logo
WIADOMOŚCI

Kalendarz projektu Open-Mind nagrodzony na ZoomArt 2016

redakcja  PR 14.03.2016, przeczytano 1508 razy
ilustracjastrzałka

Agencja Open-Mind została po raz kolejny doceniona i zauważona na prestiżowym Międzynarodowym Festiwalu i Konkursie Kalendarzy Zoom Art 2016. Kalendarz "Wrażliwsi niż Wam się wydaje" otrzymał trzecią nagrodę w kategorii Kalendarz Charytatywny na uroczystej gali, która odbyła się 11 marca w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Projekt dedykowany był Regionalnej Fundacji Pomocy Niewidomym z siedzibą w Chorzowie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kalendarz-projektu-open-mind-nagrodzony-na-zoomart-2016,27812,artykul.html

- Zdjęcia i kalendarz to forma reportażu, w którym wystąpili ojcowie i dzieci z niepełnosprawnościami. To, co docenili jurorzy to emocje jakie udało się uchwycić na zdjęciach w relacji ojca i dziecka. Spodobał się też motyw przewodni projektu podkreślający wrażliwość tych mężczyzn – mówi producentka i pomysłodawczyni projektu Olga Kostrzewska – Cichoń z Open-Mind.

W kalendarzu są czarno – białe zdjęcia ojców oraz dzieci, a także informacja o każdym dziecku i rodzaju rehabilitacji, który oferuje dla niego fundacja. Ojcowie sami w kilku zdaniach opisali także jak wspierają swoje rodziny i jak radzą sobie z trudnościami związanymi z chorobą dziecka. – To, co było dla mnie najważniejsze to pokazanie, że w niezwykle trudnej sytuacji jaką jest opieka nad dzieckiem z niepełnosprawnością rola ojca jest niezwykle ważna. Najczęściej, choć nie zawsze, w domu z dzieckiem zostaje mama, ojciec jest w pracy, ale gdy z niej wraca czeka na niego wiele trudnych zadań. Ci mężczyźni bardzo często rezygnują w pewnym sensie z siebie, ze swoich pasji. Nie mają po prostu czasu dla siebie. Mimo to, mam wrażenie, że z kart kalendarza bije mnóstwo miłości i nadziei – podkreśla Olga Kostrzewska – Cichoń.

To już druga nagroda dla Open-mind na festiwalu ZoomArt. Rok temu agencja otrzymała drugą nagrodę w kategorii Kalendarz Charytatywny za projekt "12 wspaniałych matek Regionalnej Fundacji Pomocy Niewidomym – Silniejsze niż Wam się wydaje". Wtedy na kartach kalendarza swoje historie opowiedziały mamy dzieci z niepełnosprawnościami. Każda karta zawierała też trzymany przez kobiety osobisty manifest o sile jaką mają w sobie.

- Mam wrażenie, że tym razem zadanie było trudniejsze. Miałyśmy na planie zdjęciowym dzieci, które wymagają specjalnej opieki, często kontakt z nimi jest utrudniony lub wręcz niemożliwy. Nie chciałyśmy, by czuły się źle, by były zmęczone. Jednocześnie ważne było, by ojcowie nie czuli się skrępowali, by pokazali przed obiektywem aparatu emocje – tłumaczy Magdalena Gębala odpowiedzialna za zdjęcia do kalendarza.

Pierwsze miejsce w kategorii Kalendarz Charytatywny zajął Kalendarz Dżentelmeni 2016. Jubileuszowa edycja kalendarza opowiada zdjęciami o intymnych momentach, ważnych dla Dżentelmenów, o bliskich im ludziach, miejscach, które kochają. Drugie miejsce jury przyznało kalendarzowi Dinozaury. Ta oryginalna, autorska publikacja przygotowana przez Tofu Studio, dedykowana jest Fundacji Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”. Ten kalendarz tak bardzo spodobał się jury, że otrzymał Grand Prix ZoomArt.

- W niepamięć właściwie poszedł ten kalendarz, który wisiał na ścianie w kuchni u babci, czyli same numerki ewentualnie jakiś przepis czy porada jak prowadzić gospodarstwo. Bardzo fajnie, że takie działania artystyczne znalazły jeszcze jedno ujście i że kalendarz jest cenionym sposobem pokazywania sztuki – przyznaje fotografka Lidia Popiel, członkini jury Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Kalendarzy Zoom Art 2016.

Celem Festiwalu oraz Konkursu ZoomArt jest porównanie osiągnięć, podniesienie jakości oraz uhonorowanie twórców, którzy tworzą dzieła sztuki w postaci kalendarzy.

Kalendarz „Wrażliwsi niż Wam się wydaje:

  • Zdjęcia: Magda Gębala/Struny Duszy
  • Kierownik produkcji: Gabriela Luboń/Struny Duszy
  • Druk: Adatto
  • Producent i pomysłodawca projektu: Olga Kostrzewska - Cichoń/Open-Mind

Źródło: Open-Mind

www.open-mind.co

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Które marki osiągnęły największe wzrosty znajomości podczas MŚ 2018?
Agencja mediowa Starcom, na zakończenie piłkarskich Mistrzostw Świata w Rosji, zbadała znajomość marek, które Polakom kojarzą się z mundialem i polską reprezentacją w piłce nożnej. W badaniu znajomości spontanicznej największe wzrosty, w stosunku do badania przed mistrzostwami, osiągnęły marki Adidas, Visa, Biedronka i Lotos. Odsetek osób,...
Portfolio 38PR & Content Communication powiększyło się o kolejną markę wnętrzarską – KAPPALA. To producent umywalek z kompozytu, które charakteryzuje idealnie gładka powierzchnia, perfekcyjnie cienkie krawędzie, wysoki połysk i nowoczesny design. Choć marka obecna jest na rynku od 2 lat, do tej pory nie podejmowała działań komunikacyjnych. Od...
Influencertool: Analiza i prowadzenie działań z liderami opinii
Influencer marketing to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów marketingu. Milionowe zasięgi w połączeniu z osobistą relacją i siłą rekomendacji sprawiają, że trudno dziś wyobrazić sobie markę czy kampanię reklamową nieuwzględniającą tego kanału komunikacji.
Reklama w radiu czy w telewizji? Atrakcyjna witryna sklepowa czy plakaty z nową ofertą? Co tak naprawdę wzbudza zainteresowanie klientów? Jak pokazuje badanie „Polacy w świecie wina”, klientów przyciąga wino! Konsumenci cenią łatwość dostępu do zakupu tego trunku, dlatego już ponad ¼ Polaków kupuje wino w małym sklepie osiedlowym.
Kampania ING: Życie lubi zaskakiwać, zwłaszcza przed pierwszym
ING Bank Śląski promuje nową ofertę, która daje dostęp do pieniędzy na 15 dni przed wpływem pensji na konto. „Pensja na już” dostępna jest dla klientów indywidualnych.
 
sobota 21.07.2018, 143 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone