logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Kamikaze podsumowuje branżę marketingową 2015/2016

  PR 27.11.2015, przeczytano 835 razy

Zacieranie granic kompetencji między agencjami kreatywnymi, interaktywnymi, socialowymi, a domami mediowymi to główny trend w branży marketingowej w 2015 roku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kamikaze-podsumowuje-branze-marketingowa-2015-2016,26673,artykul.html

- Nasi klienci już dziś budują swoje strategie marketingowe wokół tworzenia, dystrybucji i promocji wartościowej treści, często w oparciu o solidną analizę popularnych zapytań w Google i Youtube. Marketerzy doceniają powoli znaczenie mobile w kampaniach reklamowych, przewartościowują rolę social media w swoich działaniach w kierunku kanału obsługi klienta i coraz odważniej sięgają po technologie (beacony, RTB). Wzajemne przenikanie się kompetencji agencji interaktywnych, kreatywnych, socialowych i domów mediowych to, moim zdaniem, rzeczywistość 2015 roku i silny trend na 2016.

Szczególnie wyraźnie widać to w obszarze planowania i zakupu mediów – dostępność i skuteczność produktów Google, a także zasięg sieci AdWords stworzył agencjom digital niesamowite możliwości. Jeszcze 2-3 lata temu standardem - czasem naturalnym uzupełnieniem, a czasem wręcz punktem wyjścia dla realizowanych przez nas działań marketingowych w internecie był obszerny mediaplan, często z utajnionymi informacjami o kosztach. Dziś sprowadzenie użytkowników jest jednym z naszych zadań – czasem wprost wynika z briefu, a czasem jest aktywnie proponowane przez agencję.

- Chętnie bierzemy odpowiedzialność za całość, bo – mam przekonanie – opracowując strategię wiemy więcej o grupie docelowej naszych działań i jesteśmy w stanie lepiej stargetować kampanię, a jeśli coś ‘nie klika’ to jesteśmy w stanie dużo szybciej zareagować i wprowadzić zmiany. W Kamikaze przełożyło się to na 300% przyrost wydatków w AdWords rok do roku oraz bardzo wyraźną dynamikę i energię do rozwoju.

Domy mediowe oczywiście nie pozostają nam ‘dłużne’ i coraz aktywniej ‘wchodzą w buty’ agencji - widziałem w tym roku wiele przykładów aktywacji i konkursów, których organizatorem był dom mediowy. Do niektórych warsztatowo czy kreatywnie można mieć jeszcze pewne zastrzeżenia, ale niektóre były na wysokim poziomie. Konkurencja jest dobra – w dłuższej perspektywie nowe kompetencje po obu stronach przełożą się na lepsze i bardziej spójne projekty, a tam gdzie agencja nadal, ‘tradycyjnie’ pracuje z domem mediowym – będzie łatwiej o wzajemne zrozumienie dla dobra projektu

Myśl na koniec – 2016 prawdopodobnie jeszcze bardziej przedefiniuje nam nazewnictwo na rynku, ale na prognozy przyjdzie jeszcze pora.


Koniec roku to również czas podsumowań. Dla Agencji Kamikaze mijający rok był bardzo udany w wielu obszarach.

Kamikaze zrealizowało w 2015 roku m.in. kolejne działania dla marek szerokiej dystrybucji L’Oréal Polska (contentowy projekt L’Oréal Casting Girls, relaunch podkładu True Match, Czysterski Back to School 2015 dla Garnier Czysta Skóra) oraz Orange (promocja bezpłatnych kanałów samoobsługowych Mój Orange i Orange On-line, prace przy rebrandingu Orange).

Od początku roku do zespołu agencji Kamikaze dołączyło już ponad 10 osób, a szczególnie intensywne transfery wydarzyły się latem.

Michał Ryszkiewicz
dyrektor agencji Kamikaze

Źródło: Kamikaze

www.kamikaze.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Era technologii mobilnych: komentarz do raportu Digital Poland 2024
Opublikowany całkiem niedawno raport “Digital Poland 2024” dostarcza ciekawych spostrzeżeń na temat wpływu cyfrowych rozwiązań na codzienne życie Polaków. Dokument przekrojowo omawia, jak głęboko technologia mobilna zaszczepiła się w naszej rzeczywistości, a rosnąca popularność mediów społecznościowych i zmiany w zwyczajach zakupowych online tylko...
Dezinformacja z użyciem AI - wpływ na wyniki wyborów
W Europie i na świecie rusza maraton wyborczy. Za nami pierwsze tury wyborów regionalnych w Hiszpanii i Włoszech. Przed nami głosowanie w wyborach samorządowych w Polsce, do europarlamentu czy wybory prezydenckie w USA. Czy wynik wyborów może być zagrożony w wyniku ataków cyberprzestępców? Co może wpływać na nasze głosowanie- zastanawia się Shamla Naidoo, adiunkt prawa na...
Armatis: telemarketing działa, ale wymaga nowego podejścia
W tym roku minie 5 lat od kiedy obwiązują przepisy nakazujące przedsiębiorcom posiadanie wyraźnej i wcześniejszej zgody konsumenta na kontakt telefoniczny w celach marketingowych. Ich wprowadzenie było dobrym krokiem w celu ochrony konsumentów przed niechcianymi telefonami, ale czy z perspektywy czasu był to ruch wystarczający? Przykłady innych krajów UE pokazują, że można w...
Kolejny atak na niemal monopolistyczną pozycję Google na rynku wyszukiwarek? Mimo że gigant technologiczny nie zachwiał się, gdy swoje działa wytoczył Microsoft implementując do swojej wyszukiwarki ChataGPT, to jednak nadal są chętni podgryźć lidera. Teraz Goliata chce przechytrzyć Dawid, czyli start-up Perplexity. Za narzędziem, które już dziś ma ponad 50...
AI: za rok większość aplikacji będzie powstawać z użyciem no-code?
Do 2025 roku 70 proc. nowych aplikacji tworzonych przez przedsiębiorstwa będzie powstawać w metodologii low-code lub no-code – wynika z danych Gartnera. Coraz popularniejsze dziś połączenie platform no-code ze sztuczną inteligencją może przynieść firmom nie tylko oszczędności finansowe, ale również skrócić czas potrzebny do wdrożenia aplikacji, zwiększając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764