Trwa kampania „Zentiva – Zmieniamy Przyzwyczajenia”. Przez cztery miesiące, od czerwca do września, mieszkańcy 23 polskich miast mogą bezpłatnie wykonać badania profilaktyczne. Realizacją akcji zajmuje się agencja Procontent Communication na zlecenie Zentiva Polska – organizatora kampanii.
Kampania firmy Zentiva Polska odpowiada na potrzebę powrotu Polaków do regularnych badań i wizyt lekarskich, których częstotliwość w czasie pandemii bardzo się zmniejszyła. Z badania opinii publicznej przeprowadzonego w ramach akcji wynika, że co trzeci Polak nie wykonał w ciągu ostatnich 6 miesięcy żadnych badań profilaktycznych[1], a ponad połowa badanych (52%) odpowiedziała, że pandemia COVID-19 wpłynęła na zmniejszenie częstotliwości przeprowadzania badań[1].
– Poprzez nasze działania zachęcamy Polaków do powrotu do realizacji badań profilaktycznych, edukujemy w zakresie chorób kardiologicznych, urologicznych, reumatologicznych i neurlogicznych, a także chcemy przełamać stereotypy dotyczące chorób wstydliwych, takich jak: nietrzymanie moczu czy choroby Alzheimera. Do końca września odwiedzimy 23 miasta w Polsce. Nasze aktywności można śledzić na stronie zmieniamyprzyzwyczajenia.pl wraz z dostępną mapką lokalizacji na najbliższe destynacje naszego mobilnego punktu diagnostycznego – komentuje Zofia Kurek-Maciejewicz, Head of Communications Zentiva Polska.
Pacjenci w mobilnym punkcie diagnostycznym mogą bezpłatnie wykonać badania takie jak m.in.: pomiar ciśnienia, EKG serca, saturację krwi, a także analizę składu masy ciała. W busie dyżuruje lekarz specjalista, a same badania wykonywane są przez wykwalifikowany personel medyczny. Każdy miesiąc akcji poświęcony jest innym obszarom leczniczym, czerwiec był poświęcony kardiologii, lipiec – urologii, sierpień – reumatologii, a wrzesień – chorobie Alzheimera.
Nad przebiegiem akcji czuwa Rada Ekspertów w składzie:
- prof. dr hab. n. med. Maciej Banach – Prezes Polskiego Towarzystwa Lipidologicznego
- prof. dr hab. n. med. Ewa Barcz – Międzyleski Szpital Specjalistyczny w Warszawie
- prof. dr hab. n. med. Piotr Chłosta – kierownik Katedry i Kliniki Urologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, prezes Polskiego Towarzystwa Urologicznego
- prof. dr hab. n. med. Tomasz Gabryelewicz – kierownik Oddziału Alzheimerowskiego Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie, Prezes Polskiego Towarzystwa Alzheimerowskiego
- prof. dr hab. n. med. Piotr Jankowski – Instytut Kardiologii, Uniwersytet Jagielloński Collegium Medicum
- prof. dr hab. n. med. Piotr Wiland – kierownik katedry i Kliniki Reumatologii i Chorób Wewnętrznych Uniwersytetu Medycznego i USK we Wrocławiu
- dr n. med. Anna Barczak – specjalista psychologii klinicznej, Oddział Alzheimerowski, Klinika Neurologii, Centralny Szpital Kliniczny MSWiA w Warszawie, Vice-Prezes Polskiego Towarzystwa Alzheimerowskiego
- dr n. med. Maria Rell-Bakalarska – specjalistka w zakresie reumatologii
– Współpraca naszej agencji i firmy Zentiva to szansa i wyzwanie, którego nie baliśmy się podjąć. Procontent od wielu lat prowadzi wiele kampanii w obszarze zdrowia. Cieszymy się,
ze współpracy przy kampanii „Zentiva-Zmieniamy Przyzwyczajenia” oraz możliwości przyczynienia się do zwiększenia świadomości i zmiany nawyków Polaków dotyczących badań profilaktycznych. To kolejna kampania w ramach szerszych działań korporacyjnych realizowanych dla Zentivy – komentuje Iwona Kubicz, Managing Director Procontent Communication.
Procontent odpowiada za koordynację wszystkich działań w ramach kampanii m.in. organizację mobilnego punktu, obsługę biura prasowego, współpracę z miastami, logistykę akcji, organizację webinarów edukacyjnych i współpracę z ekspertami.
Źródło: Procontent