Zakończyła się pierwsza edycja „LATO 2011” konkursu IAB Creative Showcase, którego celem jest promowanie innowacyjnych kreacji w reklamie graficznej online. Po przeanalizowaniu nadesłanych prac, Jury wyłoniło laureata – K2 Internet SA za kreację dla marki Cappy, a także przyznało dwa wyróżnienia dla: Point of View i Mindshare / Made in Mind. Jury zgodnie oceniło poziom wszystkich nadesłanych prac jako wysoki.
Pierwsza polska edycja konkursu IAB Creative Showcase „LATO 2011” organizowanego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska została rozstrzygnięta. Zgłoszono ponad 30 prac, jednak ocenionych zostało 20 kreacji, które spełniały wymogi regulaminowe. Głosami Jurorów, laureatem została agencja K2 Internet SA za kreację przygotowaną dla marki Cappy. Jury przyznało także dwa równorzędne wyróżnienia dla – agencji Point of View za kreację dla marki 36i6 (Polkomtel S.A.) oraz dla Mindshare / Made in Mind za kreację dla United International Pictures promującą film Kung Fu Panda 2. Wszystkie kreacje zgłoszone w pierwszej edycji można zobaczyć na stronie konkursu w sekcji nadesłane.
„Bardzo się cieszę, że nasza inicjatywa cyklicznego konkursu kreatywnego dla kampanii online spotkała się z aż tak życzliwym przyjęciem, i to już przy pierwszej edycji konkursu. Mimo krótkiego terminu, do konkursu zgłoszonych zostało ponad 30 kampanii, co pokazuje, że dobrze odczytaliśmy oczekiwanie rynku. Podstawową ideą konkursu jest promowanie kreatywności w reklamie internetowej, poprzez wskazywanie kampanii, które zasługują na wyróżnienie w tym zakresie. Okazuje się, że takich kampanii jest bardzo wiele, ale często przechodzą niezauważone, dlatego zdecydowanie warto je przybliżać szerszej publiczności. Chcemy w ten sposób przekonywać marketerów, że reklama w internecie może być zabawna, pożyteczna, a przy tym skuteczna. Jestem pewien, że Creative Showcase będzie stale dostarczał inspiracji do projektowania lepszych kampanii oraz, że przyczyni się do poprawienia wizerunku reklamy internetowej w oczach konsumentów.” – powiedział Piotr Kowalczyk, Prezes Zarządu IAB Polska i jeden z jurorów w konkursie.
„Zgłoszenia do konkursu pokazują, że agencje, projektując kampanie, częściej korzystają z możliwości, dzięki którym coraz skuteczniej angażują internautów i wchodzą z nimi w interakcje. To sprawia, że czas obcowania konsumentów z marką wydłuża się. Cieszy też fakt, że coraz więcej kreacji reklamowych nie ogranicza się jedynie do kolorowych haseł – częściej mamy do czynienia z dopracowanymi wizualnie pomysłami. Myślę jednak, że w tej kwestii w dalszym ciągu mamy jeszcze trochę do zrobienia... Tym bardziej liczę na to, że nasz konkurs zainspiruje twórców do podnoszenia poziomu kreacji, że stanie się platformą, na której będziemy mogli się nimi pochwalić. Być może stanie się naszym polskim BannerBlogiem, który na poziomie lokalnym pozwoli porównać jakość tworzonych kreacji.” – dodaje Grzegorz Krzemień, prezes agencji marketingu interaktywnego GoldenSubmarine, członek jury.
„Poziom prac, jakie zostały zgłoszone do pierwszej edycji Creative Showcase, był naprawdę wysoki. Bardzo mnie to cieszy, bo celem konkursu jest promowanie kreacji, które w pełni wykorzystują potencjał internetu: są interaktywne, multimedialne i angażujące, a przy tym starannie wykonane. Wszystko to wpływa pozytywnie na ich skuteczność. Mam głęboką nadzieję, że konkurs będzie z jednej strony motywował do wykorzystywania mechanizmów interaktywnych w kreacjach, a z drugiej - będzie stanowił inspirację dla marketerów.” – mówi Krzysztof Beniowski z firmy AGORA SA, ekspert grupy roboczej „Brand advertising online” IAB Polska, jeden z jurorów w konkursie.
Konkurs IAB Creative Showcase zrodził się z inicjatywy ekspertów grupy roboczej brand advertising online działającej w ramach IAB Polska. Jego celem jest promowanie najlepszych, najbardziej angażujących i innowacyjnych kreacji reklamowych w internetowej reklamie graficznej. Konkurs odbywa się kwartalnie, a jego pierwsza, letnia edycja zakończyła się 11 lipca. Najbardziej twórcze kampanie są oceniane co kwartał przez jurorów, wśród których znajdują się eksperci z branży interaktywnej, ale również marketerzy i reprezentanci domów mediowych. Do każdego głosowania zapraszamy gości specjalnych. Spośród zarejestrowanych zgłoszeń wybierany jest laureat - dwie kreacje otrzymują wyróżnienia. Na koniec każdego roku Jury przyznaje nagrodę Grand Prix dla najlepszej kreacji spośród laureatów czterech kwartalnych edycji. Polska edycja IAB Creative Showcase wzorowana jest na sprawdzonej formule konkursu organizowanego od 2003 roku przez brytyjską filię IAB.
W konkursie IAB Creative Showcase udział może wziąć każda agencja, której kampania była kierowana do polskiego odbiorcy lub klienta. Każda kreacja jest oceniania według czterech głównych kryteriów: Atrakcyjność, Innowacyjność, Dopasowanie brandu i Komunikacja wizerunku.
Druga, jesienna edycja konkursu IAB Creative Showcase rozpoczyna się już 12 lipca. Zgłoszenia w tej edycji będzie można nadsyłać do 26 sierpnia. Szczegółowe informacje na jego temat dostępne są na stronie: iabcreativeshowcase.pl
Patronat branżowy nad konkursem objęły firmy:
ARBOinteractive, FreshMail, Gazeta.pl, GoldenSubmarine, Interaktywnie.com, INTERIA.PL, Ipla, Onet.pl
Patronem medialnym jest:
Media & Marketing Polska
Źródło: IAB Polska