logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Justtag Group wchodzi na skandynawskie rynki

  PR 26.10.2023, przeczytano 703 razy
ilustracja

Justtag Group, spółka technologiczna należąca do Grupy Dirlango, to platforma zwiększająca efektywność działań reklamowych w oparciu o wiedzę o użytkownikach w świecie offline i online. Oferuje produkty, wspierane przez algorytmy AI, podnoszące efektywność działań we wszystkich kluczowych kanałach marketingowych, m.in. w kampaniach programatycznych, social mediach czy DOOH. Jest już największym dostawcą danych do kampanii programatycznych realizowanych w Polsce, posiadając w swoich bazach informacje od ponad 85 proc. polskich internautów. Justtag Group sukcesywnie rozwija swoją działalność w regionie, m.in. w Serbii i na Węgrzech. Teraz polska spółka zaczyna ekspansję w Skandynawii, przejmując fińskiego gracza – firmę Relevant Audience. Działanie to jest w dużej mierze podyktowane ambicją Justtag, aby po wyłączeniu 3rd party cookies to właśnie stworzony przez nią autorski system JustID stał się standardem identyfikacji użytkowników w otwartym internecie w krajach nordyckich.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/justtag-group-wchodzi-na-skandynawskie-rynki,401865,artykul.html

  • Justtag Group, największa platforma typu data-as-a-service w regionie CEE, przejęła fińską spółkę Relevant Audience z grupy Relevant Digital, dostarczającą dane do targetowania kampanii reklamowych w Finlandii, Szwecji, Danii, Norwegii i na Łotwie.

  • Na nowych rynkach Justtag będzie dostarczać dane do kampanii reklamowych oraz rozwijać JustID. To nowy, oparty o AI system identyfikacji użytkowników w otwartym internecie, zastępujący wyłączane wkrótce 3rd party cookies.

  • Do tej pory spółka działała w Polsce, Serbii i na Węgrzech. Generuje na tych rynkach wielomilionowe przychody, notując ich dwucyfrowe wzrosty w 2023 r. przy jednoczesnym trzycyfrowym wzroście EBITDA r/r.Justtag Group nie wyklucza kolejnych akwizycji.

Przejęcie Relevant Digital to pierwsze wejście spółki na zagraniczne rynki w drodze akwizycji. Ten krok pozwoli jej od razu rozpocząć działalność w 5 kolejnych krajach - Finlandii, Szwecji, Danii, Norwegii i na Łotwie, poprzez przejęcie kontraktów Relevant Digital z wydawcami i klientami w tym regionie. 

– W przeszłości z Relevant Digital łączyły nas relacje biznesowe, stąd dobrze znamy tę spółkę. Obecnie jest ona jednym z 3 największych dostawców danych na platformy programatyczne w Finlandii. Aby dostarczyć jej paliwo do dalszego rozwoju, wdrożymy w spółce nasze technologie. Naszym priorytetem jest, aby właśnie poprzez akwizycję szybko wprowadzić na rynek JustID jako standard identyfikacji. W ten sposób dostarczymy wartość reklamodawcom oraz wydawcom i zabezpieczymy ich biznes po wyłączeniu 3rd party cookies. Przejęcie przez nas spółki jest więc korzystnym rozwiązaniem dla wszystkich uczestników rynku – tłumaczy Tomasz Chłodecki, prezes i współzałożyciel Justtag Group i dodaje – Jednocześnie już myślimy o rozwoju na kolejnych rynkach i nie wykluczamy następnych akwizycji. 

Trend międzynarodowego rozwoju „technologii Made in Poland" tylko przyspiesza. Justtag idzie zatem śladami świetnych firm mających swoje korzenie nad Wisłą, takich jak: Ramp, RTB House, czy Booksy - zaznacza Łukasz Wejchert, założyciel wehikułu Dirlango będącego inwestorem w Justtag Group.

JustID nowym standardem w sieci

Justtag Group od ponad 2 lat rozwija autorski i obecnie największy w Polsce system identyfikacji użytkowników w otwartym internecie - JustID. Jest to alternatywa dla 3rd party cookies (ciasteczek stron zewnętrznych)które obecnie są wykorzystywane przez partnerów stron internetowych do tworzenia internetowych profili użytkowników na podstawie ich dotychczasowych zachowań i historii wyszukiwania. Dzięki temu możliwe jest m.in. wyświetlanie reklam określonym osobom na podstawie zebranych o nich danych. Zgodnie z aktualnymi informacjami do końca przyszłego roku 3rd party cookies mają zostać wyłączone, a więc reklamodawcy nie będą już mogli w oparciu o nie targetować reklam. Identyfikator JustID został zaimplementowany już przez ponad 150 czołowych witryn w Polsce. 

– JustID jest największym, alternatywnym do 3rd party cookies, identyfikatorem w Polsce. Ponadto nie ograniczamy się wyłącznie do gromadzenia informacji o użytkownikach, ale świadczymy usługi z wykorzystaniem JustID, czyli m.in. realizujemy kampanie marketingowe, co powoduje, że jesteśmy jedyną firmą w Polsce, dostarczającą rozwiązanie typu „one-stop shop” w otwartym internecie. Naszym celem jest zbudowanie standardu identyfikacji w erze post 3rd party cookies. Mamy aspiracje, aby zdominować ten obszar w całym regionie CEE i w krajach nordyckich – podsumowuje Tomasz Chłodecki.

Europejski plan na dalsze dwucyfrowe wzrosty przychodów

Ten rok był przełomowy dla polskiej spółki technologicznej - zanotowała ona dwucyfrowy wzrost przychodów (w proc.) przy ich wielomilionowym poziomie i aż trzycyfrowy skok na wyniku EBITDA. Prognozy Justtag Group na 2024 r. są jeszcze lepsze - zakładają większe zyski i dalsze, dwucyfrowe wzrosty, a za ok. 15-20 proc. sprzedaży odpowiadać będą rynki skandynawskieTo jednak dopiero początek wzrostów - w perspektywie dwóch kolejnych lat Justtag planuje zostać liderem w Skandynawii w obszarze dostarczania danych do kampanii i identyfikacji użytkowników w internecie.

Wcześniej Justtag, jako pierwsza firma w regionie CEE, zmierzył konwersję pomiędzy kampanią reklamową w internecie a wizytami w sklepach stacjonarnych. Obecnie rozwija tę technologię w kilku krajach w Europie, pracując dla takich klientów jak: BP, McDonald’s, Sephora, OBI, Żabka czy działającej na 9 rynkach poza Polską sieci stacji benzynowych OMV. 

Dodatkowe informacje:

JustID to skuteczna alternatywa dla 3rd party cookies. Ten autorski system identyfikacji został stworzony przez Justtag Group. Łączy on probabilistycznie wiedzę o użytkownikach, pochodzącą z różnych domen, a także pozwala ją aktywować w otwartym internecie. Dzięki algorytmom AI Justtag Group jest w stanie zidentyfikować podobnych użytkowników w wielu miejscach w internecie i dopasować do nich treści, jednocześnie zachowując ich prawo do prywatności oraz do zarządzania własnymi danymi.

Justtag Group to największa platforma typu data-as-a-service w Europie Środkowo-Wschodniej. Współpracuje z ponad 200 wiodącymi reklamodawcami w regionie, wspierając ich w zwiększaniu efektywności działań marketingowych za pomocą swoich produktów opartych o dane o użytkownikach i system ich identyfikacji. Jest największym dostawcą danych do kampanii programatycznych realizowanych w Polsce, posiadając w swoich bazach informacje od ponad 85 proc. polskich internautów.

Justtag oferuje 4 główne produkty:

Dane na życzenie - tworzy największą platformę danych DMP w regionie CEE do działań programatycznych i analitycznych, która profiluje użytkowników na podstawie ich zachowań online i offline. Pracuje z największymi wydawcami, w tym portalami horyzontalnymi, porównywarkami cen oraz aplikacjami mobilnymi.

Kampanie programatyczne - realizuje kompleksowe kampanie w oparciu o swoją bazę danych. Do bardzo ściśle określonych grup użytkowników dociera poprzez Google Display & Video 360 oraz Adform.

Raporty Drive-2-Store - wykorzystując dane z wielu źródeł, dostarcza unikalny raport Drive2Store, prezentujący konwersję pomiędzy obejrzeniem reklamy online a wizytą w sklepie stacjonarnym.

Usługi wzbogacania danych - uzupełnia dane 1st party klienta wiedzą o użytkownikach pochodzącą ze swojego DMP.

W ramach rozwoju technologii Justtag stworzył również JustID - alternatywny do tzw. 3rd party cookies system identyfikacji użytkowników w otwartym internecie. 

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

2. edycja trasy koncertowej „ESKA Music Tour”
Koncertem w Poddębicach rozpocznie się tegoroczna edycja trasy koncertowej Radia ESKA – „ESKA Music Tour”. Kolejne wydarzenia stacja zorganizuje w między innymi w Chorzowie i Szczecinku.
Kongres WNMC2025: Grupy Agora w debacie o przyszłości mediów 
Światowy Kongres Mediów Informacyjnych (WNMC) w Krakowie w tym roku skoncentruje się na najważniejszych wyzwaniach stojących przed mediami: przyszłości dziennikarstwa w dobie sztucznej inteligencji, odbudowie zaufania społecznego do tradycyjnych źródeł informacji, strategiach walki z dezinformacją oraz transformacji cyfrowej modeli biznesowych.  
 Nie tylko do czytania – nowa funkcja audio na Wyborcza.pl
„Gazeta Wyborcza” udostępniła nowe rozwiązanie dla swoich subskrybentów. Od teraz każdy nowy artykuł w serwisie Wyborcza.pl można nie tylko przeczytać, ale również wysłuchać. To nowoczesne rozwiązanie pozwala na jeszcze większą dostępność i wygodę korzystania z treści, a wszystko dzięki wykorzystaniu głosu Wojciecha Tymowskiego, wieloletniego...
O mediach przyszłości na EKG 2025
Wiarygodność dostarczanych informacji będzie w przyszłości największą wartością oferowaną przez media, ale obawy przedstawicieli branży budzi możliwość wykorzystania możliwości AI do maksymalizacji zysków, przy jednoczesnym łamaniu zawodowych standardów - uznali szefowie największych mediów w Polsce podczas panelu „Przyszłość mediów”...
Warner Bros. Discovery: dwa nowe kanały w ofercie FAST
Już w poniedziałek 28 kwietnia portfolio streamingowe TVN Warner Bros. Discovery wzbogaci się o dwa kanały typu FAST – TVN Brzydula i TVN Mam Talent. Tym samym koncern medialny zapewnia sobie pozycję lokalnego lidera, oferując aż 22 kanały nowej generacji na rynku, dostępne bez żadnych opłat tylko w Playerze!
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764