logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Kalibracja monitorów - czy ma sens?

Strona 3/8  1 2 3 4 5 ... 8

| 15.01.2024 12:01

wikamkielce, 2024-01-05 19:29
2) stworzyć profil ICC monitora.


Czy Twoim zdaniem tworzenie ICC dla takich "monitorków" typowo biurowych typu Samsung, LG ma sens? Tutaj nie mamy możliwości integrowania w LUT. W sumie źle zadałem pytanie bo właśnie o takie tańsze monitory mi chodziło, które mam przy ripach.

brak ikonki
+

wiadomości: 22
w Signs.pl od 03.03.2022
IP: 176.106.33.XXX

| 15.01.2024 13:01

jak wcześniej kolega tłumaczył, mozna uzyskac lepszą zgodność kolorów kosztem ogólnej jakości.
Z mojego doświadczenia, to nie ma sensu. Lepiej tylko podregulować na monitorze jasność, kontrast i punkt bieli, by zbliżyć sie do jakiegoś wydruku "referencyjnego". I oczywiście zabronic użyszkodnikom regulowania monitorów pod swój gust.

brak ikonki
+ + + +

Gdańsk
wiadomości: 365
w Signs.pl od 03.09.2015
IP: 87.206.27.XXX

| 16.01.2024 01:01

redakcja, 2024-01-13 23:38
te tańsze alternatywy.


A tańsze są dlaczego? Bo producent postanowił zrobić klientom prezent na święta i bez świąt?
Czy może jednak dlatego, że w środku są gorszej jakości bebechy?

Nie odpowiadaj, przecież wszyscy wiemy, że tańsze monitory są tańsze, bo producenci chcą klientom zrobić dobrze.

avatar użytkownika
+ + + +

Polska
wiadomości: 34
w Signs.pl od 27.10.2023
IP: 89.64.71.XXX

| 16.01.2024 10:01

KingPin, 2024-01-16 01:01

Nie odpowiadaj, przecież wszyscy wiemy, że tańsze monitory są tańsze, bo producenci chcą klientom zrobić dobrze.


Niekoniecznie. Zwykle producenci chcą zarobić, a mają na to wiele pomysłów, lepszych i gorszych.
Jedni promują markę, by dobre monitory sprzedawać drogo. Potem czasem zmieniają zdanie i zaczynają drogo sprzedawać również przeciętne monitory.
Inni sprzedają tanio przeciętne (dla konkretnej grupy docelowej), ale mają wersje premium dla innej grupy docelowej itd.
Ale w tej dyskusji (raczej pyskówce) widzę w działaniu pewne prawo psychologiczne: jak ktoś kupi absurdalnie drogi towar, to będzie bronił jak lew tej decyzji, by nie wyjść na frajera.

brak ikonki
+ + + +

Gdańsk
wiadomości: 365
w Signs.pl od 03.09.2015
IP: 87.206.27.XXX

| 16.01.2024 12:01

KingPin, 2024-01-16 01:01
redakcja, 2024-01-13 23:38
te tańsze alternatywy.


A tańsze są dlaczego? Bo producent postanowił zrobić klientom prezent na święta i bez świąt?
Czy może jednak dlatego, że w środku są gorszej jakości bebechy?

Nie odpowiadaj, przecież wszyscy wiemy, że tańsze monitory są tańsze, bo producenci chcą klientom zrobić dobrze.


Sam sobie opowiadasz, a potem odpowiadasz - byle nie skonfrontować się z faktami, które podważają Twoje wizerunkowe zabiegi. A wystarczy, że monitor oferuje tylko to co w praktyce niezbędne do codziennej pracy grafika i nie zmusza do płacenia za możliwości, z których korzysta się w 5% przypadków, a często - wcale. Do tego pomaga, jeśli producent nie korzysta z możliwości windowania ceny wypracowanych za pomocą narzędzi marketingowych, niemających nic wspólnego z jakością i możliwościami produktu.

-----------------
Redakcja Signs.pl

avatar użytkownika
SIGNS.PL

Liszki
Małopolskie
wiadomości: 8376
w Signs.pl od 10.11.2000
IP: 83.26.27.XXX

| 16.01.2024 17:01

japko jest przykładem że można słabszy hardware sprzedać drożej nadrabiając softem i dezajnem

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + +

bielsko
wiadomości: 2074
w Signs.pl od 31.01.2008
IP: 46.204.108.XXX

| 16.01.2024 19:01

pxl666, 2024-01-16 17:22
japko jest przykładem że można słabszy hardware sprzedać drożej nadrabiając softem i dezajnem

Nadrabiając... iOS dalej jest upośledzony.

brak ikonki
+ + + + +

pomorskie
wiadomości: 609
w Signs.pl od 26.02.2017
IP: 83.14.60.XXX

| 16.01.2024 21:01

Na temat ajfona przegadaliśmy z Kingiem niejeden wieczór w komentarzach pod artykułami (obecnie skasowanymi hurtowo z przyczyn regulaminowych). Jeśli ktoś sądzi, że za jabłuszkliem stoi amerykański producent, to np. dane z 2021 r. pokazywały, że w łańcuchu dostaw firmy Apple USA zajmują jedynie 11%. Udział Chin, które jeszcze nieco wcześniej dostarczały 42% podzespołów sygnowanych jabłkiem, spadł w tym czasie do 32% - ale nie na korzyść USA, ale głównie krajów Azji południowo-wschodniej.

Więc jest to oczywiście mistrzostwo marketingowe, o którego skali niech świadczą wyniki badań, które relacjonowałem już Kingowi, a które pokazują, że kontakt z produktami Apple aktywuje w mózgach fanów tej marki te same obszary, które odpowiadają za przeżycia religijne. W takiej sytuacji staje się jasne, dlaczego racjonalna dyskusja z nimi jest niemożliwa - zaczyna ona przypominać dyskusję wierzącego z ateistą.

Oczywiście marketingowcy Apple niczego nowego nie odkryli, wykorzystują po prostu mechanizm znany od wieków, obecny nie tylko w reklamie, ale choćby także w propagandzie politycznej. Istnieje grupa ludzi, którzy łakną tego typu przeżyć, a jeśli mogą doświadczyć ich "tanim kosztem" - dzięki obecności odpowiedniego logo, etykiety, sztandaru - kupią to i będą z oddaniem agitować za swoim "bóstwem". No i dyskusja z nimi wygląda rzecz jasna tak jak wygląda.

pozdrowienia
Łukasz

-----------------
Redakcja Signs.pl

avatar użytkownika
SIGNS.PL

Liszki
Małopolskie
wiadomości: 8376
w Signs.pl od 10.11.2000
IP: 83.26.27.XXX

| 17.01.2024 06:01

CMHT, 2024-01-16 19:46
pxl666, 2024-01-16 17:22
japko jest przykładem że można słabszy hardware sprzedać drożej nadrabiając softem i dezajnem

Nadrabiając... iOS dalej jest upośledzony.

Jakieś konkrety?

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + +

Polska
wiadomości: 2724
w Signs.pl od 09.02.2016
IP: 176.115.80.XXX

| 17.01.2024 10:01

nie bez przyczyny jeden z większych aplowych portali nazywa sie cultofmac.com . ale nie jestem hejterem apla - dobrze że wyznaczają nowe kierunki i są pewnym benchmarkiem . maja wyznawców i o ile mi nie szkodzą to mogą swobodnie wydawać swoje pieniądze . o ile aple nie staje się jakimś standardem to jest ok . mają swoje zasługi na polu soft i hard niemniej jednak w sferze marketingu są swoistym szkodnikiem

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + +

bielsko
wiadomości: 2074
w Signs.pl od 31.01.2008
IP: 46.204.108.XXX
Strona 3/8  1 2 3 4 5 ... 8
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764