logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania „Zboże smakuje i inspiruje” na finiszu

  PR 29.08.2016, przeczytano 576 razy

Właśnie dobiega końca informacyjno-promocyjna kampania „Zboże smakuje i inspiruje.” To już druga edycja programu, w ramach którego od lutego do sierpnia 2016 roku prowadzone były działania edukacyjne mające na celu szerzenie wiedzy na temat produktów zbożowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-_zboze-smakuje-i-inspiruje_-na-finiszu,29723,artykul.html

W ramach kampanii, organizator i pomysłodawca - Krajowa Federacja Producentów Zbóż, postanowił sprawdzić zwyczaje żywieniowe Polek i ich rodzin oraz przekonać wszystkich konsumentów do częstszego sięgania po te wartościowe produkty.

Program „Zboże smakuje i inspiruje” przez 7 miesięcy przybliżał konsumentom poszczególne rodzaje produktów zbożowych: pieczywo, makarony, kasze, mąki i płatki. W ramach kampanii udostępniano przepisy na potrawy autorstwa ekspertów kampanii: Anny Jelonek i Piotra Cerenowicza. Podstawą kulinarnych inspiracji były przetwory zbożowe, które zachęcały do włączania tych produktów, jako składnika codziennej zbilansowanej diety.

Przez cały okres trwania kampanii działał oficjalny blog programu, na którym pojawiały się praktyczne informacje na temat produktów zbożowych. Blog dostępny jest na stronie http://kfpz.pl/blog-kampanii.

Program obejmował także działania pozwalające na obecność w mediach m.in. spot radiowy i audycje z udziałem dietetyka. Na potrzeby kampanii organizatorzy przeprowadzili wśród Polek badanie konsumenckie, które pozwoliło poznać zwyczaje żywieniowe mam i ich rodzin. Do współpracy zaproszeni zostali ponadto popularni przedstawiciele blogosfery, m.in. tacy jak Mama Trójki, Czosnek w Pomidorach, Dziękuję było pyszne, Picante-Jalapeno, Ala’antkowe BLW, Pomysłowe Pieczenie, którzy publikowali informacje związane z produktami zbożowymi. Artykuły o kampanii pojawiały się w mediach ogólnoinformacyjnych, lifestylowych i parentingowych.

- Dzięki naszej kampanii pomogliśmy zwiększyć poziom wiedzy na temat produktów zbożowych wśród społeczeństwa, szczególnie wśród mam, które decydują o domowych posiłkach oraz codziennych zakupach. Wierzę, że program nie tylko pomógł wielu osobom na nowo odkryć produkty zbożowe jako kluczowe dla prawidłowego odżywiania składniki potraw, ale również zainspirował konsumentów do podejmowania kulinarnych wyzwań i włączania ich do codziennego menu – mówi Rafał Mładanowicz, Prezes Krajowej Federacji Producentów Zbóż.

Ciekawostki z badania konsumenckiego

Jak wynika z badań przeprowadzonych na potrzeby kampanii, Polki wiedzą, jak ważny jest dobór właściwych składników diety dla wszystkich członków rodziny. Mają także świadomość, że to regularne odżywianie i zbilansowana dieta mają niezwykle istotny wpływ na zdrowie poszczególnych członków rodziny.

Według opinii respondentek produktem zbożowym najbogatszym w substancje odżywcze są płatki śniadaniowe (76% wskazań). Spośród wszystkich produktów zbożowych to pieczywo zdecydowanie króluje na stołach polskich domów – 87% samych badanych, a także ponad 80% członków ich rodzin regularnie spożywa pieczywo. Z kolei makaron, według deklaracji Polek, spożywany jest przez nie raz w tygodniu.

W opinii respondentek na temat samych produktów zbożowych oraz ich właściwości odżywczych i prozdrowotnych, największą aprobatę zyskało stwierdzenie, że produkty zbożowe to źródło błonnika. Zdecydowana większość badanych kobiet stara się wzbogacać dietę w produkty zbożowe – w głównej mierze w postaci pieczywa, spożywanego najczęściej codziennie na śniadanie, drugie śniadanie oraz kolację i makaronu lub kaszy na obiad.

Zdaniem eksperta

Jak przekonuje ekspert i dietetyk kampanii Anna Jelonek, różnorodne produkty zbożowe powinny znaleźć się w codziennej diecie każdego człowieka: Pieczywo, mąka, kasza, płatki, makarony różnego rodzaju – te produkty mogą stanowić smaczną i wartościową podstawę każdego posiłku. Są one źródłem witamin, minerałów, białka i węglowodanów, a także składników niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Musimy pamiętać, że odpowiednio zbilansowana dieta, w tym regularne spożywanie produktów zbożowych i aktywność fizyczna pomaga w codziennej trosce o nasze zdrowie.

Program „Rola pieczywa i przetworów zbożowych w codziennej diecie II” finansowany jest ze środków Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych.

Źródło: Partner of Promotion

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764