logo
WIEDZA

Już w piątek wchodzi RODO

  PR 23.05.2018, przeczytano 386 razy
ilustracjastrzałka

Aby pomóc przygotować się na wejście RODO, Fundacja internetPR.pl przez ponad miesiąc publikowała rozmowy z ekspertami dotyczące jego tematyki. Przegapiłeś? Zapoznaj się z odpowiedziami na ciekawsze pytania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/juz-w-piatek-wchodzi-rodo,36597,artykul.html

  • Nie każda agencja PR musi korzystać z usług inspektora ochrony danych (IOD)

Obowiązek powołania IOD dotyczy organów publicznych i podmiotów przetwarzających dane osobowe w dużych ilościach. Agencja PR, która przetwarza tych danych mało, jest więc z niego zwolniona. Nawet wtedy powinna się jednak zdecydować na korzystanie z usług IOD, ponieważ zapewnia to lepszą ochronę danych.

  • Firma, która powierza dane osobowe agencji PR, odpowiada za naruszenia ich przetwarzania

Przekazanie danych osobowych do przetwarzania innemu podmiotowi (np. agencji PR) nie zwalnia z odpowiedzialności za ich ochronę. Dlatego firma, która jest administratorem danych, powinna starannie wybierać, komu je powierza, a także kontrolować, w jaki sposób są one chronione. Oczywiście obowiązek ochrony przekazanych danych dotyczy również podwykonawcy.

  • Zgody na przetwarzanie danych osobowych nie można domniemywać

Aby móc przetwarzać dane jakiejś osoby na podstawie jej zgody… trzeba ją rzeczywiście uzyskać. Musi być ona wyrażona dobrowolnie. Zawsze jest też prawo do jej cofnięcia. Należy przy tym pamiętać, że dane osobowe można przetwarzać także na innej podstawie niż zgoda.

  • W przypadku wysyłania informacji prasowych do mediów zgoda jest bezpieczniejsza niż prawnie uzasadniony interes administratora

Informacje prasowe wysyłane do dziennikarzy mogą mieć charakter marketingowy lub nie. Jeśli mają, za podstawę prawną do ich przesyłania można uznać prawnie uzasadniony interes administratora. Jeżeli nie, lepiej na taką wysyłkę uzyskać zgodę.

  • Z powodu wprowadzenia RODO firmy muszą modyfikować swoje umowy zawarte z agencjami PR

Firmy już od jakiegoś czasu przygotowują się na wejście RODO. Jedną z konsekwencji tych przygotowań jest dostosowywanie umów podpisanych z agencjami PR do nowych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Konieczne jest wprowadzanie aneksów.

  • Dziennikarze nie dostają wielu próśb o wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji od firm

Takie zapytania są rzadkie, choć się zdarzają. Być może staną się częstsze już po wejściu w życie RODO.

Źródło: fundacja internetPR.pl

www.internetpr.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Cyfrowa technologia w kampanii New Balance
Coraz trudniej skupić uwagę odbiorców przemieszczających się w przestrzeni miejskiej. Statyczne reklamy OOH nie angażują ich w takim stopniu, jak treści wyświetlane na cyfrowych nośnikach LED. Jak zatem oderwać przechodniów od smartfonów i zainteresować komunikatem, jaki mamy do przekazania? Odpowiedzią jest DOOH i jego liczne możliwości.
Reklama wideo – rynek i trendy w Europie Wschodniej
Reklama wideo zrewolucjonizowała światowe rynki digital marketingu. W Polsce cały czas pnie się w górę i nic nie wskazuje na to, aby jej rozwój miał się zatrzymać. Jak plasuje się ten format, biorąc pod uwagę wszystkie regiony Wschodniej Europy? Najnowsze dane analizuje Andrzej Goleta, Digital Marketing Manager sieci reklamowej Adexon.
Końcowy montaż elementów

Tworzywa sztuczne w grafice przestrzennej (33): Końcowy montaż elementów

Stało się... Dziś kończymy publikację naszego cyklu. Ostatni odcinek zawiera podstawowe informacje dotyczące montażu elementów na elewacji i wykonania instalacji elektrycznej. Po 32 odcinkach cyklu nadszedł czas, aby wreszcie „odpalić” naszą reklamę i podziwiać perfekcyjne wykonanie, równe rozświetlenie elementów, nienaganny montaż... Mamy w każdym razie nadzieję, że...
RODO, czyli dlaczego ochrona danych jest ważna
Na temat RODO napisano i powiedziano już wiele, a część komentatorów w związku z nowym rozporządzeniem roztaczała niemal apokaliptyczne wizje. Okazało się jednak, że świat nie skończył się 25 maja, a z internetu nie zniknęły interesujące treści, przetrwały też media społecznościowe. Zdaniem specjalistów z firmy Fortinet warto więc zastanowić się, dlaczego...
Napisz SMS do Millenialsa
WhatsApp, Messenger, Skype  to najbardziej popularne aplikacje do codziennego kontaktu używane przez millenialsów. Jak się jednak okazuje, nawet w czasie mody na komunikatory, dla młodych wciąż istotny jest kontakt – zarówno w aspekcie prywatnym, jak i biznesowym – za pomocą krótkich wiadomości tekstowych.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone