logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania Adidas: Włosy na nogach prowokują falę hejtu

   12.10.2017, przeczytano 5884 razy
ilustracjastrzałka
fot

Najnowsza kampania reklamowa Adidasa "Icons of Tomorrow" spotkała się w internecie z falą hejtu, a jej gwiazda - Arvida Byström - zaczęła po sesji zdjęciowej towarzyszącej kampanii otrzymywać pogróżki. Poszło o... nieogolone nogi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-adidas%3A-wlosy-na-nogach-prowokuja-fale-hejtu,34080,artykul.html

W kampanii reklamowej wzięli udział sportowcy, aktywiści oraz modele i modelki. Kontrowersje i oburzenie internautów wywołała szwedzka modelka Arvida Byström, która nie ogoliła nóg do sesji zdjęciowej.

ilustracjastrzałka

W komentarzu na Instagramie Byström zwraca uwagę, że jako osoba "biała i uprzywilejowana" jest w dość komfortowej sytuacji, a jednak wystarczyło "trochę włosów na nogach" aby uruchomić falę hejtu i agresji: - otrzymywałam dosłownie groźby gwałtu w prywatnych wiadomościach. Nie umiem sobie nawet wyobrazić jak to jest, gdy trzeba przetrwać w tym świecie nie mając tych wszystkich przywilejów.

Źródło: Instagram, Youtube

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

To jest zwyczajnie brzydkie.

avatar użytkownika
,

Jak słusznie zauważasz jest to kwestia gustu. Być może Adidas zaprosił do udziału modeli reprezentujących różne estetyki - aby trafić w różnorodne gusta?  

brak ikonki
,

Tu chodziło o zwrócenie uwagi na firmę.
Był facet udający kobietę z brodą i wąsami na Eurowizji. Szmatławce chętnie piszą o "celebrytkach", co to dały d... aby być sławne. Jest ich na pęczki.
Zniewieściali faceci, co wyglądają jak pedały (albo może nimi są) są we wszystkich reklamach kosmetyków dla mężczyzn (bo to chyba reklamy dla kobiet są).
Mamy tak głupie czasy, że to, co powinno być piętnowane, jest na topie. To reklama dla firmy.
Mówi się "nieważne, czy piszą o Twojej firmie dobrze czy źle, ważne że piszą".

avatar użytkownika
,

Uważasz, że "normalniejsze" było to, co reklama tradycyjnie wypracowała przez lata - czyli lansowanie sztucznego, niespotykanego w przyrodzie modelu kobiecego "piękna"?

Skoro poruszasz już wątek "homoseksualnej stylistyki" obecnej Twoim zdaniem w reklamach, to może warto się zastanowić kto odpowiada za stworzenie tego rzekomo "tradycyjnego" modelu piękna - kto lansuje te wszystkie wychudzone długonogie panny o skąpym biuście i alabastrowej skórze, gładkiej jak u niemowlaka? Jesteś pewien, że to jest "heteroseksualne"? Zauważ, że ta stylistyka bierze tak na prawdę początek w branży modowej - na wybiegach dla modelek. Nie jest tajemnicą, że duża część środowiska związanego z projektowaniem mody to osoby homoseksualne.

Oczywiście ludzie ci mają pełne prawo prezentować światu swoje stylistyczne preferencje i jest naturalne, że chcą uzyskać dla nich jak najszerszą widownię. Natomiast dobrze byłoby gdyby odbiorcy zachowali trochę więcej krytycyzmu. Już niewielka dawka tego lekarstwa pozwala się zorientować, że teza jakoby damskie owłosienie na nogach było przejawem homoseksualnej stylistyki jest - delikatnie mówiąc - mocno dyskusyjna...
  

Najnowsze w tym dziale

Nikon: uniwersalny superzoom Nikkor Z 28-400mm f/4-8 VR
Nikon wprowadza do sprzedaży nowy obiektyw zmiennoogniskowy z serii Z – NIKKOR Z 28-400mm f/4-8 VR. Dzięki kompaktowym wymiarom, małej masie i aż 14,2-krotności zooma jest on niezwykle uniwersalny i wygodny do w codziennym użytkowaniu z korpusem Nikon Z. Obiektyw sprawdzi się różnorodnych warunkach, zależnych od inspiracji: od rozległych krajobrazów, poprzez klimatyczną...
Przyszłość druku już tu jest - podsumowanie DTF Trendy 2024
W dniach 19-21 marca br. w API.PL odbyły się 3 dniowe spotkania DTF TRENDY 2024. Zorganizowano je, aby pokazać, jak technologia DTF się rozwija i jakie nowe rozwiązania pojawiają się na rynku. 
Zmiany w zarządzie ECCO Network
Globalna sieć agencji public relations Ecco Network, reprezentowana w Polsce przez - On Board Think Kong (OBTK) powiększa zarząd.
Uwagę w sklepach przyciągają dziś cyfrowe kioski
W dobie rosnącej cyfryzacji zakupów, najnowszy raport firmy doradczo-technologicznej Future Mind rzuca światło na znaczące różnice w percepcji konsumentów na temat technologii sklepowych. Wzbudzające niegdyś zdumienie kasy samoobsługowe stały się naturalnym elementem polskiego retailu, a konsumenci nie postrzegają ich już jako innowacji czy nowinki. Obecnie niewiadomą dla wielu...
Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764