logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

JV3-160SP - problem z drukiem Bi

Strona 2/3  1 2 3

| 29.11.2013 00:11

Piotrek,

Ty wiesz jakie to musiałby być luzy żeby tak sie to rozjezdzało?? Może i jest to kwestia napędu ale to da się wyregulować (o ile nie skończył się zakres na rolce napinającej (po lewej stronie maszyny) ale wówczas w trybie uni też byłaby jazda bo to by oznaczało że karetka chodzi na chybił - trafił. Ale kto wie? Nauka radziecka pewnie zna takie przypadki

Pozdr.
Marcin

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Gorzów Wlkp.
wiadomości: 1407
w Signs.pl od 30.10.2009
IP: 79.189.30.XXX

| 29.11.2013 15:11

Dzieki za dotychczasowe odpowiedzi.

Tak Pani Piotrze, widzielismy sie niedawno.

W Uni drukuje ladnie. Po poluzowaniu nic sie nie zmienilo, wiec naped jest OK, a "stary traktor", tak jak mowilem, byl od zabrudzonej szyny karetki, poza tym nie byla w ogole niczym nasmarowana. Pasek i czujke czyscilem.

Gdzie by nie szukac, to wydaje mi sie, nie obejdzie sie bez wymiany paska - zreszta ma widoczne slady zuzycia no i rozjezdza w pomiarze (po wyczyszczeniu czujki 7mm). Moze juz dzis zamowie, wiec w przyszlym tygodniu dalbym znac czy to pomoglo.

Pozdrawiam

(Wiadomość zmodyfikowana przez: tk dnia 29.11.2013 15:15)

(Wiadomość zmodyfikowana przez: tk dnia 29.11.2013 15:16)

brak ikonki
+ +

Śląskie
wiadomości: 32
w Signs.pl od 28.06.2013
IP: 94.251.231.XXX

| 13.06.2014 13:06

Witam ponownie,

Trochę czasu to trwało, ale dopiero niedawno miałem możliwość pogrzebania z tym enkoderem. Wymieniłem i pasek i czujnik i nadal jest to samo tj. pomiar na teście enkodera praktycznie się nie zmienił i nadal brakuje paru milimetrów. Pasek co prawda to zamiennik, ale po jego wymianie nie było dosłownie żadnej różnicy względem starego, oryginalnego paska.

Moje pytanie zatem brzmi, co jeszcze może powodować taki błąd pomiaru? Czujkę montowałem na różnych wysokościach, pasek jest naprężony, więc co to może być? Przy okazji też wymieniałem tuleje ślizgowe, łożyska na napędzie.

Dzięki z góry za pomoc.

Pozdrawiam

brak ikonki
+ +

Śląskie
wiadomości: 32
w Signs.pl od 28.06.2013
IP: 31.61.136.XXX

| 13.06.2014 16:06

Witam,

Sprawdź czy łańcuch (ten z rurkami atramentu), który jeździ po półce nie ma za dużych oporów. Tam jest teflon który z czasem się wyciera.
To by tłumaczyło błędy pomiaru przy różnym zakresie ruchu - chociaż w takim wypadku to pewnie i kartka by się przycinała (ale stąd może objaw traktora).

pozdrawiam
Michał

avatar użytkownika
+ + + +

Warszawa
wiadomości: 219
w Signs.pl od 04.04.2002
IP: 77.253.209.XXX

| 13.06.2014 16:06

"Traktor" wynikał z tego, że szyna, po której jeździ karetka była sucha jak Sahara. Wystarczyło go wyczyścić i nasmarować.

To ramię z rurkami nie ma raczej oporów. Zresztą kiedyś już smarowałem tę półkę, tak przy okazji smarowania innych rzeczy.

Próbowałem już wielu rzeczy, włącznie z napięciem paska silnika, ogarnąłem też zębatkę po prawej stronie żeby nic nie tarło itp. itd. Pasek enkodera oglądałem pod mikroskopem i jest cacy. Ogólnie wszystko wydaję się pracować prawidłowo, jednak błąd pomiaru jest. I skąd takie cuda?

brak ikonki
+ +

Śląskie
wiadomości: 32
w Signs.pl od 28.06.2013
IP: 5.185.6.XXX

| 13.06.2014 17:06

Zaczynam podejrzewać pasek napędu karetki, ponieważ nawet mimo końca zakresu napięcia wydaję mi się, że mógłby być bardziej napięty - jak go ruszę na środku, to drga.

brak ikonki
+ +

Śląskie
wiadomości: 32
w Signs.pl od 28.06.2013
IP: 5.185.6.XXX

rekla-ma rekla-ma | 13.06.2014 19:06

tk, 2014-06-13 17:35
Zaczynam podejrzewać pasek napędu karetki, ponieważ nawet mimo końca zakresu napięcia wydaję mi się, że mógłby być bardziej napięty - jak go ruszę na środku, to drga.


E tam, u nas też jak się go ruszy na środku to drga,
można go nawet bez trudu obrócić o 90 stopni lub odciągnąć 1 cm od pierwotnej pozycji ..

rekla-ma

| 13.06.2014 22:06

Ech, no właśnie... No nic, tak czy inaczej sprawdzę czy na nowym jest to samo. Przy okazji może wymienię też tę podwójną zębatkę z prawej strony bo na moje oko też już jest nieźle wyjechana. Przyda się temu staruszkowi mały remoncik.

brak ikonki
+ +

Śląskie
wiadomości: 32
w Signs.pl od 28.06.2013
IP: 37.225.39.XXX

| 14.06.2014 10:06

Jakie wartosci podają Ci wszystkie testy w menu testowania enkodera? Są jednakowe dla testu paska enkodera i enkodera silnika?

Być może problem leży w silniku a nie pasku enkodera. Na silniku tez masz enkoder tyle ze z tarczą a nie liniowy i dopiero korelacja obu tych wskazań daje prawidłowe parametry pracy. Być może błąd lezy po tej drugiej stronie lub po prostu zębatka silnika (lub / oraz pasek napędowy silnik-koło zespolone) jest już tak wyjechana (co maiłem też niedawno u siebie) że powoduje niewłasciwe odczyty? Możesz szukać po prostu po niewłasciwej stronie koła zespolonego - choć oczywiscie remont tej cżesci napędu na pewno maszynie nei zaszkodzi

Pozdr.
Marcin

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Gorzów Wlkp.
wiadomości: 1407
w Signs.pl od 30.10.2009
IP: 79.189.30.XXX

| 15.07.2014 16:07

Jakie wartosci podają Ci wszystkie testy w menu testowania enkodera? Są jednakowe dla testu paska enkodera i enkodera silnika?


Kurczę, nie pamiętam już, zwracałem uwagę tylko na te pierwsze - czyli np. silnik 1900mm, enkoder 1893mm.

Pasek napędowy karetki nic nie zmienił, choć okazało się, że nawet oryginał trzeba docinać, aby był dobrze napięty, a trzeci raz już nie chciało mi się go ściągać, więc na razie to zostawiłem, żeby porobić też coś innego poza grzebaniem w ploterze.

Powoli jednak znów tracę cierpliwość do siedzenia i czekania na wydruki, więc zapewne w niedalekiej przyszłości ciąg dalszy mojej historii. Kolej na zębatkę, pasek silnik-zębatka i łożysko nad silnikiem. Jak to nie pójdzie, to zostanie już chyba tylko silnik.

Pozdrawiam

brak ikonki
+ +

Śląskie
wiadomości: 32
w Signs.pl od 28.06.2013
IP: 94.251.227.XXX
Strona 2/3  1 2 3
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764