logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania „Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej”

  PR 09.06.2021, przeczytano 375 razy

Zanieczyszczone powietrze negatywnie wpływa na zdrowie nas wszystkich. Jednak to dzieci należą do grupy, która jest na nie najbardziej narażona. Aż 93% dzieci żyje w miejscach, w których poziom zanieczyszczenia powietrza przekracza normy WHO[1]. Polska przoduje w niechlubnych rankingach zanieczyszczenia powietrza[2]. Dlatego w ramach nowej kampanii edukacyjnej „Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej”, zainicjowanej przez markę Otrivin Oddychaj Czysto, każdy może pomóc oczyszczać powietrze w szkołach!  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-_pomozmy-dzieciom-oddychac-lepiej_,391822,artykul.html

Dzieci spędzają na zewnątrz zdecydowanie więcej czasu niż dorośli. Wszyscy zachęcamy je do spędzania czasu na świeżym powietrzu zamiast przed komputerem. Jednak czy powietrze na którym się bawią rzeczywiście jest „świeże”? Okazuje się, że ponad dwie trzecie szkolnych placów zabaw w całej Polsce znajduje się na terenach silnie zanieczyszczonych[3].

Dzieci są szczególnie narażone na zanieczyszczenia powietrza, co wynika z kilku powodów. Dzieci oddychają szybciej niż dorośli, co oznacza, że pobierają do płuc więcej powietrza. Dodatkowo ze względu na wzrost znajdują się bliżej ziemi, a to tam niektóre zanieczyszczenia osiągają swoje maksymalne stężenie. Wdychają więc więcej zanieczyszczeń powietrza niż osoby dorosłe w przeliczeniu na masę ciała, czyli otrzymują stosunkowo większą dawkę substancji szkodliwych i toksycznych w porównaniu ze swoimi rodzicami[4]. Narażenie na zanieczyszczenie powietrza powoduje nie tylko zwiększenie częstości chorób dzieci, ale obniża również potencjał zdrowotny w ich życiu dorosłym.

- Temat zdrowego oddychania jest dla nas niezwykle istotny. Zdrowie dzieci jest szczególnym obiektem troski, jako że to właśnie one są najbardziej narażone na wpływ zanieczyszczeń powietrza. Sytuacja w Polsce zasługuje na wyjątkową uwagę, jako że znajduje się tutaj 36 z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast Europy. W celu uświadamiania wpływu zanieczyszczeń powietrza na zdrowie dziecka zainicjowaliśmy kampanię „Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej”, w ramach której przekażemy oczyszczacze powietrza do 40 szkół w Polsce. W okresie maj – czerwiec za każdy zakupiony produkt Otrivin Oddychaj Czysto, przeznaczymy złotówkę na zakup oczyszczaczy – mówi Katarzyna Bartczak z firmy GSK, producenta Ortivin Oddychaj Czysto, wyrobu medycznego służącego do codziennej higieny nosa.

Państwowy Instytuty Badawczy NASK partnerem kampanii

- Szkoły, jako instytucje kształcące dzieci i młodzież oraz ważne ośrodki opiniotwórcze, są miejscem, szczególnie ważnym, w którym należy upowszechniać wiedzę i pomagać społeczności lokalnej w identyfikacji i zrozumieniu problemów mających wpływ na jakość życia. Przy wyborze szkół, które otrzymają oczyszczacze powietrza, kierowaliśmy się danymi zbieranymi przez mierniki, w które zostały wyposażone szkoły biorące udział w programie ESA. Wytypowane zostały placówki znajdujące się w miejscach szczególnie narażonych na zanieczyszczenia pyłami PM2.5 oraz PM10. Ponieważ najmłodsze dzieci są szczególnie narażone na konsekwencje zdrowotne będące wynikiem oddychania zanieczyszczonym powietrzem,  spośród placówek znajdujących się w najbardziej zanieczyszczonych miejscach w Polsce wybrane zostały te, które posiadają zerówki bądź przedszkola. Dodatkowym kryterium było zaangażowanie szkół w program ESA i podejmowanie działań upowszechniających wiedzę w temacie zdrowego powietrza. Na tej podstawie wyłoniliśmy 40 szkół, które najbardziej skorzystają z oczyszczaczy – tłumaczy Barbara Leśniczak z Państwowego Instytutu Badawczego NASK, partner merytoryczny kampanii, który od lat realizuje program dla szkół Edukacyjna Sieć Antysmogowa.

Celem kampanii „Pomóżmy dzieciom oddychać lepiej” jest uświadomienie wpływu zanieczyszczeń powietrza na zdrowie dzieci i pokazywanie sposobów na to, jak zmniejszać ten negatywny wpływ. Powietrze, którym oddychamy, jest pełne zanieczyszczeń, jednak człowiek posiada naturalną broń do ochrony przed ich wpływem – nos! Jest to naturalny filtr chroniący nas przed zanieczyszczeniami, alergenami, a nawet wirusami przeziębienia i grypy. Niestety wysoki poziom zanieczyszczeń może przeciążać naturalny filtr nosa i prowadzić do wielu problemów zdrowotnych. Dbając o higienę nosa wspomagamy jego naturalne funkcje filtrujące i zmniejszamy negatywne skutki zanieczyszczenia powietrza.

Źródło: GSK

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764