logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Kalendarz Gadżetowy: Jak zmienia się popularność upominków w ciągu roku

  PR 23.03.2017, przeczytano 601 razy
ilustracjastrzałka

Każdy marketer zdaje sobie sprawę z ogromnego potencjału gadżetów reklamowych. To prosta, ale skuteczna forma promocji, która utrwala obecność marki w świadomości klientów. Przy jakich okazjach firmy najczęściej decydują się na gadżetowe zamówienia? Czy są jakieś sezonowe trendy, które wyznaczają intensywność i rodzaj zleceń na firmowe upominki?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kalendarz-gadzetowy%3A-jak-zmienia-sie-popularnosc-upominkow-w-ciagu-roku,31915,artykul.html

Tyle gadżetów, ile okazji

Gadżet reklamowy to nadal jedna z najczęściej wykorzystywanych form promocji. Dobrze zaprojektowany – może stać się nośnikiem reklamowym, który pozostanie z obdarowanym na dłużej.  „Dobrze zaprojektowany” – czyli jaki? Przede wszystkim dopasowany nie tylko do charakteru firmy, marki czy produktu, ale także do okoliczności jego dystrybuowania. A te, w zależności od pory roku, świąt, sezonowych wydarzeń, mogą być rozmaite.

Zaangażuj świątecznie

Najintensywniejszym okresem w „gadżetowym kalendarzu” jest niewątpliwie koniec roku, czyli okres okołoświąteczny i noworoczny. W tym czasie zauważa się szczególną intensywność zamówień upominków firmowych. - Pod koniec roku, w naturalny sposób króluję gadżety nawiązujące do świątecznego klimatu, na przykład bombki choinkowe z logo firmy czy świąteczne kubki. Zaletą typowo bożonarodzeniowego gadżetu jest prawdopodobieństwo użycia go przez obdarowanego również w przyszłym roku, a nawet w kolejne święta. W ten sposób logo firmy zostaje przy konsumencie na dłużej – mówi Magdalena Gut z agencji reklamowej Pink Peppper Media. Innym sposobem na wyróżnienie się podczas Świąt, są gadżety angażujące obdarowanego – upominki, z którymi można „wejść w interakcję”. - W minionym roku stworzyliśmy kalendarz adwentowy z drobnym upominkiem na każdy dzień. W środku umieścić można przedmioty kojarzące się z firmą np. mały brelok, smycz lub czekoladkę obrandowaną logotypen. W ten sposób „kupujemy sobie” zaangażowanie klienta na cały okres Adwentu – dodaje Magdalena Gut.

Nowy gadżet na Nowy Rok

Najczęściej wybierane noworoczne gadżety to oczywiście kalendarze. Firmy zamawiają je zarówno dla swoich pracowników, jak na potrzeby zewnętrzne. W przypadku kalendarzy czy różnego rodzaju notatników klienci stawiają na jakość i eleganckie wykończenie, np. z naturalnej skóry. - Pamiętajmy, że taki gadżet ma być praktyczny i służyć przez cały rok. Obdarowany musi chcieć go używać, pokazywać się z nim na spotkaniach, etc. W ostatnim czasie zauważyć można trend, zgodnie z którym odchodzi się od mocno widocznego obrandowania na rzecz subtelnego wytłoczenia na okładce – mówi ekspert Pink Pepper Media.

Gadżet w nurcie

Każdy marketer wie jak ważne jest zgranie działań promocyjnych z bieżącymi wydarzeniami, które elektryzują w danym czasie dużą część społeczeństwa, a co za tym idzie, ich grupy docelowe. - Tak dzieje się na przykład z dużymi wydarzeniami sportowymi. Igrzyska olimpijskie, turnieje czy mistrzostwa świata przybierają niekiedy postać święta narodowego. Marketerzy zdający sobie sprawę ze skali i potencjału promocyjnego - stawiają na gadżety, które pozwolą wizerunkowo wpisać się w sportowy nurt. Firmy chętnie inwestują w gadżety takie jak flagi, szaliki, gwizdki czy koszulki sportowe – mówi Magdalena Gut. Podobny trend dotyczy koncertów i festiwali muzycznych, które są skutecznym miejscem na prowadzenie kampanii reklamowej. Organizatorzy i firmy sponsorujące tego typu wydarzenia zdają sobie sprawę z możliwości promocyjnych gadżetów i mocno inwestują w tę formę reklamy. Podczas festiwali, które odbywają się na powietrzu najczęściej rozdawane są „letnie akcesoria” m.in. chustki, czapki z daszkiem czy frisbee.


Konferencyjny zawrót głowy

Wrzesień i październik to okres konferencji i eventów, a co za tym idzie czas wzmożonego zainteresowania gadżetami. - W tym czasie firmy składają zamówienia na „gadżety masowe”, czyli drobne upominki, które można rozdać dużej ilości osób. Są to zazwyczaj tradycyjne, „nieśmiertelne” długopisy, notesy i torby płócienne, w które można włożyć konferencyjne materiały. Niektórzy inwestują także w upominki w wersji premium: dla swoich partnerów, ważnych klientów czy tych, o których się starają. Bywa to skórzany notes, elegancki wizytownik lub wieczne pióro, a coraz częściej drobny sprzęt elektroniczny – mówi ekspert z Pink Pepper Media.

Źródło: Pink Pepper Media

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764