Po sukcesie ostatniej odsłony kampanii „Tak To Robię”, marka Ballantine ‘s wraca z nowym materiałem dla fanów nieoczywistych duetów. Tym razem do współpracy zaprosiła znanego ze sceny alternatywnej Vito Bambino i rapera GUZIORA. Ich singiel o tajemniczym tytule „Chabo” [czyt. czabo] opowiada o sile niezależności, a teledysk z udziałem artystów skrywa QR cody, które przenoszą konsumentów do ekskluzywnych treści mówiących więcej o samych twórcach.
Hołd wolności
Premierowy kawałek „Chabo” to przede wszystkim pochwała niezależności i sposobów na niepoddawanie się społecznemu szufladkowaniu. Choć samych autorów „Chabo” też z pozoru więcej dzieli niż łączy, to utwór pokazuje, że uzupełniają się jak dzień i noc. Artyści od początku chcieli stworzyć utwór, w którym będą zachęcać innych do życia w zgodzie ze sobą. “Chabo” jest dokładnie o tym. To słowo, „rzucone na stół” przez Vito Bambino, który choć urodził się w Polsce, to większość życia spędził w Niemczech. A chabo to w niemieckim slangu ulicznym ”ziomek”, przyjaciel, kumpel, osoba żyjąca po swojemu. Ale jak żyć na własnych zasadach? Na te pytania odpowiada duet i pokazuje, co dla nich znaczy „Tak To Robię”.
Mocny przekaz
GUZIOR to wrocławski raper o solidnym dorobku, który ma za sobą oddane grono fanów. Jednak od czasu ostatniego (pokrytego podwójną platyną) albumu “Pleśń” z 2020 roku, utrzymuje ich w poczuciu niedosytu. Artysta mierzy się z głosami domagającymi się jego nowych muzycznych ruchów, jak i niezrozumieniem swojej niewielkiej aktywności w social mediach. Z kolei Vito Bambino od lat funkcjonuje w mainstreamie, który nakłada na niego ogromną presję, jak i rosnące oczekiwania względem twórczości i wizerunku. Przekaz, jaki niosą obaj artyści to przede wszystkim odwaga do podążania własną, nie zawsze oczywistą, drogą i działanie w zgodzie ze swoimi przekonaniami.
Zaskakujący teledysk - kolejne wymiary opowieści
Storytellingowy teledysk do „Chabo” to interpretacja przenikania się z pozoru odległych światów, wartości i historii. Całość została opowiedziana w filmowej narracji, która w bardzo aktualny sposób mówi o trudnościach i wyzwaniach codzienności. O tym jak nie dać się przytłoczyć niełatwej rzeczywistości i jak robić swoje, przekonują nas nie tylko bohaterowie teledysku, ale i sami artyści. Jak? W klipie zostały zaszyte QR kody, które przenoszą do ekskluzywnych materiałów, w których Vito Bambino i GUZIOR w osobistych słowach opowiadają o tym, co dla nich oznacza „Tak To Robię”.
„Tak To Robię” – konkurs
“Chabo” to element kampanii „Tak To Robię” marki Ballantine ‘s. Jego założenia odzwierciedlają DNA marki, jednocześnie wpisując się w rzeczywistość jej odbiorców.
- Ballantine’s to marka dla każdego. W ramach naszej kampanii “Tak To Robię” chcemy łączyć wszystkich ludzi i wspólnie tworzyć opowieści o tym jak sięgać po swoje, nie dzieląc przy tym ludzi przez pryzmat ich życiowych ścieżek, dokonywanych wyborów czy indywidualnych doświadczeń, bo nie ma złego sposobu na bycie sobą. Łączymy różne osoby i światy tak jak różnych łączymy ze sobą artystów w ramach naszej kampanii. Muzycy, których zaprosiliśmy do drugiej edycji “Tak To Robię” mają różnych fanów, a mimo to jesteśmy pewni, że wszyscy odnajdą się we wspólnym utworze. Tak właśnie było w przypadku poprzedniego numeru, który powstał w ramach akcji, czyli “Żar” od Brodki i Pro8l3mu. Łączenie różnych stylów, gatunków i subkultur to nasz sposób na tworzenie zróżnicowanej i wartościowej platformy do inspirowania w imię “Tak To Robię”. Zachęcamy do odwagi, aby podążać własną drogą. - Marcin Zalewski, Senior Brand Manager marki Ballantine’s w Wyborowa Pernod Ricard
Marka zaprasza także do udziału w specjalnej akcji. Wszyscy Ci, którzy chcą stać się częścią świata „Tak To Robię”, mogą wziąć udział w konkursie, o którym więcej można dowiedzieć się na kanałach społecznościowych marki, a także na stronie Ballantines.com oraz na butelkach Ballantine’s Finest. Na wyjątkowych zawieszkach z wizerunkami artystów, na butelkach Ballantine’s Finest, widnieje kod QR, który przenosi do konkursu, w którym można wygrać wejściówki na koncert z artystami oraz dowiedzieć się więcej o samej kampanii.
Za strategię i koncept kreatywny oraz współpracę z artystami odpowiada agencja VMLY&R. Teledysk do utworu „Chabo” GUZIORA i Vito Bambino, został wyreżyserowany przez Arka Nowakowskiego, a za produkcję odpowiadał Shootme Visual Artists.
Źródło: VMLY&R Poland