logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kalendarz projektu Open-Mind nagrodzony na ZoomArt 2016

  PR 14.03.2016, przeczytano 1659 razy
ilustracjastrzałka

Agencja Open-Mind została po raz kolejny doceniona i zauważona na prestiżowym Międzynarodowym Festiwalu i Konkursie Kalendarzy Zoom Art 2016. Kalendarz "Wrażliwsi niż Wam się wydaje" otrzymał trzecią nagrodę w kategorii Kalendarz Charytatywny na uroczystej gali, która odbyła się 11 marca w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Projekt dedykowany był Regionalnej Fundacji Pomocy Niewidomym z siedzibą w Chorzowie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kalendarz-projektu-open-mind-nagrodzony-na-zoomart-2016,27812,artykul.html

- Zdjęcia i kalendarz to forma reportażu, w którym wystąpili ojcowie i dzieci z niepełnosprawnościami. To, co docenili jurorzy to emocje jakie udało się uchwycić na zdjęciach w relacji ojca i dziecka. Spodobał się też motyw przewodni projektu podkreślający wrażliwość tych mężczyzn – mówi producentka i pomysłodawczyni projektu Olga Kostrzewska – Cichoń z Open-Mind.

W kalendarzu są czarno – białe zdjęcia ojców oraz dzieci, a także informacja o każdym dziecku i rodzaju rehabilitacji, który oferuje dla niego fundacja. Ojcowie sami w kilku zdaniach opisali także jak wspierają swoje rodziny i jak radzą sobie z trudnościami związanymi z chorobą dziecka. – To, co było dla mnie najważniejsze to pokazanie, że w niezwykle trudnej sytuacji jaką jest opieka nad dzieckiem z niepełnosprawnością rola ojca jest niezwykle ważna. Najczęściej, choć nie zawsze, w domu z dzieckiem zostaje mama, ojciec jest w pracy, ale gdy z niej wraca czeka na niego wiele trudnych zadań. Ci mężczyźni bardzo często rezygnują w pewnym sensie z siebie, ze swoich pasji. Nie mają po prostu czasu dla siebie. Mimo to, mam wrażenie, że z kart kalendarza bije mnóstwo miłości i nadziei – podkreśla Olga Kostrzewska – Cichoń.

To już druga nagroda dla Open-mind na festiwalu ZoomArt. Rok temu agencja otrzymała drugą nagrodę w kategorii Kalendarz Charytatywny za projekt "12 wspaniałych matek Regionalnej Fundacji Pomocy Niewidomym – Silniejsze niż Wam się wydaje". Wtedy na kartach kalendarza swoje historie opowiedziały mamy dzieci z niepełnosprawnościami. Każda karta zawierała też trzymany przez kobiety osobisty manifest o sile jaką mają w sobie.

- Mam wrażenie, że tym razem zadanie było trudniejsze. Miałyśmy na planie zdjęciowym dzieci, które wymagają specjalnej opieki, często kontakt z nimi jest utrudniony lub wręcz niemożliwy. Nie chciałyśmy, by czuły się źle, by były zmęczone. Jednocześnie ważne było, by ojcowie nie czuli się skrępowali, by pokazali przed obiektywem aparatu emocje – tłumaczy Magdalena Gębala odpowiedzialna za zdjęcia do kalendarza.

Pierwsze miejsce w kategorii Kalendarz Charytatywny zajął Kalendarz Dżentelmeni 2016. Jubileuszowa edycja kalendarza opowiada zdjęciami o intymnych momentach, ważnych dla Dżentelmenów, o bliskich im ludziach, miejscach, które kochają. Drugie miejsce jury przyznało kalendarzowi Dinozaury. Ta oryginalna, autorska publikacja przygotowana przez Tofu Studio, dedykowana jest Fundacji Dzieciom „Zdążyć z Pomocą”. Ten kalendarz tak bardzo spodobał się jury, że otrzymał Grand Prix ZoomArt.

- W niepamięć właściwie poszedł ten kalendarz, który wisiał na ścianie w kuchni u babci, czyli same numerki ewentualnie jakiś przepis czy porada jak prowadzić gospodarstwo. Bardzo fajnie, że takie działania artystyczne znalazły jeszcze jedno ujście i że kalendarz jest cenionym sposobem pokazywania sztuki – przyznaje fotografka Lidia Popiel, członkini jury Międzynarodowego Festiwalu i Konkursu Kalendarzy Zoom Art 2016.

Celem Festiwalu oraz Konkursu ZoomArt jest porównanie osiągnięć, podniesienie jakości oraz uhonorowanie twórców, którzy tworzą dzieła sztuki w postaci kalendarzy.

Kalendarz „Wrażliwsi niż Wam się wydaje:

  • Zdjęcia: Magda Gębala/Struny Duszy
  • Kierownik produkcji: Gabriela Luboń/Struny Duszy
  • Druk: Adatto
  • Producent i pomysłodawca projektu: Olga Kostrzewska - Cichoń/Open-Mind

Źródło: Open-Mind

www.open-mind.co

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Integart odkupuje stare urządzenia. Sprawdź, ile możesz zyskać!
Najnowsza akcja Integartu prowadzona razem z firmą HP, to niepowtarzalna okazja, aby wymienić swoją starą drukarkę wielkoformatową na nowoczesny druk HP Latex 3 generacji. Od standardowego programu odkupu drukarek, HP Trade In różni się tym, że zaoferowane warunki są jeszcze bardziej atrakcyjne. Promocja trwa do końca czerwca, zapraszamy do kontaktu.
Zaprojektuj Plakat na Eurowybory: Podsumowanie akcji
W marcu informowaliśmy o inicjatywie Goethe Institut, który postanowił wesprzeć ideę udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego tworząc internetową platformę dla wszystkich, którzy chcą zaprojektować i udostępnić plakat zachęcający do udziału w Eurowyborach. Dziś, w dniu głosowania, prezentujemy efekty tej akcji.
Relacja STGU z Łódź Design Festival 2019
STGU odwiedziło Łódź Design Festival 2019 – hasło tegorocznej edycji to „dobre życie”. W świetle ostatnich alarmujących doniesień o dramatycznym stanie naszego środowiska naturalnego, hasło „dobre” jednoznacznie przywodzi na myśl „harmonijne, etyczne”, zamiast powiedzmy „luksusowe” czy „wygodne”. I rzeczywiście...
#Wciążzmieniamy – Coca-Cola kontra problemy środowiskowe i społeczne
Nie chcemy tylko produkować napojów. Chcemy dokonywać realnych zmian – ta myśl towarzyszy nowej kampanii Coca-Cola pod hasłem #WCIĄŻZMIENIAMY. Za jej sprawą marka chce stawić czoła zarówno problemom środowiskowym, jak i społecznym. Polska jest pierwszym krajem, w którym kampania zostanie uruchomiona.
Santander Bank Polska z wyróżnieniem za rebranding
Santander Bank Polska został wyróżniony w kategorii Marka Roku za wzorowo przeprowadzony rebranding i sprawną komunikację marki.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764