logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kärcher startuje z akcją społeczną

  PR 13.09.2018, przeczytano 458 razy
ilustracjastrzałka
Jedna z maszyn, która będzie pracowała w miastach podczas akcji fot. Karcher

Firma Kärcher rusza w Polskę. W trzy tygodnie planuje odwiedzić trzy miasta – Kołobrzeg, Warszawę i Kraków. W każdym z tych miast odbędzie się m.in. wielkie sprzątanie popularnej wśród mieszkańców przestrzeni oraz akcja edukacyjna na temat ekologii i wpływu zanieczyszczeń na zdrowie. Projekt realizowany jest pod hasłem „czysta przestrzeń-wspólna sprawa”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/k%C3%A4rcher-startuje-z-akcja-spoleczna,37880,artykul.html

Mieszkańcy mają wpływ na czystość miasta

Kärcher od lat z sukcesem działa na rzecz społeczności lokalnych małych i dużych miast na całym świecie. W ramach prowadzonych przez firmę akcji kompetencyjnych regularnie czyszczone są popularne miejsca oraz zabytkowe obiekty, ważne dla światowego dziedzictwa.

W ten sposób wyczyszczono już m.in. pomnik Chrystusa w Rio de Janeiro, Bramę Brandenburską w Berlinie, wyrzeźbione głowy amerykańskich prezydentów na górze Rushmore w USA czy starożytne Kolosy Memnona w Tebach. Także w Polsce Kärcher przeprowadził już kilka podobnych akcji, „szorując” m.in. gotycką Wieżę Ratuszową na Rynku Głównym w Krakowie.

Teraz jednak firma idzie o krok dalej, łącząc akcję sprzątania popularnych deptaków w Kołobrzegu, Warszawie i Krakowie z akcją edukacyjną m.in. na temat wpływu zanieczyszczeń na zdrowie mieszkańców miast. Projekt o nazwie „czysta przestrzeń – wspólna sprawa” to pierwsze przedsięwzięcie o charakterze ekologiczno - prozdrowotnym polskiego oddziału firmy Kärcher.

- Realizując ten projekt chcemy pokazać mieszkańcom miast, ale także turystom, jak bardzo czystość popularnych deptaków, skwerów czy parków, w których każdego dnia wypoczywamy, spacerujemy, bawimy się, zależy od nas samych, od naszej codziennej postawy i zachowania w tych miejscach – mówi Magdalena Kwoka, specjalista ds. mediów, badań i analizy rynku firmy Kärcher. - Jednocześnie zależy nam na tym, aby każdy mieszkaniec i każdy turysta zrozumiał, jak wiele wysiłku wymaga codzienne dbanie o miasto, a także, jak ważna w tym procesie jest rola każdego z nas i całej wspólnoty. Realizując projekt będziemy chcieli namówić społeczność lokalną do bardziej odpowiedzialnego zachowania i większej troski o wspólne dobro - dodaje.

Wielkie sprzątanie i edukacja

Pomóc ma w tym seria aktywności, które towarzyszą akcji. W każdym z miast Kärcher we współpracy z włodarzami miasta oraz służbami komunalnymi zrealizuje m.in. wielkie sprzątanie. Specjalnie sprowadzone maszyny przez blisko 10 godzin będą czyścić popularne deptaki – w Kołobrzegu będzie to deptak prowadzący na molo, w Warszawie i Krakowie bulwary Wisły.  Akcji sprzątania będą mogli przyglądać się mieszkańcy. Deptaki celowo nie zostaną zamknięte na czas sprzątania. Powód?

 – Oczywiście wielkim sprzątaniem chcemy pomóc miastu w walce z codziennymi zabrudzeniami, tak jak robimy to na całym świecie. Zależy nam także na tym, aby każdy mieszkaniec i turysta zobaczył, jak duże zaangażowanie jest potrzebne, aby usunąć np. setki zeschniętych gum do żucia czy plamy po kebabach. Ma to być więc nietypowa lekcja odpowiedzialności za to, co wspólne – wyjaśnia.

ilustracjastrzałka

Zanieczyszczenia wpływają na zdrowie

Kärcher chce zwrócić także uwagę na problem wpływu zanieczyszczeń na zdrowie. W tym celu do akcji sprzątania włączone zostaną specjalne maszyny, które pokażą, jak przy pomocy codziennego serwisu sprzątającego można ograniczyć w mieście szkodliwą dla zdrowia emisję wtórną pyłów PM2,5 i PM10.

- Zanieczyszczenia powietrza oraz smog to dziś wyzwanie wielu miast. Problemem jest także emisja wtórna pyłów PM2,5 i PM10 pochodzących np. ze ścierających się opon czy transportu odpadów budowlanych. Akcją chcemy pokazać, jak przy pomocy nowoczesnej technologii można zadbać o przestrzeń publiczną, ale także czystość powietrza – mówi  Kwoka.

O wpływie zanieczyszczeń na zdrowie mieszkańcy porozmawiają natomiast w specjalnej strefie edukacyjnej, towarzyszącej każdemu etapowi akcji. Będzie można w niej m.in. wykonać bezpłatne badania spirometryczne, sprawdzające, czy nie chorujemy na astmę lub przewlekłą obturacyjną chorobę płuc (POChP) – schorzenia potęgowane przez zanieczyszczenia.

W czasie akcji rozdawane będą także m.in. maseczki antysmogowe oraz specjalnie opracowany przewodnik, z którego można dowiedzieć się, jak troszczyć się o środowisko każdego dnia, jak postępować odpowiedzialnie w miejskiej przestrzeni, czy w jaki sposób uchronić się przed zgubnym wpływem smogu.

Organizatorzy nie zapomnieli także o najmłodszych, a zwłaszcza o przedszkolakach i uczniach lokalnych szkół podstawowych. Dla nich przygotowano interaktywne warsztaty prowadzone przez prawdziwych naukowców. Będzie można na nich dowiedzieć się m.in. jak powstaje smog, jak wyglądają zanieczyszczenia powietrza i w jaki sposób z nimi walczyć.

- Nasza akcja jest wielowymiarowa, społeczna, ekologiczna i edukacyjna. Z jednej strony wspieramy samorząd w walce z zanieczyszczeniami i zabrudzeniami, pokazując, jak rozprawiać się z nimi każdego dnia. Z drugiej strony edukujemy mieszkańców na temat tego, jak ważna jest czystość i eko-postawa – mówi Kwoka. - To jednak problemy, które się zazębiają. Świadomy mieszkaniec dba o przestrzeń wspólną. Jesteśmy przekonani, że mieszkańcy, którzy zobaczą, jak trudno usuwa się zabrudzenia oraz jaki wpływ zanieczyszczenia mają na nasze zdrowie, w przyszłości z większą troską podejdą do ulubionego deptaka – mówi.

Projekt realizowany będzie od września do października. W taki nietypowy sposób firma chce zaznaczyć 25 lat obecności na polskim rynku.

Źródło: Kärcher

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Agencja Peppermint rozszerzyła współpracę z Nowy Adres S.A. Zespół Peppermint odpowiada za wsparcie targów MoneyDays.
Yieldbird dołącza do grona firm członkowskich IAB Polska
Do grona firm członkowskich IAB Polska dołącza Yieldbird – firma specjalizująca się zwiększaniu przychodów z reklam w modelu programmatic.
Danuta Olczyk odpowiada za komunikację They.pl
Danuta Olczyk objęła stanowisko PR & Communication Specialist w agencji marketingowej They.pl, zastępując Joannę Warszawską, która rozstała się z firmą.
Slavoj Żiżek otwiera line-up 26. edycji Golden Drum
Na scenie w Portoroż zobaczymy czterdziestu międzynarodowych prelegentów, w tym czworo Polaków. Wśród gwiazd znajdą się także Jeanette Liendo i Bogdan Draganski.
Maxcom prezentuje nowe logo
Maxcom, polska firma zajmująca się produkcją klasycznych telefonów komórkowych, przedstawiła dziś logotyp. Zmiana komunikacji wizualnej jest elementem nowej strategii marketingowej, której celem jest odświeżenie wizerunku polskiego producenta.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764