logo
WIADOMOŚCI

Kärcher startuje z akcją społeczną

Mateusz Zawiślak  PR 13.09.2018, przeczytano 250 razy
ilustracjastrzałka
Jedna z maszyn, która będzie pracowała w miastach podczas akcji fot. Karcher

Firma Kärcher rusza w Polskę. W trzy tygodnie planuje odwiedzić trzy miasta – Kołobrzeg, Warszawę i Kraków. W każdym z tych miast odbędzie się m.in. wielkie sprzątanie popularnej wśród mieszkańców przestrzeni oraz akcja edukacyjna na temat ekologii i wpływu zanieczyszczeń na zdrowie. Projekt realizowany jest pod hasłem „czysta przestrzeń-wspólna sprawa”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kärcher-startuje-z-akcja-spoleczna,37880,artykul.html

Mieszkańcy mają wpływ na czystość miasta

Kärcher od lat z sukcesem działa na rzecz społeczności lokalnych małych i dużych miast na całym świecie. W ramach prowadzonych przez firmę akcji kompetencyjnych regularnie czyszczone są popularne miejsca oraz zabytkowe obiekty, ważne dla światowego dziedzictwa.

W ten sposób wyczyszczono już m.in. pomnik Chrystusa w Rio de Janeiro, Bramę Brandenburską w Berlinie, wyrzeźbione głowy amerykańskich prezydentów na górze Rushmore w USA czy starożytne Kolosy Memnona w Tebach. Także w Polsce Kärcher przeprowadził już kilka podobnych akcji, „szorując” m.in. gotycką Wieżę Ratuszową na Rynku Głównym w Krakowie.

Teraz jednak firma idzie o krok dalej, łącząc akcję sprzątania popularnych deptaków w Kołobrzegu, Warszawie i Krakowie z akcją edukacyjną m.in. na temat wpływu zanieczyszczeń na zdrowie mieszkańców miast. Projekt o nazwie „czysta przestrzeń – wspólna sprawa” to pierwsze przedsięwzięcie o charakterze ekologiczno - prozdrowotnym polskiego oddziału firmy Kärcher.

- Realizując ten projekt chcemy pokazać mieszkańcom miast, ale także turystom, jak bardzo czystość popularnych deptaków, skwerów czy parków, w których każdego dnia wypoczywamy, spacerujemy, bawimy się, zależy od nas samych, od naszej codziennej postawy i zachowania w tych miejscach – mówi Magdalena Kwoka, specjalista ds. mediów, badań i analizy rynku firmy Kärcher. - Jednocześnie zależy nam na tym, aby każdy mieszkaniec i każdy turysta zrozumiał, jak wiele wysiłku wymaga codzienne dbanie o miasto, a także, jak ważna w tym procesie jest rola każdego z nas i całej wspólnoty. Realizując projekt będziemy chcieli namówić społeczność lokalną do bardziej odpowiedzialnego zachowania i większej troski o wspólne dobro - dodaje.

Wielkie sprzątanie i edukacja

Pomóc ma w tym seria aktywności, które towarzyszą akcji. W każdym z miast Kärcher we współpracy z włodarzami miasta oraz służbami komunalnymi zrealizuje m.in. wielkie sprzątanie. Specjalnie sprowadzone maszyny przez blisko 10 godzin będą czyścić popularne deptaki – w Kołobrzegu będzie to deptak prowadzący na molo, w Warszawie i Krakowie bulwary Wisły.  Akcji sprzątania będą mogli przyglądać się mieszkańcy. Deptaki celowo nie zostaną zamknięte na czas sprzątania. Powód?

 – Oczywiście wielkim sprzątaniem chcemy pomóc miastu w walce z codziennymi zabrudzeniami, tak jak robimy to na całym świecie. Zależy nam także na tym, aby każdy mieszkaniec i turysta zobaczył, jak duże zaangażowanie jest potrzebne, aby usunąć np. setki zeschniętych gum do żucia czy plamy po kebabach. Ma to być więc nietypowa lekcja odpowiedzialności za to, co wspólne – wyjaśnia.

ilustracjastrzałka

Zanieczyszczenia wpływają na zdrowie

Kärcher chce zwrócić także uwagę na problem wpływu zanieczyszczeń na zdrowie. W tym celu do akcji sprzątania włączone zostaną specjalne maszyny, które pokażą, jak przy pomocy codziennego serwisu sprzątającego można ograniczyć w mieście szkodliwą dla zdrowia emisję wtórną pyłów PM2,5 i PM10.

- Zanieczyszczenia powietrza oraz smog to dziś wyzwanie wielu miast. Problemem jest także emisja wtórna pyłów PM2,5 i PM10 pochodzących np. ze ścierających się opon czy transportu odpadów budowlanych. Akcją chcemy pokazać, jak przy pomocy nowoczesnej technologii można zadbać o przestrzeń publiczną, ale także czystość powietrza – mówi  Kwoka.

O wpływie zanieczyszczeń na zdrowie mieszkańcy porozmawiają natomiast w specjalnej strefie edukacyjnej, towarzyszącej każdemu etapowi akcji. Będzie można w niej m.in. wykonać bezpłatne badania spirometryczne, sprawdzające, czy nie chorujemy na astmę lub przewlekłą obturacyjną chorobę płuc (POChP) – schorzenia potęgowane przez zanieczyszczenia.

W czasie akcji rozdawane będą także m.in. maseczki antysmogowe oraz specjalnie opracowany przewodnik, z którego można dowiedzieć się, jak troszczyć się o środowisko każdego dnia, jak postępować odpowiedzialnie w miejskiej przestrzeni, czy w jaki sposób uchronić się przed zgubnym wpływem smogu.

Organizatorzy nie zapomnieli także o najmłodszych, a zwłaszcza o przedszkolakach i uczniach lokalnych szkół podstawowych. Dla nich przygotowano interaktywne warsztaty prowadzone przez prawdziwych naukowców. Będzie można na nich dowiedzieć się m.in. jak powstaje smog, jak wyglądają zanieczyszczenia powietrza i w jaki sposób z nimi walczyć.

- Nasza akcja jest wielowymiarowa, społeczna, ekologiczna i edukacyjna. Z jednej strony wspieramy samorząd w walce z zanieczyszczeniami i zabrudzeniami, pokazując, jak rozprawiać się z nimi każdego dnia. Z drugiej strony edukujemy mieszkańców na temat tego, jak ważna jest czystość i eko-postawa – mówi Kwoka. - To jednak problemy, które się zazębiają. Świadomy mieszkaniec dba o przestrzeń wspólną. Jesteśmy przekonani, że mieszkańcy, którzy zobaczą, jak trudno usuwa się zabrudzenia oraz jaki wpływ zanieczyszczenia mają na nasze zdrowie, w przyszłości z większą troską podejdą do ulubionego deptaka – mówi.

Projekt realizowany będzie od września do października. W taki nietypowy sposób firma chce zaznaczyć 25 lat obecności na polskim rynku.

Źródło: Kärcher

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

W dniach 3-12 października 2018 r. przy Domach Towarowych Wars Sawa będzie można obejrzeć specjalną wystawę podsumowującą akcję „List do Opiekuna”, która została zorganizowana w ramach kampanii „Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą”. Instalacja w kształcie okręgu nawiązuje do opieki,...
Widowisko Alchemia Światła wraca na Wawel
Alchemia Światła, wielkie multimedialne widowisko powraca do miejsca, gdzie projekt się narodził - na Zamek Królewski na Wawelu. Dzięki zaawansowanej technologii i niezwykłym artystycznym środkom wyrazu, ponownie przeniesie widzów w inny wymiar. W tym roku, ten niepowtarzalny spektakl będzie inspirowany 100. rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości.
Enea funduje Pile „mural patriotyczny”
W roku obchodów setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, na ścianie Zespołu Szkół przy ul. Teatralnej w Pile pojawił się historyczny mural. Widnieją na nim Ignacy Jan Paderewski, Józef Piłsudski i Roman Dmowski. Mecenasem projektu jest Enea.
„Sąsiedzka” kampania Tauron: Przyłączenie do sieci sposobem na smog
TAURON Ciepło uruchamia akcję pn. #OpowiedzCieplo o sąsiedzie. W ten sposób, największy dostawca ciepła sieciowego w aglomeracji śląsko-dąbrowskiej chce zachęcić wszystkich mieszkańców, niezależnie od miejsca zamieszkania, do rozmowy i utrzymywania ciepłych relacji z sąsiadami.
Sieć handlowa Netto we wrześniu obchodzi 23-lecie swojej obecności w Polsce. Z tej okazji zaprasza klientów do udziału w jubileuszowym konkursie, w którym do wygrania jest wiele cennych nagród. Urodzinowa kampania promocyjna wystartowała 10 września we wszystkich sklepach Netto. Sieć handlowa Netto we wrześniu obchodzi 23-lecie swojej obecności w Polsce. Z tej...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone