzy dzięki przynależności do niego mogli zdobyć ekspres do kawy, a nawet  japońską ozdobną szafkę.

Klasyczna kostka

Jednym z popularnych produktów marki stworzonej przez Juliusa Maggi jest jego kostka bulionowa. Przedsiębiorca stworzył przyprawę o idealnym kształcie sześcianu, którą owinął w papierek w charakterystycznych kolorach marki. Nazwał ją „Bouillon Kub”. Zachęcał konsumentów: „Żądajcie K!”. Był to tak znakomity pomysł, że wywołał niezadowolenie konkurencji. W ciągu kilku lat od wejścia kostki bulionowej Maggi na rynek stała się ona ikoną – Bouillon Kub pojawiła się nawet na obrazie Pablo Picasso. Obecnie produkty Maggi są dostępne na całym świecie.


W 1947 roku marka Maggi została przejęta przez Nestlé.

Źródło: Nestlé Polska S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą jak ważne jest to z punktu...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764