logo
WIADOMOŚCI

Kaczyński ponownie w grze

Mateusz Zawiślak  PR 08.09.2017, przeczytano 359 razy
ilustracjastrzałka
Wykres nr 1. Liczba przekazów medialnych, w których pojawiły się partie polityczne i stowarzyszenia – lipiec 2017 r.

Sądowa zawierucha, masowe protesty na ulicach polskich miast – tak wyglądała w lipcu krajowa scena polityczna. Sprzeciw społeczeństwa wobec planowanych zmian w sądownictwie znalazł swoje odzwierciedlenie w liczbie publikacji o partiach i ich liderach. Największym politycznym graczem okazał się Jarosław Kaczyński. To o nim było najgłośniej w tradycyjnych mediach oraz na portalach społecznościowych – twierdzą analitycy na podstawie raportu „Scena Polityczna” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kaczynski-ponownie-w-grze,33663,artykul.html

Prawo i Sprawiedliwość na celowniku dziennikarzy. To o obozie rządzącym pojawiło się w lipcu najwięcej publikacji. Partia Jarosława Kaczyńskiego (72,9 tys.) niemal dwukrotnie poprawiła swój wynik sprzed miesiąca, co dało ugrupowaniu nie tylko pierwszą lokatę, ale i pozostawiło daleko w tyle Platformę Obywatelską (20,3 tys.). O głównej partii opozycyjnej wspominano częściej niż w czerwcu, ale to wciąż za mało, by realnie zagrozić PiS. Od dna odbiła się za to Nowoczesna (12,2 tys.), której w końcu udało się wyprzedzić Polskie Stronnictwo Ludowe (11 tys.) i Kukiz’15 (8 tys.).

Szerokiej opozycji przeciwko PIS z pewnością pomogła lipcowa zawierucha wokół projektów zmian w ustawie o Sądzie Najwyższym, Krajowej Radzie Sądownictwa i sądach powszechnych. Przeciwnicy zarzucają partii Kaczyńskiego upolitycznienie sądów i powierzenie zbyt dużej władzy w ręce ministra sprawiedliwości. Gorący spór z sejmowych korytarzy wkrótce przeniósł się na ulice.

Zainteresowanie mediów ugrupowaniem PiS znalazło swoje odzwierciedlenie w rankingu liderów. Jarosław Kaczyński znów skutecznie pozbył się konkurencji. W publikacjach wspomniano o nim ponad 20,5 tys. razy. To ponad dwa razy więcej niż jeszcze w ubiegłym miesiącu. Za liderem obozu rządzącego uplasowali się Grzegorz Schetyna (7,5 tys.) oraz Ryszard Petru (5,4 tys.). Tuż za podium znaleźli się Władysław Kosiniak-Kamysz (2,6 tys.) i Paweł Kukiz (2,3 tys.). 

Wykres nr 2. Liczba przekazów medialnych, w których pojawili się liderzy partii politycznych i stowarzyszeń – lipiec 2017 r.

Siłę szefa PiS widać też w zestawieniu social media. Kaczyński nie tylko wylądował na pierwszym miejscu (525,8 tys.), ale i znacznie poprawił swój wynik. Nawet zsumowane wyniki Kukiza (230, 8 tys.), Schetyny (122,3 tys.), Petru (95,3 tys.) i Kosiniaka-Kamysza (9,5 tys.) znacznie odbiegają od tych, które osiągnął lider partii rządzącej.

Wykres nr 3. Liczba informacji na temat liderów partii politycznych i stowarzyszeń w social media – lipiec 2017 r.

Ekwiwalent reklamowy dla PiS wyniósł w lipcu ponad 696 mln zł. Przekazy medialne zdominowały TVN24, TVP Info i Polsat News.

Źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

www.psmm.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Ringier Axel Springer kupuje udziały w No Fluff Jobs
Ringier Axel Springer Media AG kupił 44 procent udziałów w No Fluff Jobs i w ten sposób rozszerzył swoje portfolio serwisów z ogłoszeniami o najbardziej innowacyjny portal z ofertami pracy dla specjalistów z branży IT w Polsce
Lipcowy rekord oglądalności Food Network
16 lipca kanał Food Network odnotował najwyższy dzienny wynik oglądalności w historii stacji, osiągając udział 0,64 % SHR w grupie komercyjnej (16-49).
IAB Polska: Media społecznościowe głównym źródłem fake news
Internet jest najbardziej przydatnym kanałem komunikacji, choć przeciętnie wiarygodnym. Liderami wiarygodności są radio i prasa. Głównym źródłem nieprawdziwych informacji (fake news) są media społecznościowe. Takie i inne wnioski płyną z najnowszego raportu IAB Polska „Dezinformacja w sieci”, przeprowadzonego wśród internautów.
Youtube Ads Leaderboard za czerwiec 2018
Męskie Granie nie tylko z impetem powróciło do rankingu, ale także od miesiąca utrzymuje pierwszą pozycję w zestawieniu. Pozostałe miejsca na podium zajęło Maybelline z dwoma kolejnymi odcinkami instruktażowymi Make Up in the City. Czwarta pozycja to oryginalna kampania Zarządu Dróg Miejskich, której celem jest uzmysłowienie kierowcom, że powinni parkować minimum 10 metrów od...
Czołowe kanały spółki Kino Polska TV SA – Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Stopklatka TV i Zoom TV – dołączyły do oferty WP Pilot, jednej z najpopularniejszych w Polsce platform do odbioru telewizji online, z której korzysta już prawie 1,9 mln użytkowników.
 
sobota 21.07.2018, 84 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone