logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jurajska przeciw przemocy. W galerii odbędzie się społeczny happening

  PR 30.11.2023, przeczytano 389 razy
ilustracja

Skala przemocy wobec najmłodszych ciągle rośnie. Z danych zebranych przy pomocy „Niebieskiej karty” wynika, że rocznie jej ofiarami pada nawet 40 tys. nieletnich. Większość, bo ponad 30 tys., to dzieci wieku od 0 do 13 lat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jurajska-przeciw-przemocy.-w-galerii-odbedzie-sie-spoleczny-happening,402290,artykul.html

To zjawisko, w stosunku, do którego nie można być dłużej obojętnym. Wyrazem tego głośnego sprzeciwu wobec przemocy będzie organizowane w Galerii Jurajskiej wydarzenie pod hasłem „Kochaj nie krzywdź”, które już 2 grudnia przygotuje Stowarzyszenie Miłośników Sportu EFEKT z Częstochowy.

Jego celem będzie zwrócenie uwagi na to, jakie są skutki przemocy wobec nieletnich, a także przypomnienie mieszkańcom Częstochowy i okolic, aby reagować, kiedy jest się świadkiem krzywdy dziecka. Pomoże w tym m.in. happening plastyczny.

Na olbrzymim płótnie kilkanaście dzieci stworzy obraz pokazujący świat bez przemocy, agresji, dyskryminacji i ciągłego poniżania. Nad powstawaniem pracy, ukazującej lepszy świat oczami dziecka, czuwać będzie artysta Wojciech Kołsut.

To jednak nie wszystko. Na scenie będzie można także posłuchać wystąpień na temat skutków i form przemocy, przygotowanych m.in. przez przedstawiciela prewencji Miejskiej Komendy Policji w Częstochowie oraz Agatę Wierny, pełnomocniczkę Prezydenta Miasta Częstochowy ds. Równych Szans.

W trakcie będzie można dowiedzieć się, jakie są formy przemocy w rodzinie i jak jej zapobiegać, a także jakie są zasady równego traktowania bez dyskryminacji ze względu na płeć, orientację seksualną czy pochodzenie. Ponadto odczytane zostaną poruszające historie dzieci na temat przemocy rówieśniczej i domowej, przygotowane w formie listu do przyjaciela.

Całość dopełnią występy taneczne, akrobatyczne i wokalne. Ich zadaniem będzie pokazanie jak ruch, aktywność sportowa czy pasja pozytywnie wpływają na dzieci, ucząc odwagi, poczucia własnej wartości i relacji międzyludzkich. O tę część zadbają: Częstochowski Teatr Tańca, formacja taneczna Bellyteam oraz klub sportowy SMS EFEKT Częstochowa.

Tego typu wydarzenie społeczne gościmy w Jurajskiej po raz pierwszy. Jest ono wyrazem naszego stanowczego „nie” dla przemocy, zwłaszcza w kontekście niedawnych wydarzeń w Częstochowie, które wstrząsnęły Polską, ale także w kontekście narastającej fali przemocy w domach i szkołach – mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, dyrektor marketingu Galerii Jurajskiej.

Formuła wydarzenia została tak opracowana, aby w przestępny sposób zwrócić uwagę mieszkańców regionu na problem, ale także skłonić do działania, uwrażliwiając na zjawisko przemocy w różnej formie. Przygotowany happening dostarcza bowiem solidnej porcji wiedzy, jak pomóc ofiarom. Pokazuje także, oczami i słowami dziecka, jak dramatyczne są skutki zaniedbania, agresji i przemocy – dodaje.

Wśród zaproszonych na happening gości znajdą się: Świetlica Socjoterapeutyczna „Ludki z Blaszanej Budki, Częstochowski Teatr Tańca, formacja taneczna Bellyteam, dzieci ćwiczące akrobatykę i skoki do wody w Stowarzyszeniu Miłośników Sportu EFEKT, policjant z Komendy Miejskiej Policji, artysta Wojciech Kołsut, radna Małgorzata Iżyńska, Agata Wierny - pełnomocniczka Prezydenta Miasta Częstochowy ds. Równych Szans. Wydarzenie realizowane jest wspólnie z Gminą Miastem Częstochowa, Galerią Jurajską, Komendą Miejską Policji, CzTPS oraz przyjaciółmi, którzy wspomagają Stowarzyszenie Miłośników Sportu EFEKT. Happening „Kochaj nie krzywdź” rozpocznie się o godz. 14.00.

Źródło: Galeria Jurajska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Monitory wieloformatowe Newline Direct View LED all-in-one
Do oferty Newline Interactive wchodzą wielkoformatowe monitory Direct View LED all-in-one w rozmiarach – 120”, 150” i 180 cali. Seria Newline DV to połączenie najnowocześniejszej technologii z eleganckim designem.
New Balance powraca z kampanią Run Your Way
Niezależnie od płci, wieku, pochodzenia, intensywności treningów, motywacji czy wyznaczonych celów, dla marki New Balance jeśli biegasz, jesteś biegaczem. Kampania ‘Run Your Way’ skierowana jest do każdego, kto mierzy się z tym sportem, bez względu na poziomu zaawansowania. Kolejna odsłona tej aktywacji wzmacnia przesłanie marki zachęcając...
McCann Poland globalnym partnerem XTB w obszarze kreacji
McCANN Poland został globalnym partnerem kreatywnym XTB. Agencja będzie odpowiadała za stworzenie międzynarodowej kampanii obejmującej opracowanie kreacji dla nowej platformy komunikacyjnej oraz za produkcję materiałów foto i wideo na wszystkich 13 rynkach, na których jest obecny XTB. Agencja została wybrana w drodze przetargu.
Badania Havas z serii Meaningful Brands już w nowym serwisie
Havas prowadzi badanie Meaningful Brands już od 15 lat – w tę okrągłą rocznicę agencja prezentuje nowy branding swojego flagowego badania oraz serwis www.meaningful-brands.com, na którym można znaleźć raporty Meaningful Brands z ostatnich 3 lat.
Piotr Grabarczyk w nowej roli w MBridge
Wraz z rozwojem struktur klienckich i agencyjnych w MBridge, Piotr Grabarczyk, który do tej pory realizował swoje zadania jako Digital Strategist, obejmuje stanowisko Team Leadera i tym samym rozwija dział, który łączy kompetencje działów sprzedaży i strategii.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764