logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kampania Autostrada do elektromobilności: 50 tys. km przejechane za darmo

  PR 05.08.2021, przeczytano 551 razy
ilustracjastrzałka

Darmowe parkowanie w płatnych strefach i możliwość jazdy po buspasie to nie wszystkie przywileje kierowców pojazdów elektrycznych w Polsce. Od 18 czerwca br. trwa kampania elektromobilni.pl i Autopay. W jej ramach użytkownicy pojazdów zasilanych wyłącznie prądem, należący do EV Klub Polska, mogą za darmo korzystać z płatnych odcinków autostrad AmberOne A1 i A4 Katowice-Kraków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kampania-autostrada-do-elektromobilnosci%3A-50-tys.-km-przejechane-za-darmo,392521,artykul.html

W sumie w pierwszym miesiącu trwania kampanii (od 18 czerwca do 18 lipca) łączna długość tras pokonanych przez użytkowników samochodów elektrycznych na Autostradzie A1 wyniosła prawie 27 tys. km. Z kolei na A4 na odcinku Katowice-Kraków łączny dystans przejechany przez kierowców EV wyniósł 22,7 tys. km.

Organizatorzy szacują, że dzięki przejazdom aut całkowicie elektrycznych w trakcie pierwszego miesiąca kampanii udało się obniżyć emisję o 8,6 ton CO2.

Wymierne zachęty

Osoby zarejestrowane w EV Klubu Polska i użytkujące samochody całkowicie elektryczne są zwolnione z opłat za przejazdy odcinkami autostrad, które są objęte system wideotollingu. Mowa o odcinku Gdańsk – Toruń autostrady AmberOne A1 (węzeł Rusocin - węzeł Nowa Wieś) oraz odcinku Katowice – Kraków autostrady A4 (węzeł Murckowska - węzeł Balice), liczących w sumie 276 km.

Wystarczy zarejestrować się w EV Klub Polska (EVklub.pl), a następnie w panelu klubowicza wypełnić formularz zgłoszeniowy. Po pozytywnej weryfikacji klubowicze otrzymują specjalnie wygenerowany link, dzięki któremu rejestrują się lub logują w systemie Autopay. Po zalogowaniu w aplikacji wystarczy tylko uzupełnić dane pojazdu i cieszyć się darmowymi przejazdami wybranymi odcinkami Autostrad A1 i A4.

Rozwój rynku samochodów elektrycznych wymaga systematycznego wsparcia. Jako EV Klub Polska angażujemy się w inicjatywy popularyzujące elektromobilność. Duże zainteresowanie i bardzo dobre przyjęcie projektu oznacza, że jest w Polsce potrzeba tworzenia takich akcji. Stanowi to korzyść zarówno dla użytkowników EV, jak i ochrony naszego klimatu - mówi Łukasz Lewandowski, koordynator EV Klub Polska, organizator akcji „Autostrada do elektromobilności”.

Dobrze, by osoby wybierające zeroemisyjne środki transportu były za ten wybór nie tylko doceniane, ale by mogły również liczyć na konkretne, choćby drobne korzyści i wymierne oszczędności. Faktycznie tak się stało dzięki naszej akcji. Trasa nad morze, tam i z powrotem, pozwoliła właścicielom aut z napędem elektrycznym oszczędzić 60 zł, a trasa autostradą A4 niemal 50 zł - podkreśla Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay Mobility.

Po zakończeniu kampanii w połowie września zostaną wykonane ekonomiczne i środowiskowe analizy projektu, po czym organizatorzy przedstawią rekomendacje dotyczące ewentualnego kontynuowania akcji.

Coraz więcej elektromobilnych

Według danych z końca czerwca 2021 r., w Polsce było zarejestrowanych łącznie 26 985 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 8 249 sztuk, tj. o 150% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSPA.

Akcja „Autostrada do elektromobilności” jest realizowana we współpracy z Autopay w ramach kampanii elektromobilni.pl, prowadzonej przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) i Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu (KOZK).

Akcja „Autostrada do elektromobilności” to pierwsza w Polsce kampania społeczna wspierającą rozwój rynku samochodów elektrycznych. Partnerami strategicznymi kampanii są: ABB, Audi, Mercedes-Benz, BMW, MINI, Enelion, Hyundai, NEXITY, PKN ORLEN, Porsche, Seat, Skoda, Smart, Toyota, Volkswagen, VW Samochody Dostawcze. Do partnerów branżowych należą: Alphabet, EFL, Garo, GO+EAuto, GreenWay, LeasePlan, LOTOS, Nissan, PKO Leasing, PRE Biel, Shell oraz Volvo. Przedsięwzięcie posiada patronat honorowy Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Infrastruktury.

Źródło: Autopay

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764