logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kaczyński ponownie w grze

  PR 08.09.2017, przeczytano 573 razy
ilustracjastrzałka
Wykres nr 1. Liczba przekazów medialnych, w których pojawiły się partie polityczne i stowarzyszenia – lipiec 2017 r.

Sądowa zawierucha, masowe protesty na ulicach polskich miast – tak wyglądała w lipcu krajowa scena polityczna. Sprzeciw społeczeństwa wobec planowanych zmian w sądownictwie znalazł swoje odzwierciedlenie w liczbie publikacji o partiach i ich liderach. Największym politycznym graczem okazał się Jarosław Kaczyński. To o nim było najgłośniej w tradycyjnych mediach oraz na portalach społecznościowych – twierdzą analitycy na podstawie raportu „Scena Polityczna” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kaczynski-ponownie-w-grze,33663,artykul.html

Prawo i Sprawiedliwość na celowniku dziennikarzy. To o obozie rządzącym pojawiło się w lipcu najwięcej publikacji. Partia Jarosława Kaczyńskiego (72,9 tys.) niemal dwukrotnie poprawiła swój wynik sprzed miesiąca, co dało ugrupowaniu nie tylko pierwszą lokatę, ale i pozostawiło daleko w tyle Platformę Obywatelską (20,3 tys.). O głównej partii opozycyjnej wspominano częściej niż w czerwcu, ale to wciąż za mało, by realnie zagrozić PiS. Od dna odbiła się za to Nowoczesna (12,2 tys.), której w końcu udało się wyprzedzić Polskie Stronnictwo Ludowe (11 tys.) i Kukiz’15 (8 tys.).

Szerokiej opozycji przeciwko PIS z pewnością pomogła lipcowa zawierucha wokół projektów zmian w ustawie o Sądzie Najwyższym, Krajowej Radzie Sądownictwa i sądach powszechnych. Przeciwnicy zarzucają partii Kaczyńskiego upolitycznienie sądów i powierzenie zbyt dużej władzy w ręce ministra sprawiedliwości. Gorący spór z sejmowych korytarzy wkrótce przeniósł się na ulice.

Zainteresowanie mediów ugrupowaniem PiS znalazło swoje odzwierciedlenie w rankingu liderów. Jarosław Kaczyński znów skutecznie pozbył się konkurencji. W publikacjach wspomniano o nim ponad 20,5 tys. razy. To ponad dwa razy więcej niż jeszcze w ubiegłym miesiącu. Za liderem obozu rządzącego uplasowali się Grzegorz Schetyna (7,5 tys.) oraz Ryszard Petru (5,4 tys.). Tuż za podium znaleźli się Władysław Kosiniak-Kamysz (2,6 tys.) i Paweł Kukiz (2,3 tys.). 

Wykres nr 2. Liczba przekazów medialnych, w których pojawili się liderzy partii politycznych i stowarzyszeń – lipiec 2017 r.

Siłę szefa PiS widać też w zestawieniu social media. Kaczyński nie tylko wylądował na pierwszym miejscu (525,8 tys.), ale i znacznie poprawił swój wynik. Nawet zsumowane wyniki Kukiza (230, 8 tys.), Schetyny (122,3 tys.), Petru (95,3 tys.) i Kosiniaka-Kamysza (9,5 tys.) znacznie odbiegają od tych, które osiągnął lider partii rządzącej.

Wykres nr 3. Liczba informacji na temat liderów partii politycznych i stowarzyszeń w social media – lipiec 2017 r.

Ekwiwalent reklamowy dla PiS wyniósł w lipcu ponad 696 mln zł. Przekazy medialne zdominowały TVN24, TVP Info i Polsat News.

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

www.psmm.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
The Eastern Frontier Initiative: regionalny sojusz dziennikarski
Projekt TEFI, czyli The Eastern Frontier Initiative stworzyli pod koniec 2023 r. czołowi wydawcy z Polski, Słowacji, Węgier i Rumunii, wśród których znalazły się “Wyborcza", SME, 444.hu i PressOne oraz holenderski portal śledczy Bellingcat. Celem konsorcjum, współzałożonego przez Komisję Europejską, jest regionalny sojusz dziennikarski skupiający się na wyzwaniach...
Portal O2.pl stawia na treści regionalne i powiększa redakcję
Nowe hasło „Blisko ludzi” będzie promować o2.pl, piątą co do wielkości Stronę Główną wśród portali internetowych w Polsce. W ostatnich miesiącach skład redakcji zwiększył się niemal dwukrotnie, od marca na jej czele stanął Jacek Stańczyk. Zgodnie z nową strategią rozwoju w serwisie pojawiać się będzie jeszcze więcej treści regionalnych.
Zielony Onet - nowa platforma dla ekologicznie świadomych
Ringier Axel Springer Polska uruchamia serwis internetowy, który ma na celu dostarczanie bieżących informacji w tematach związanych z ekologią, klimatem oraz szeroko rozumianą przyrodą. Zielony Onet jest bazą wiedzy na temat środowiska naturalnego, oferując użytkownikom szeroki wachlarz treści – od reportaży i artykułów po raporty i analizy najnowszych badań...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764