logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kalendarz projektu Open-Mind nagrodzony na ZoomArt 2016

  PR 14.03.2016, przeczytano 2325 razy
ilustracjastrzałka

Agencja Open-Mind została po raz kolejny doceniona i zauważona na prestiżowym Międzynarodowym Festiwalu i Konkursie Kalendarzy Zoom Art 2016. Kalendarz "Wrażliwsi niż Wam się wydaje" otrzymał trzecią nagrodę w kategorii Kalendarz Charytatywny na uroczystej gali, która odbyła się 11 marca w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Projekt dedykowany był Regionalnej Fundacji Pomocy Niewidomym z siedzibą w Chorzowie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kalendarz-projektu-open-mind-nagrodzony-na-zoomart-2016,27812,artykul.html

- Zdjęcia i kalendarz to forma reportażu, w którym wystąpili ojcowie i dzieci z niepełnosprawnościami. To, co docenili jurorzy to emocje jakie udało się uchwycić na zdjęciach w relacji ojca i dziecka. Spodobał się też motyw przewodni projektu podkreślający wrażliwość tych mężczyzn – mówi producentka i pomysłodawczyni projektu Olga Kostrzewska – Cichoń z Open-Mind.

W kalendarzu są czarno – białe zdjęcia ojców oraz dzieci, a także informacja o każdym dziecku i rodzaju rehabilitacji, który oferuje dla niego fundacja. Ojcowie sami w kilku zdaniach opisali także jak wspierają swoje rodziny i jak radzą sobie z trudnościami związanymi z chorobą dziecka. – To, co było dla mnie najważniejsze to pokazanie, że w niezwykle trudnej sytuacji jaką jest opieka nad dzieckiem z niepełnosprawnością rola ojca jest niezwykle ważna. Najczęściej, choć nie zawsze, w domu z dzieckiem zostaje mama, ojciec jest w pracy, ale gdy z niej wraca czeka na niego wiele trudnych zadań. Ci mężczyźni bardzo często rezygnują w pewnym sensie z siebie, ze swoich pasji. Nie mają po prostu czasu dla siebie. Mimo to, mam wrażenie, że z kart kalendarza bije mnóstwo miłości i nadziei – podkreśla Olga Kostrzewska – Cichoń.

To już druga nagroda dla Open-mind na festiwalu ZoomArt. Rok temu agencja otrzymała drugą nagrodę w kategorii Kalendarz Charytatywny za projekt "12 wspaniałych matek Regionalnej Fundacji Pomocy Niewidomym – Silniejsze niż Wam się wydaje". Wtedy na kartach kalendarza swoje historie opowiedziały mamy dzieci z niepełnosprawnościami. Każda karta zawierała też trzymany przez kobiety osobisty manifest o sile jaką mają w sobie.

- Mam wrażenie, że tym razem zadanie było trudniejsze. Miałyśmy na planie zdjęciowym dzieci, które wymagają specjalnej opieki, często kontakt z nimi jest utrudniony lub wręcz niemożliwy. Nie chciałyśmy, by czuły się źle, by były zmęczone. Jednocześnie ważne było, by ojcowie nie czuli się skrępowali, by pokazali przed obiektywem aparatu emocje – tłumaczy Magdalena Gębala odpowiedzialna za zdjęcia do kalendarza.

Pierwsze miejsce w kategorii Kalendarz Charytatywny zajął Kalendarz Dżentelmeni 2016. Jubileuszowa edycja kalendarza opowiada zdjęciami o intymnych momentach, ważnych dla Dżentelmenów, o bliskich im ludziach, miejscach, które kochają. Drugie miejsce jury przyznało kalendarzowi Dinozaury. Ta oryginalna, autorska publikacja przygotowana przez Tofu Studio, dedykowana jest Fundacji Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”. Ten kalendarz tak bardzo spodobał się jury, że otrzymał Grand Prix ZoomArt.

- W niepamięć właściwie poszedł ten kalendarz, który wisiał na ścianie w kuchni u babci, czyli same numerki ewentualnie jakiś przepis czy porada jak prowadzić gospodarstwo. Bardzo fajnie, że takie działania artystyczne znalazły jeszcze jedno ujście i że kalendarz jest cenionym sposobem pokazywania sztuki – przyznaje fotografka Lidia Popiel, członkini jury Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Kalendarzy Zoom Art 2016.

Celem Festiwalu oraz Konkursu ZoomArt jest porównanie osiągnięć, podniesienie jakości oraz uhonorowanie twórców, którzy tworzą dzieła sztuki w postaci kalendarzy.

Kalendarz „Wrażliwsi niż Wam się wydaje:

  • Zdjęcia: Magda Gębala/Struny Duszy
  • Kierownik produkcji: Gabriela Luboń/Struny Duszy
  • Druk: Adatto
  • Producent i pomysłodawca projektu: Olga Kostrzewska - Cichoń/Open-Mind

Źródło: Open-Mind

www.open-mind.co

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
Kabanosy oficjalną przekąską European League of Football
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została oficjalnym partnerem European League of Football (ELF), a kabanosy SNACK !T oficjalną przekąską ligi, co potwierdza specjalne logo na opakowaniach. Umowa sponsorska została zawarta na dwa lata. Jest to pierwsza zagraniczna współpraca marketingowa Tarczyński S.A., stanowiąca jednocześnie kluczowy element realizacji...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764