Marka Dettol w ramach najnowszej kampanii edukacyjnej przekaże bezpłatnie do szkół 100 tysięcy produktów. Twarzami kampanii traktującej o znaczeniu higieny i dezynfekcji są popularni wśród młodej części odbiorców Vanessa Power, przebojowa 11-latka z Kalisza, okrzyknięta wschodzącą gwiazdą światowego streetdance i Kamil „Sfinks” Szpejenkowski, artysta estradowy oraz uczestnik Got To Dance. Tylko Taniec. Kampania startuje 4 października br., a szkoły do udziału mogą zgłaszać rodzice.
Celem kampanii jest edukacja oraz wspieranie prawidłowych nawyków higieny wśród dzieci, które powróciły do nauki w szkołach. Dlatego marka Dettol chce zwrócić uwagę dzieci, mówiąc ich językiem, jak ważne dla ograniczenia ryzyka infekcji jest mycie i dezynfekcja rąk, przedmiotów i powierzchni, na których mogą gromadzić się bakterie i wirusy.
To nie pierwsze tego typu działanie marki Dettol skierowane do najmłodszych w tym roku. W pierwszym kwartale Dettol przekazał do Centrum Zdrowia Dziecka, a także do kilkunastu oddziałów pediatrycznych szpitali w Polsce ponad 3 tysiące żeli do higieny rąk, które posłużyły ochronie małych pacjentów, ich opiekunów oraz personelu.
Motywem przewodnim kampanii, rozpoczynającej się z początkiem października, jest dynamiczna choreografia, w której o właściwych nawykach higienicznych będą edukować znani i lubiani influencerzy Vanessa Power i „Sfinks”. Poprzez realizację kampanii, właściciel marki Dettol, odpowiada na apele ekspertów, psychologów, rodziców i nauczycieli, którzy podkreślają jak ważny dla dobrego rozwoju dzieci jest kontakt z rówieśnikami w realnym świecie.
- Nasza kampania jest wpisana w DNA marki, w którym leży edukacja o znaczeniu higieny dla zdrowia i aktywne działania dla ochrony przeciwko przenoszeniu chorób. Na całym świecie prowadzimy szkolne programy edukacyjne w zakresie higieny wspierane przez Dettol. Dotarły one już do ponad 8 milionów rodziców oraz milionów dzieci i nastolatków. Teraz wraz z początkiem ku szkolnego, chcemy dotrzeć do dzieci w polskich szkołach, bo wiemy jak ważne są dla ich rozwoju więzi z kolegami i stacjonarna nauka - mówi Gosia Kubiak, Brand Manager marki Dettol.
Ministerstwo Edukacji Narodowej w wytycznych powrotu do nauki stacjonarnej, kierowanych do szkół ma tego świadomość pisząc: - W obliczu zagrożeń psychicznych, na jakie narażone były i są dzieci i młodzież dbałość o bezpieczeństwo zdrowotne musi być rozsądnie godzona z dbałością o zdrowie psychiczne. Należy brać obie te potrzeby pod uwagę i szukać rozwiązań.
- Niezmiennie zalecane są w naszej szkole dezynfekcja, dystans, higiena, maseczki i wietrzenie pomieszczeń. To procedury, które są stałe i których przestrzegamy. Ponieważ jednak energia dzieci rozpiera i bardzo cieszą się ze swojej obecności, utrzymanie ich w ryzach dystansu społecznego może stanowić nie lada wyzwanie. Dlatego, szczególnie ważne jest utrwalanie dobrych nawyków a zwłaszcza prawidłowej higieny rąk, w każdej sytuacji. Nie zawsze uda się powstrzymać dziecko przed kontaktem z kolegami i koleżankami - przytuleniem czy uściskiem dłoni - mówi Katarzyna Piskorek, nauczycielka w jednej ze stołecznych szkół podstawowych.
W serii zabawnych spotów pokazujących scenki rodzajowe w szkole, Vanessa prezentuje właściwe zachowania, przypomina o higienie i dezynfekcji rąk i przedmiotów, ograniczającego ryzyko przenoszenia bakterii i wirusów. Przypomina, by nawyki związane z czystymi rękami z nami zostały, chce je „oswoić” i zmienić w dobrą zabawę.
Kampania jest prowadzona online, w tym na kanałach społecznościowych marki Dettol Polska. Będzie również wspierana w punktach sprzedaży np. w drogeriach Rossmann oraz na platformie sprzedażowej Allegro.
Za kreację kampanii odpowiada agencja Chromatique media do kampanii zaplanował i kupił dom mediowy OMD.
Źródło: Reckitt Benckiser (Poland) S.A.