logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania „Gazety Polskiej” ofiarą „kampanii nienawiści”? MZA wstrzymuje spoty

   06.03.2017, przeczytano 1089 razy
ilustracjastrzałka
Jedna z kreacji emitowana w ramach kampanii

Jak informuje portal niezalezna.pl, warszawskie MZA zablokowały emisję spotu „Gazety Polskiej”. Chodzi o planszę wykorzystującą cytat z Józefa Piłsudskiego: "bić k. i złodziei". To efekt kampanii nienawiści prowadzonej przez Platformę Obywatelską wobec nas - twierdzi Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-_gazety-polskiej_-ofiara-_kampanii-nienawisci_-mza-wstrzymuje-spoty,31694,artykul.html

Niezalezna.pl podkreśla, że treść spotów znana była kierownictwu Miejskich Zakładów Autobusowych jeszcze przed podpisaniem umowy i sugeruje związek tej decyzji z faktem, że MZA podlegają Hannie Gronkiewicz-Waltz. Portal akcentuje, że spór dotyczy hasła opartego na słowach Józefa Piłsudskiego.

Według rzecznika MZA Adama Stawickiego, decyzję o wstrzymaniu spotu podjęto "z powodu uwag zgłaszanych za pośrednictwem Zarządu Transportu Miejskiego przez pasażerów komunikacji miejskiej". - Miejskie Zakłady Autobusowe są otwarte na różne treści reklamowe przeznaczone do emisji w autobusach, natomiast zdarza się brak zgody na emisję z racji użycia treści nagannych moralnie lub wulgarnych (dostęp do treści na monitorach mają osoby niepełnoletnie) - wyjaśnił Stawicki.

MZA zapowiedziały, że wstrzymają się od pobierania opłaty za dotychczasową emisję reklam, a pozostała część kampanii może zostać wyemitowana po usunięciu spornej planszy. Tomasz Sakiewicz zapowiedział już podjęcie kroków prawnych. Naczelny „Gazety Polskiej” zamierza  zwrócić się do prokuratury, sądu oraz instytucji międzynarodowych, "które tak wiele czasu poświęcały rzekomym zagrożeniom demokracji w Polsce".

Kampania Gazety Polskiej ruszyła 24 lutego z wykorzystaniem ekranów reklamowych i billboardów. Tematem jest nowa szata graficzna i nowy format tygodnika. Według jej autorów, kampania jest oparta na cytatach odwołujących się do wypowiedzi znanych osób. Wśród towarzyszących jej haseł znajdziemy np. „Tygodnik. Bić k... i złodziei”, „Tygodnik. Bez resortowych dzieci”, „Tygodnik. Lepszego sortu”, „Tygodnik. Cześć i chwała bohaterom”.

Użyty w kampanii cytat pochodzi z opisu rozmowy Piłsudskiego z hrabią Skrzyńskim:
– Panie marszałku, a jaki program tej partii?
– Najprostszy z możliwych. Bić kurwy i złodziei, mości hrabio.

Źródło: Niezalezna.pl, Signs.pl

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Jesteśmy przyszłością druku” – Mimaki na targach drupa
Firma Mimaki Europe, producent technologii druku atramentowego i cięcia, ogłosiła dzisiaj, że będzie obecna na targach drupa (Dusseldorf, Niemcy, 28 maja – 7 czerwca 2024 r.) wraz ze swoimi globalnymi parterami i nadrzędną marką Mimaki Engineering Co. Ltd. Zgodnie z hasłem targów drupa „Tworzymy przyszłość”, firma Mimaki wykorzysta swoje...
Kerris z obsługą mediową dla Andermatt Polska
Do grona klientów KERRIS dołączył Andermatt Polska, światowy lider w rozwoju, produkcji i dystrybucji biologicznych rozwiązań dla rolnictwa. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę działań w obszarze performance marketingu i social ads.
Hanna Dworak awansowała w agencji Enyo
Hanna Dworak awansowała w strukturach agencji Enyo – obecnie jako Senior Project Manager zarządza 8-osobowym zespołem. W Enyo pracuje od roku, do tej pory na stanowisku Project Manager. Jednym z jej pierwszych zadań w nowej roli była produkcja sesji zdjęciowej ogłaszającej nową ambasadorkę Lancôme - Igę Świątek.
Salestube rozpoczyna współpracę z Notino
Spółka MarTech & e-commerce connected Salestube została wybrana przez największy beauty e-shop w Europie markę Notino na partnera w obszarze MarTech. Salestube dostarczy klientowi licencję Google Analytics 360 oraz zapewni wsparcie analityczne ze strony ekspertów w dziedzinie Web Analytics oraz Data Science dla zespołu marketingowego perfumerii w zakresie wykorzystania...
Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz” dostrzeżona i doceniona
Niewidzialność osób z niepełnosprawnościami była tematem przewodnim szóstej kampanii społecznej Fundacji Avalon, która właśnie dobiegła końca. Jej celem było sprowokowanie społeczeństwa do otwarcia oczu na potrzeby tej największej mniejszości, będącej jego integralną częścią i posiadającą takie sama prawa i potrzeby jak każdy z nas.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764