logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania Adidas: Włosy na nogach prowokują falę hejtu

   12.10.2017, przeczytano 2574 razy
ilustracjastrzałka
fot

Najnowsza kampania reklamowa Adidasa "Icons of Tomorrow" spotkała się w internecie z falą hejtu, a jej gwiazda - Arvida Byström - zaczęła po sesji zdjęciowej towarzyszącej kampanii otrzymywać pogróżki. Poszło o... nieogolone nogi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-adidas%3A-wlosy-na-nogach-prowokuja-fale-hejtu,34080,artykul.html

W kampanii reklamowej wzięli udział sportowcy, aktywiści oraz modele i modelki. Kontrowersje i oburzenie internautów wywołała szwedzka modelka Arvida Byström, która nie ogoliła nóg do sesji zdjęciowej.

ilustracjastrzałka

W komentarzu na Instagramie Byström zwraca uwagę, że jako osoba "biała i uprzywilejowana" jest w dość komfortowej sytuacji, a jednak wystarczyło "trochę włosów na nogach" aby uruchomić falę hejtu i agresji: - otrzymywałam dosłownie groźby gwałtu w prywatnych wiadomościach. Nie umiem sobie nawet wyobrazić jak to jest, gdy trzeba przetrwać w tym świecie nie mając tych wszystkich przywilejów.

Źródło: Instagram, Youtube

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

To jest zwyczajnie brzydkie.

avatar użytkownika
,

Jak słusznie zauważasz jest to kwestia gustu. Być może Adidas zaprosił do udziału modeli reprezentujących różne estetyki - aby trafić w różnorodne gusta?  

,

Myślę, że o ile każdy z nas może wyrażać siebie w indywidualny sposób, przy aprobacie lub dezaprobacie bliższych czy dalszych znajomych, o tyle nie każda postawa zasługuje na promowanie w reklamie.

avatar użytkownika
,

Czyli na promowanie w reklamie zasługują tylko gładkie nogi? A jak ktoś nie ma gładkich to ma się z nimi chować, wstydzić, nie wychodzić z domu?  

,

Na promowanie w reklamie zasługuje każda postawa akceptowana przez grupę docelową reklamodawcy. I zgodna z prawem rzecz jasna.

Jednakowoż, niezależnie od powyższego, są pewne estetyczne granice, których, moim zdaniem, nie warto przekraczać.
  

avatar użytkownika
,

To się nie do końca zgadza z Twoją pochwałą obostrzeń dotyczących "photoshopowania" reklam, wprowadzonych ostatnio we Francji. Uzasadnieniem dla tych obostrzeń było odkrycie, że nie każdy akceptowany i zgodny z prawem wzorzec zasługuje na lansowanie w reklamach. Co więcej - wzorce zbyt wyidealizowane i zbyt mocno akceptowane przez odbiorców, dla których stają się niedościgłym celem - okazują się być dla tych odbiorców pułapką, coraz częściej śmiertelną.

Może zatem owłosione nogi nie są w reklamie aż tak godne potępienia jak nogi niedościgle piękne - które narażą damską publiczność na kompleksy, zaniżoną samoocenę i różne desperackie eksperymenty zdrowotne?
  

,

Gładkie nogi u kobiety to nie ideał, do którego należy dążyć fotoszopem, to estetyczna oczywistość.
Przekonanie o atrakcyjności owłosionych damskich nóg traktowałbym jako deficyt intelektualny.
Dyskwalifikujący.
  

avatar użytkownika
,

A co ma do upodobań tego typu intelekt?  

,

O to powinieneś zapytać autorów kampanii, w szczególności tego, kto wytypował owłosioną modelkę.
Może wywiad z tą osobą zrób?

Sam jestem ciekaw argumentów za taką współpracą.
  

avatar użytkownika
,

Dobry pomysł, ale ustalmy najpierw co ma do kwestii upodobań lub tolerancji na owłosione kobiece nogi intelekt - wiesz, tak żeby było wiadomo o co pytać...  

,

Więc ustal z tą osobą co tam chcesz ustalać.

Ja na bohatera wywiadu się nie nadaję a tłumaczenie czegokolwiek intelektualnie opornym wykracza daleko poza zakres moich zainteresowań.
  

brak ikonki
,

Tu chodziło o zwrócenie uwagi na firmę.
Był facet udający kobietę z brodą i wąsami na Eurowizji. Szmatławce chętnie piszą o "celebrytkach", co to dały d... aby być sławne. Jest ich na pęczki.
Zniewieściali faceci, co wyglądają jak pedały (albo może nimi są) są we wszystkich reklamach kosmetyków dla mężczyzn (bo to chyba reklamy dla kobiet są).
Mamy tak głupie czasy, że to, co powinno być piętnowane, jest na topie. To reklama dla firmy.
Mówi się "nieważne, czy piszą o Twojej firmie dobrze czy źle, ważne że piszą".

avatar użytkownika
,

Uważasz, że "normalniejsze" było to, co reklama tradycyjnie wypracowała przez lata - czyli lansowanie sztucznego, niespotykanego w przyrodzie modelu kobiecego "piękna"?

Skoro poruszasz już wątek "homoseksualnej stylistyki" obecnej Twoim zdaniem w reklamach, to może warto się zastanowić kto odpowiada za stworzenie tego rzekomo "tradycyjnego" modelu piękna - kto lansuje te wszystkie wychudzone długonogie panny o skąpym biuście i alabastrowej skórze, gładkiej jak u niemowlaka? Jesteś pewien, że to jest "heteroseksualne"? Zauważ, że ta stylistyka bierze tak na prawdę początek w branży modowej - na wybiegach dla modelek. Nie jest tajemnicą, że duża część środowiska związanego z projektowaniem mody to osoby homoseksualne.

Oczywiście ludzie ci mają pełne prawo prezentować światu swoje stylistyczne preferencje i jest naturalne, że chcą uzyskać dla nich jak najszerszą widownię. Natomiast dobrze byłoby gdyby odbiorcy zachowali trochę więcej krytycyzmu. Już niewielka dawka tego lekarstwa pozwala się zorientować, że teza jakoby damskie owłosienie na nogach było przejawem homoseksualnej stylistyki jest - delikatnie mówiąc - mocno dyskusyjna...
  

,

Parę lat wstecz, producenci znanego wina musującego toczyli batalię o nieużywanie go w teledyskach z muzyką rap/hip-hop. Okazało się bowiem, że takie skojarzenia nie są dobre dla marki.

Nie sądzę by Adidasowi groziło coś podobnego, nie ta półka, niemniej zamiast określać tę kampanię mianem mocnego posunięcia, pokusiłbym się raczej o stwierdzenie - tania sztuczka pod publiczkę.
  

avatar użytkownika
,

Pod publiczkę? Czyli sugerujesz że publiczka gustuje w takiej stylistyce? Propozycje gwałtu mogłyby to faktycznie potwierdzać...  

,

Mogę rzec z całą stanowczością, że miałem na myśli dokładnie to co napisałem. Ni mniej, ni więcej.

Mogę też uzupełnić, że nie odpowiadam za to, jak ktoś czytający komentarze rozumie moje słowa i co widzi między wierszami, a nawet jest mi to obojętne, o ile w swoich wypowiedziach powodowanych moimi, wypowiada się w wyłącznie swoim imieniu.
  

Najnowsze w tym dziale

Gdynia Design Days: Jutro premiera przewodnika
Gdynia Design Days 2020 to wyjątkowa edycja festiwalu na wyjątkowe czasy. GDD jako pierwsze wydarzenie poświęcone projektowaniu odbywa się w całości online. Tegorocznej edycji towarzyszy interaktywny przewodnik po wystawach, które odpowiadają na hasło przewodnie festiwalu - Uwaga. Już jutro premiera przewodnika GDD w formie elektronicznej. Zapraszamy na...
Drukarnia Chroma z nową komunikacją od Abanana
Pierwszego lipca wystartowała nowa platforma komunikacyjna drukarni internetowej Chroma. Za strategię, kreację, produkcję spotu tv oraz kampanię digitalową odpowiada krakowska agencja Abanana.
Walne Zebranie Członków PSPR zdecydowało o rezygnacji z dalszego udziału w Radzie Etyki Public Relations. Organizacja podejmowała od 2019 r. rozmowy ze Związkiem Firm Public Relations (drugim z założycieli Rady), w zakresie niezbędnej reformy tego branżowego ciała oraz zbudowania nowego regulaminu, nakładającego na nie dodatkowe obowiązki. PSPR uznawało, że nowe...
Zenek Martyniuk gwiazdą najnowszej kampanii Mediamarkt
„Król disco polo” będzie popularyzował nowe technologie i zachęcał do korzystania z bogatej oferty produktów i usług MediaMarkt. Kampanię „Lato z Zenkiem w MediaMarkt” otworzył film teaserowy, który pojawił się pod koniec czerwca br. w mediach społecznościowych.
Polskie Stowarzyszenie Public Relations rozpoczyna cykl publikacji o branży PR w poszczególnych regionach kraju. W inauguracyjnym, obszernym raporcie uwaga skupiona jest na Pomorzu. Dzięki wydawnictwu "Polski PR - woj. pomorskie" przybliżone zostały tamtejsze firmy świadczące usługi PR, ich opinie o rynku, jego przyszłości, o lokalnej specyfice. PSPR wskazuje także...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764