logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Jurajska przeciw przemocy. W galerii odbędzie się społeczny happening

  PR 30.11.2023, przeczytano 818 razy
ilustracja

Skala przemocy wobec najmłodszych ciągle rośnie. Z danych zebranych przy pomocy „Niebieskiej karty” wynika, że rocznie jej ofiarami pada nawet 40 tys. nieletnich. Większość, bo ponad 30 tys., to dzieci wieku od 0 do 13 lat.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/jurajska-przeciw-przemocy.-w-galerii-odbedzie-sie-spoleczny-happening,402290,artykul.html

To zjawisko, w stosunku, do którego nie można być dłużej obojętnym. Wyrazem tego głośnego sprzeciwu wobec przemocy będzie organizowane w Galerii Jurajskiej wydarzenie pod hasłem „Kochaj nie krzywdź”, które już 2 grudnia przygotuje Stowarzyszenie Miłośników Sportu EFEKT z Częstochowy.

Jego celem będzie zwrócenie uwagi na to, jakie są skutki przemocy wobec nieletnich, a także przypomnienie mieszkańcom Częstochowy i okolic, aby reagować, kiedy jest się świadkiem krzywdy dziecka. Pomoże w tym m.in. happening plastyczny.

Na olbrzymim płótnie kilkanaście dzieci stworzy obraz pokazujący świat bez przemocy, agresji, dyskryminacji i ciągłego poniżania. Nad powstawaniem pracy, ukazującej lepszy świat oczami dziecka, czuwać będzie artysta Wojciech Kołsut.

To jednak nie wszystko. Na scenie będzie można także posłuchać wystąpień na temat skutków i form przemocy, przygotowanych m.in. przez przedstawiciela prewencji Miejskiej Komendy Policji w Częstochowie oraz Agatę Wierny, pełnomocniczkę Prezydenta Miasta Częstochowy ds. Równych Szans.

W trakcie będzie można dowiedzieć się, jakie są formy przemocy w rodzinie i jak jej zapobiegać, a także jakie są zasady równego traktowania bez dyskryminacji ze względu na płeć, orientację seksualną czy pochodzenie. Ponadto odczytane zostaną poruszające historie dzieci na temat przemocy rówieśniczej i domowej, przygotowane w formie listu do przyjaciela.

Całość dopełnią występy taneczne, akrobatyczne i wokalne. Ich zadaniem będzie pokazanie jak ruch, aktywność sportowa czy pasja pozytywnie wpływają na dzieci, ucząc odwagi, poczucia własnej wartości i relacji międzyludzkich. O tę część zadbają: Częstochowski Teatr Tańca, formacja taneczna Bellyteam oraz klub sportowy SMS EFEKT Częstochowa.

Tego typu wydarzenie społeczne gościmy w Jurajskiej po raz pierwszy. Jest ono wyrazem naszego stanowczego „nie” dla przemocy, zwłaszcza w kontekście niedawnych wydarzeń w Częstochowie, które wstrząsnęły Polską, ale także w kontekście narastającej fali przemocy w domach i szkołach – mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, dyrektor marketingu Galerii Jurajskiej.

Formuła wydarzenia została tak opracowana, aby w przestępny sposób zwrócić uwagę mieszkańców regionu na problem, ale także skłonić do działania, uwrażliwiając na zjawisko przemocy w różnej formie. Przygotowany happening dostarcza bowiem solidnej porcji wiedzy, jak pomóc ofiarom. Pokazuje także, oczami i słowami dziecka, jak dramatyczne są skutki zaniedbania, agresji i przemocy – dodaje.

Wśród zaproszonych na happening gości znajdą się: Świetlica Socjoterapeutyczna „Ludki z Blaszanej Budki, Częstochowski Teatr Tańca, formacja taneczna Bellyteam, dzieci ćwiczące akrobatykę i skoki do wody w Stowarzyszeniu Miłośników Sportu EFEKT, policjant z Komendy Miejskiej Policji, artysta Wojciech Kołsut, radna Małgorzata Iżyńska, Agata Wierny - pełnomocniczka Prezydenta Miasta Częstochowy ds. Równych Szans. Wydarzenie realizowane jest wspólnie z Gminą Miastem Częstochowa, Galerią Jurajską, Komendą Miejską Policji, CzTPS oraz przyjaciółmi, którzy wspomagają Stowarzyszenie Miłośników Sportu EFEKT. Happening „Kochaj nie krzywdź” rozpocznie się o godz. 14.00.

Źródło: Galeria Jurajska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Przepis na dezinformację w kampanii edukacyjnej Ministerstwa Cyfryzacji
Szczypta prawdy, przerobione zdjęcie, całość doprawiona strachem - to najprostszy "przepis na dezinformację". Pod takim właśnie tytułem Ministerstwo Cyfryzacji uruchomiło nową kampanię edukacyjną, aby przeciwdziałać dezinformacji. Składa się na nią cykl edukacyjnych filmów, które w przystępny sposób opwiadają o mechanizmach i skutkach...
Kondycja content marketingu 2025
Marketerzy inwestujący w content marketing chcą płacić więcej za jakość treści i uwagę użytkownika, a nie za ilość dostarczonych materiałów – wynika z nowego raportu Stowarzyszenia Content Marketing Polska pod honorowym patronatem IAB Polska i DIMAQ. Spowoduje to wzrost znaczenia ekonomii uwagi i roli tzw. Super Userów.
AdEx - Reklama online z wysokim wzrostem w roku 2024
W roku 2024 roku rynek reklamowy cyfrowej, dzięki dynamice wzrostu na poziomie 20%, przekroczył wartość 9,5 mld zł.
Reklama OOH w Polsce – 1. kw. 2025
Rynek reklamy zewnętrznej w Polsce rozpoczął 2025 rok od lekkiego wzrostu. W I kwartale wartość sprzedaży w trzech głównych segmentach – Klasyczne OOH, City Transport i Digital OOH – wyniosła 169,18 mln PLN, co oznacza wzrost o 1,1% rok do roku.
Informujemy, że w ostatnich dniach otrzymaliśmy alarmujące sygnały o fałszywej akcji reklamowej zachęcającej do inwestycji, obejmującej materiały podszywające się pod komunikaty Żabka Polska. Oświadczamy, że żadna ze spółek należących do naszej Grupy nie jest ich nadawcą. Zgodnie z obowiązującymi w naszej Grupie procedurami, sprawa zostanie niezwłocznie przekazana...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764