logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania „Stocznia Gdańska na listę UNESCO”, czyli nowocześnie o historii

  PR 22.11.2019, przeczytano 783 razy
ilustracjastrzałka

Narodowy Instytut Dziedzictwa zachęca wszystkich Polaków, aby wsparli starania o wpisanie Stoczni Gdańskiej na prestiżową Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Instytucja prowadzi działania wspierające, które obejmują, m.in. działania z influencerami, filmy przygotowane we współpracy z popularnymi Youtuberami, czy konkurs dla projektantów mody.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-_stocznia-gdanska-na-liste-unesco_%2C-czyli-nowoczesnie-o-historii,384810,artykul.html

W 2020 roku Stocznia Gdańska będzie polskim kandydatem do wpisania na tę prestiżową Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Narodowy Instytut Dziedzictwa, który koordynuje projekt chce, przypomnieć wkład Stoczni Gdańskiej w zmiany w Europie i na świecie oraz zaprezentować jej unikalne dziedzictwo poprzemysłowe. Dlatego instytucja zainicjowała kampanię „Stocznia Gdańska na UNESCO”!. Jej celem jest opowiedzenie o historii kolebki Solidarności w nowoczesny sposób, często tym którzy na jej temat wiedzą najmniej.  

- Chcemy pokazać, że opowiadanie o historii musi być dostosowane do nowych potrzeb komunikacyjnych zarówno na poziomie budowy komunikatu jak i narzędzi komunikacji. Zależy nam na tym, aby dotrzeć do młodszych odbiorców, dla których naturalnym kanałem komunikacji są chociażby media społecznościowe. Żeby ich zainteresować, konieczny jest atrakcyjny, a przede wszystkim dopasowany do nich przekaz. - Anna Gołębicka, strateg i szef projektu Stoczni Gdańskiej na Listę światowego dziedzictwa UNESCO

W ramach akcji powstała niezwykła wystawa w okiennej witrynie w siedzibie NID-u w Warszawie (ul. Kopernika 36/40) przygotowana przez popularnego i cenionego fotografa Michała Szlagę. Artysta od wielu lat robi zdjęcia ludziom i obiektom związanym z postoczniowym terenem, a jego prace można oglądać chociażby w Belinie, czy Paryżu.  

ilustracjastrzałka

- Skoro witryny są jednym z efektywniejszych narzędzi sprzedażowych, a my mamy dobrą witrynę, postanowiliśmy „sprzedać” w niej nie produkt a idee i opowiedzieć o Stoczni. - Anna Gołębicka, strateg i szef projektu Stoczni Gdańskiej na Listę światowego dziedzictwa UNESCO

Innym z elementów działań są dwa filmy przygotowane przez autorów popularnych kanałów na Youtubie. Radek Kotarski przybliża widzom początki przemysłu stoczniowego w Polsce, a także codzienne życie pracowników gdańskiego kompleksu: miejsca, w których jadali, czy zakładane przez nich ogródki przyzakładowe (zobacz). Natomiast już 21 listopada odbędzie się premiera filmu Historii Bez Cenzury, która wychodząc aż od Hanzy opowie o tym jakie statki budowano w Stoczni Gdańskiej i co ma do tego Solidarność.

NID zorganizował także konkurs na projekt bluzy i czapki inspirowanych historią gdańskiego obiektu, w którym wzięli udział projektanci z całej Polski. Zwyciężczynią została Katarzyna Pałcik. Jej żółta czapka z logo kampanii nawiązuje do kasków robotników fizycznych, a bluza jest inspirowana pracą trasera, czyli robotnika odpowiedzialnego za kreślenie linii na prefabrykatach wyrobów. Działania wspierają też influencerzy. Do współpracy zaproszono ponad dwudziestu różnorodnych influencerów, m.in. kulinarnych, parentingowych, czy fashion. Namawiają swoich fanów do trzymania kciuków za powodzenie stoczni.

- Chcieliśmy pokazać, że Instagram to nie tylko piękne zdjęcia i błahe tematy, ale także dzielenie się sprawami ważnymi i istotnymi dla naszej kultury i historii. Kampania wzbudza szerokie zainteresowanie ludzi z różnych zakątków Polski, jak również zyskuje przychylność Polaków na emigracji. Ludzie spontanicznie solidaryzują się z inicjatywą. - Katarzyna Życińska, specjalistka ds. komunikacji, prezes 38 Content Communication

ilustracjastrzałka

Akcja potrwa do lutego 2020. Pomysłodawcy mają jeszcze wiele pomysłów na upowszechnianie hasła „Stocznia Gdańska na UNESCO”, np. stworzenie spektakularnego muralu.

Źródło: 38 Content Communication

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764