logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania „W kobiecym interesie”

  PR 14.06.2021, przeczytano 358 razy
ilustracjastrzałka

Pod tym hasłem wystartowała 3. edycja kampanii społecznej „W kobiecym interesie”, której celem jest zachęcenie kobiet do regularnych wizyt u ginekologa i wsparcie w walce ze strachem. Inicjatorem kampanii jest firma Gedeon Richter, która od 120 lat troszczy się o zdrowie kobiet, a ambasadorem jej tegorocznej odsłony został Krzysztof Hołowczyc – mąż, tata trzech córek, dziadek wnuczki. Za opracowanie koncepcji działań oraz kompleksową realizację odpowiada agencja First Aid Communication.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-_w-kobiecym-interesie_,391901,artykul.html

Aktualnie mniej niż połowa Polek deklaruje, że przeprowadza regularne badania profilaktyczne z zakresu ginekologii. Ponad połowa Polek (53 proc.) nie wykonała od stycznia 2020 roku żadnego badania ginekologicznego (USG ginekologiczne, cytologia, test HPV), a 54 proc. Polek przyznaje, że rzadziej lub wcale nie odbywała wizyt przez pandemię. Respondentki wskazały, że głównymi przyczynami rezygnacji z wizyt były: brak dolegliwości i potrzeby badań profilaktycznych – 37 proc., ograniczony dostęp do wizyt i zamknięcie gabinetów – 35 proc., ale również strach przed zakażeniem koronawirusem – 30 proc.

- Kampania „W kobiecym interesie” realizowana jest przez Gedeon Richter Polska po raz trzeci. Kontynuujemy nasze działania, gdyż otrzymywane przez nas statystyki jasno pokazują niepokojące tendencje. Po pierwsze rośnie liczba Polek, które nie badają się regularnie - od ubiegło roku odnotowaliśmy spadek regularnych badań ginekologicznych aż o 26 proc. Po drugie z roku na rok rośnie liczba kobiet, które kierujemy na pilne leczenie ginekologiczne w czasie akcji bezpłatnych badań[1] kontrolnych realizowanych w wybranych regionach Polski - w 2020 r. aż 48 Polek wymagało pilnego skierowania na leczenie.  Dlatego w tym roku ponownie musimy zadbać o profilaktykę ginekologiczną Polek. Przecież strach przed COVID-19 nie może odbierać kobietom zdrowego rozsądku i być przyczyną rezygnacji z regularnych wizyt u ginekologa! Pandemia nie może stać się kolejną „wymówką”, pozwalającą odkładać wykonanie badań kontrolnych takich jak: USG czy cytologia, które mogą ocalić im zdrowie oraz życie – przekonuje Aneta Grzegorzewska, dyrektor Pionu Korporacyjnego i Relacji Zewnętrznych Gedeon Richter Polska. Ponadto podkreśla, że Gedeon Richter od 120 lat troszczy się o kobiety, jest ich partnerem na każdym etapie życia. Wspiera je oraz edukuje. Dlatego w ramach tegorocznej edycji kampanii oferujemy kobietom wsparcie w zakresie przełamania bariery strachu przed wizytą ginekologiczną, ale też możliwość realnego skorzystania z pakietu bezpłatnych badań ginekologicznych w aż 4 województwach.

Eksperci i Ambasador w walce ze strachem

71 proc. Polek przyznaje, że wsparcie najbliższych pomogłoby przełamać strach przed wykonaniem badań. Barierę strachu pomaga przede wszystkim przełamać mąż/partner – tak uważa 41 proc. respondentek, ale niestety aż 32 proc. Polek z lękiem o wyniki badań walczy samotnie.

Dlatego w ramach kampanii powstały materiały edukacyjne dla kobiet i mężczyzn, w których dr Joanna Bonarek-Sztaba – ginekolog, dr Krystyna Teresa-Panas – przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz ambasador – Krzysztof Hołowczyc, przekonują, że warto walczyć ze strachem w trosce o zdrowie kobiet. Materiały zamieszczone zostały na stronie wkobiecyminteresie.pl oraz zdrowa-ona.pl.

(z)Badaj się w kobiecym interesie - akcja bezpłatnych badań ginekologicznych

W ramach kampanii, jak co roku, zrealizowana zostanie akcja konsultacji z szerokim bezpłatnym pakietem badań ginekologicznych (badanie piersi, USG ginekologiczne, cytologia oraz test na obecność wirusa HPV).

- W tym roku nadal chcemy kontynuować odciążanie placówek medycznych w realizacji profilaktycznych badań ginekologicznych, do których dostęp z powodu pandemii COVID-19 jest utrudniony. Dlatego Gedeon Richter sfinansuje w tym roku akcję bezpłatnych badań aż w czterech regionach. Konsultacje i badania realizowane będą w weekendy czerwcowe i lipcowe w województwach: warmińsko-mazurskim, podlaskim, lubelskim i podkarpackim – dodaje Grzegorzewska.

  • województwo warmińsko-mazurskie – Olsztynek (26/06), Iława (27/06), Ostróda (03/07)
  • województwo podlaskie – Łomża (04/07), Zambrów (10/07), Bielsk Podlaski (11/07)
  • województwo lubelskie – Kraśnik (17/07), Świdnik (18/07)
  • województwo podkarpackie – Tarnobrzeg (24/07), Mielec (25/07)

Informacje jak się zapisać na badania, znajdują się stronie www.wkobiecyminteresie.pl, na której umieszczone zostały również materiały edukacyjne z poradami dla kobiet na tematy związane z profilaktyką ginekologiczną.

Patronat nad tegoroczną kampanią objęli:

  • Polskie Towarzystwo Psychologiczne,
  • Naczelna Izba Lekarska,
  • Polskie Towarzystwo Ginekologii Onkologicznej,
  • Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników,
  • Ogólnopolska Organizacja „Kwiat Kobiecości”,
  • Stowarzyszenie Kobiet z Problemami Onkologiczno-Ginekologicznymi „Magnolia”,
  • Marszałkowie Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz Podkarpackiego,
  • Prezydenci miast: Łomża, Tarnobrzeg, Mielec,
  • Burmistrzowie miast: Olsztynek, Iława, Ostróda, Bielsk Podlaski, Zambrów, Kraśnik, Świdnik.

Źródło: Gedeon Richter Polska Sp. z o.o.

www.gedeonrichter.pl

Dodatkowe informacje:

[1] W ramach akcji „(Z)Badaj się w kobiecym interesie” w 2019 przebadanych zostało 291 kobiet, z czego 18 skierowano do pilnego leczenia. W 2020 roku na 323 przebadane kobiety 48 skierowano do pilnego leczenia ginekologicznego.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

FM Logistic rusza z nową kampanią wizerunkową w czterech krajach
„Tak pracują #Zawodowcy” – to hasło nowej, powstałej w Polsce, kampanii wzmacniającej wizerunek pracodawcy firmy FM Logistic. Działania employer branding będą prowadzone na czterech rynkach: w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech. Za koncepcję i realizację kampanii odpowiada agencja MJCC.
Ruszyła Strefa Electrolux z butikiem cyrkularnym na plaży Gdańsk Brzeźno
Właśnie ruszyła Strefa Electrolux. To pop-up’owa przestrzeń zlokalizowana na plaży w Gdańsku Brzeźno, w ramach której działa butik cyrkularny we współpracy z inicjatywą Ubrania do Oddania. Powstanie Strefy zainaugurowało wyjątkowe wydarzenie – pokaz mody cyrkularnej Tomasza Ossolińskiego, który po raz kolejny wspiera w działaniach...
27. Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie
Międzynarodowe Biennale Plakatu w Warszawie, organizowane przez Akademię Sztuk Pięknych, rozpoczęło się 12 czerwca. To najstarsze i jedno z najbardziej znaczących na świecie wydarzeń artystycznych dedykowanych wyłącznie plakatowi. Nazywane jest często Olimpiadą Plakatu.
Nowy zarząd i nowa strategia Pathfinder 23
Wraz z początkiem sierpnia wprowadzone zostaną zmiany na poziomie zarządu Pathfinder 23, największej agencji wchodzącej w skład grupy Brand New Galaxy. Nowy zarząd składać się będzie z dwóch co-managing directorów. Marek Różycki obejmie stanowisko Managing Director Business, a Tomasz Waligóra Managing Director Products & Services. Ich zadaniem jest wdrożenie nowej strategii...
Adidas Originals Forum stworzone dla tych, którzy z otwartych umysłów uczynili sposób na życie
adidas Originals na nowo zaprojektował kultową sylwetkę buta Forum, tym razem w hołdzie współczesnym twórcom kultury, którzy definiują styl jutra. Marka zachęca nowe pokolenie do przyjęcia otwartej postawy oraz do tego, by nie bać się eksperymentować z tym, co nowe.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764