logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Kampania „Masz wpływ na odpływ” PUK Komorniki nagrodzona

  PR 07.10.2019, przeczytano 1232 razy
ilustracjastrzałka

„Olej i rura – kłopotów fura”, „WC i śmieci – to problem w sieci”, „Kanał i piach – zator aż strach” – takie hasła pojawiły się w przestrzeni gminy Komorniki. Są to slogany towarzyszące kampanii edukacyjnej „Masz wpływ na odpływ”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-kampania-_masz-wplyw-na-odplyw_-puk-komorniki-nagrodzona,384240,artykul.html

Koncepcję akcji edukacyjnej doceniło jury VI edycji konkursu „Głośna woda”, które nagrodziło kampanię PUK Komorniki (nagroda w kategorii przedsiębiorstw działających na obszarze od 30 tys. do 100 tys. mieszkańców), podkreślając bardzo przystępny i spójny graficznie sposób podejścia do trudnego tematu.

Celem akcji edukacyjnej „Masz wpływ na odpływ” jest bowiem uświadamianie, jakie mogą być przyczyny awarii w sieci kanalizacyjnej oraz promowanie dobrych praktyk, które mogą zmienić postawy mieszkańców, a w efekcie ograniczyć ryzyko wystąpienia takich problemów.

– Spora część awarii sieci sanitarnych wynika z ich złego użytkowania. Kanalizacja to nie śmietnik, tymczasem znajdujemy w niej przeróżne odpady, od środków higienicznych, przez zabawki, olej, po materiały budowlane, które zresztą w naszej gminie są przyczyną co drugiego zatoru. Po ostatnich świętach znaleźliśmy w kanalizacji choinkę. Co roku odławiamy też ok. 90 ton nawilżanych chusteczek higienicznych, bo one – w przeciwieństwie do papierowych – nie rozpuszczają się w wodzie – mówi przedstawiciel PUK Komorniki.

Większości tego typu awarii można uniknąć, wiedząc, co może trafić do kanalizacji, a co zrobić z rzeczami, które nie powinny się w niej znaleźć. Dzięki informacjom uzyskanym podczas kampanii, mieszkańcy mogą aktywnie wpływać na stan kanalizacji, a tym samym zmniejszyć ryzyko powstania kosztownych awarii związanych z zatorami (w zeszłym roku w gminie Komorniki były 44 takie awarie).

– To oczywiste, że wszystkich awarii nie da się wyeliminować, ale większość tak – dzięki wiedzy i odpowiedzialnemu korzystaniu z sieci. Wszyscy mamy na to wpływ. Stąd nazwa naszej akcji „Masz wpływ na odpływ”. W pierwszym etapie na terenie gminy pojawiły się plakaty i banery informacyjne, mieszkańcy otrzymali także ulotki. Uruchomiliśmy również stronę internetową www.maszwplywnaodplyw.pl, na której zamieszczamy informacje na temat naszej akcji – wyjaśnia przedstawiciel PUK Komorniki.

Za opracowanie koncepcji kampanii edukacyjnej „Masz wpływ na odpływ” oraz jej oprawę graficzną odpowiedzialna jest agencja Nonoproblemo, która pracuje obecnie nad kolejnym etapem akcji.

– Już niebawem planujemy wyruszyć do gminnych szkół i przedszkoli. Chcemy zaprosić naszych najmłodszych mieszkańców do konkursu oraz do zdobywania wiedzy na temat odpowiedzialnego korzystania z sieci oraz opowiedzieć im, jak działa kanalizacja i oczyszczalnia ścieków. Naszym celem jest zaszczepienie w dzieciach dobrych praktyk, które – w co gorąco wierzymy – będą one przekazywać dalej swojemu najbliższemu otoczeniu – mówi Kamila Radomska-Woźniak, szefowa agencji Nonoproblemo.

– Większa świadomość to większe poczucie odpowiedzialności, dlatego tak ważne są akcje takie jak „Masz wpływ na odpływ”. Problem lekkomyślnego korzystania z kanalizacji nie dotyczy przecież jedynie gminy Komorniki. To problem globalny – i bez względu na to, czy jesteś mieszkańcem Poznania, Plewisk czy Paryża, nie możesz wylewać oleju do zlewu lub toalety. Trzeba korzystać z kanalizacji z głową i świadomością, że naprawdę mamy wpływ na odpływ.

A jak prawidłowo zutylizować zużyty olej? Dowiedz się na www.maszwplywnaodplyw.pl.

Źródło: Nonoproblemo

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764