logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania „W kobiecym interesie”

  PR 14.06.2021, przeczytano 1193 razy
ilustracjastrzałka

Pod tym hasłem wystartowała 3. edycja kampanii społecznej „W kobiecym interesie”, której celem jest zachęcenie kobiet do regularnych wizyt u ginekologa i wsparcie w walce ze strachem. Inicjatorem kampanii jest firma Gedeon Richter, która od 120 lat troszczy się o zdrowie kobiet, a ambasadorem jej tegorocznej odsłony został Krzysztof Hołowczyc – mąż, tata trzech córek, dziadek wnuczki. Za opracowanie koncepcji działań oraz kompleksową realizację odpowiada agencja First Aid Communication.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-_w-kobiecym-interesie_,391901,artykul.html

Aktualnie mniej niż połowa Polek deklaruje, że przeprowadza regularne badania profilaktyczne z zakresu ginekologii. Ponad połowa Polek (53 proc.) nie wykonała od stycznia 2020 roku żadnego badania ginekologicznego (USG ginekologiczne, cytologia, test HPV), a 54 proc. Polek przyznaje, że rzadziej lub wcale nie odbywała wizyt przez pandemię. Respondentki wskazały, że głównymi przyczynami rezygnacji z wizyt były: brak dolegliwości i potrzeby badań profilaktycznych – 37 proc., ograniczony dostęp do wizyt i zamknięcie gabinetów – 35 proc., ale również strach przed zakażeniem koronawirusem – 30 proc.

- Kampania „W kobiecym interesie” realizowana jest przez Gedeon Richter Polska po raz trzeci. Kontynuujemy nasze działania, gdyż otrzymywane przez nas statystyki jasno pokazują niepokojące tendencje. Po pierwsze rośnie liczba Polek, które nie badają się regularnie - od ubiegło roku odnotowaliśmy spadek regularnych badań ginekologicznych aż o 26 proc. Po drugie z roku na rok rośnie liczba kobiet, które kierujemy na pilne leczenie ginekologiczne w czasie akcji bezpłatnych badań[1] kontrolnych realizowanych w wybranych regionach Polski - w 2020 r. aż 48 Polek wymagało pilnego skierowania na leczenie.  Dlatego w tym roku ponownie musimy zadbać o profilaktykę ginekologiczną Polek. Przecież strach przed COVID-19 nie może odbierać kobietom zdrowego rozsądku i być przyczyną rezygnacji z regularnych wizyt u ginekologa! Pandemia nie może stać się kolejną „wymówką”, pozwalającą odkładać wykonanie badań kontrolnych takich jak: USG czy cytologia, które mogą ocalić im zdrowie oraz życie – przekonuje Aneta Grzegorzewska, dyrektor Pionu Korporacyjnego i Relacji Zewnętrznych Gedeon Richter Polska. Ponadto podkreśla, że Gedeon Richter od 120 lat troszczy się o kobiety, jest ich partnerem na każdym etapie życia. Wspiera je oraz edukuje. Dlatego w ramach tegorocznej edycji kampanii oferujemy kobietom wsparcie w zakresie przełamania bariery strachu przed wizytą ginekologiczną, ale też możliwość realnego skorzystania z pakietu bezpłatnych badań ginekologicznych w aż 4 województwach.

Eksperci i Ambasador w walce ze strachem

71 proc. Polek przyznaje, że wsparcie najbliższych pomogłoby przełamać strach przed wykonaniem badań. Barierę strachu pomaga przede wszystkim przełamać mąż/partner – tak uważa 41 proc. respondentek, ale niestety aż 32 proc. Polek z lękiem o wyniki badań walczy samotnie.

Dlatego w ramach kampanii powstały materiały edukacyjne dla kobiet i mężczyzn, w których dr Joanna Bonarek-Sztaba – ginekolog, dr Krystyna Teresa-Panas – przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz ambasador – Krzysztof Hołowczyc, przekonują, że warto walczyć ze strachem w trosce o zdrowie kobiet. Materiały zamieszczone zostały na stronie wkobiecyminteresie.pl oraz zdrowa-ona.pl.

(z)Badaj się w kobiecym interesie - akcja bezpłatnych badań ginekologicznych

W ramach kampanii, jak co roku, zrealizowana zostanie akcja konsultacji z szerokim bezpłatnym pakietem badań ginekologicznych (badanie piersi, USG ginekologiczne, cytologia oraz test na obecność wirusa HPV).

- W tym roku nadal chcemy kontynuować odciążanie placówek medycznych w realizacji profilaktycznych badań ginekologicznych, do których dostęp z powodu pandemii COVID-19 jest utrudniony. Dlatego Gedeon Richter sfinansuje w tym roku akcję bezpłatnych badań aż w czterech regionach. Konsultacje i badania realizowane będą w weekendy czerwcowe i lipcowe w województwach: warmińsko-mazurskim, podlaskim, lubelskim i podkarpackim – dodaje Grzegorzewska.

  • województwo warmińsko-mazurskie – Olsztynek (26/06), Iława (27/06), Ostróda (03/07)
  • województwo podlaskie – Łomża (04/07), Zambrów (10/07), Bielsk Podlaski (11/07)
  • województwo lubelskie – Kraśnik (17/07), Świdnik (18/07)
  • województwo podkarpackie – Tarnobrzeg (24/07), Mielec (25/07)

Informacje jak się zapisać na badania, znajdują się stronie www.wkobiecyminteresie.pl, na której umieszczone zostały również materiały edukacyjne z poradami dla kobiet na tematy związane z profilaktyką ginekologiczną.

Patronat nad tegoroczną kampanią objęli:

  • Polskie Towarzystwo Psychologiczne,
  • Naczelna Izba Lekarska,
  • Polskie Towarzystwo Ginekologii Onkologicznej,
  • Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników,
  • Ogólnopolska Organizacja „Kwiat Kobiecości”,
  • Stowarzyszenie Kobiet z Problemami Onkologiczno-Ginekologicznymi „Magnolia”,
  • Marszałkowie Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz Podkarpackiego,
  • Prezydenci miast: Łomża, Tarnobrzeg, Mielec,
  • Burmistrzowie miast: Olsztynek, Iława, Ostróda, Bielsk Podlaski, Zambrów, Kraśnik, Świdnik.

Źródło: Gedeon Richter Polska Sp. z o.o.

www.gedeonrichter.pl

Dodatkowe informacje:

[1] W ramach akcji „(Z)Badaj się w kobiecym interesie” w 2019 przebadanych zostało 291 kobiet, z czego 18 skierowano do pilnego leczenia. W 2020 roku na 323 przebadane kobiety 48 skierowano do pilnego leczenia ginekologicznego.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Carlsberg partnerem festiwalu Letnie Brzmienia 2025
Marka Carlsberg została oficjalnym partnerem festiwalu Letnie Brzmienia 2025, jednego z najpopularniejszych wydarzeń muzycznych tego lata w Polsce. Przez całe wakacje piwo Carlsberg będzie obecne na festiwalowej trasie ze swoją strefą, która stanie się przestrzenią spotkań, relaksu i dobrej zabawy w duchu hasła „Wszystko co najlepsze zaczyna się od ciekawości?...
Biedronka i marka Polaris wspierają młodych piłkarzy ręcznych
Biedronka, która już od ubiegłego roku wspiera polską piłkę ręczną, rozszerza współpracę ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce. Woda Polaris, dostępna wyłącznie w sklepach sieci, została Oficjalną Wodą Mistrzostw Świata w Piłce Ręcznej Mężczyzn do lat 21, a sieć Biedronka - „Narodowym Dostawcą” mistrzostw. Inauguracja rozgrywek najlepszych młodych piłkarzy...
Krzysztof Ibisz i Awantura o kasę w kampanii Plusha
Rozpoczyna się najnowsza kampania Plusha, który wjechał na plan teleturnieju „Awantura o kasę”. Drużyna Miśtrzów przebiła uczestników… milionem gigabajtów.
CAMINO A ESPANA - warszawska opowieść o hiszpańskim wzornictwie
11 czerwca 2025 roku Warszawa na kilka godzin przeniosła się na Półwysep Iberyjski. Wszystko za sprawą wydarzenia „SPAIN IS IN - CAMINO A ESPAÑA", które po raz drugi odbyło się w stolicy Polski. Inicjatywa ICEX España Exportación e Inversiones, Ambasady Hiszpanii i agencji OKK! PR ponownie przyciągnęła architektów,...
Kampania społeczna „MOCni w Słowach – Bo to, co mówisz, zostaje na zawsze”
16 czerwca wystartowała kampania społeczna „MOCni w Słowach – Bo to, co mówisz, zostaje na zawsze”, organizowana przez All About Parenting. Jej celem jest zwrócenie uwagi rodziców na to, jak codzienne słowa wpływają na emocje i rozwój dzieci oraz zachęcenie ich do refleksji nad tym, co sami słyszeli w dzieciństwie i jak dziś komunikują...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764