Kampania promująca film „Chłopi” (reż. DK Welchman, Hugh Welchman, prod. BreakThru Films), stworzona przez NEXT FILM, została wyróżniona nagrodą Brąz w prestiżowym konkursie Effie Awards 2024 w kategorii Entertaiment. Effie Awards to jedno z najważniejszych wyróżnień w branży marketingowej, przyznawane za efektywność kampanii promocyjnych, które łączą kreatywne podejście z doskonałymi wynikami biznesowymi.
„Chłopi” to wyjątkowy projekt, będący adaptacją klasyki literatury polskiej – powieści Władysława Reymonta. Zrealizowany z ogromnym rozmachem film cieszy się uznaniem zarówno widzów, jak i krytyków. Za sukcesem filmu stoi także wielowymiarowa kampania marketingowa NEXT FILM, która w sposób nowatorski połączyła tradycję z nowoczesnymi narzędziami promocji.
Kinga Rybarczyk, Dyrektor Zarządzająca Next Film, odpowiedzialna za marketing i Public Relations mówi, że nagroda Effie Awards to wyraz uznania dla zespołu, który z pasją i zaangażowaniem podszedł do realizacji tego projektu: „Stworzenie kampanii, która w nowoczesny sposób promuje tak głęboko zakorzenioną w polskiej kulturze historię, było nie lada wyzwaniem. Nagroda Effie Awards jest dla nas ogromnym wyróżnieniem i motywacją do dalszych działań, a także potwierdzeniem jakości naszej pracy. Dziękujemy Jury i gratulujemy wszystkim Zwycięzcom!
Kampania filmu „Chłopi” wyróżniała się nie tylko efektywnością, ale także innowacyjnym podejściem do komunikacji z widzami, angażując różnorodne media oraz społeczności. Dzięki szeroko zakrojonym działaniom marketingowym, film dotarł do milionów Polaków, wywołując szerokie dyskusje na temat klasyki literatury i polskiego dziedzictwa kulturowego. W listopadzie 2023, półtora miesiąca od premiery, „Chłopi” osiągnęli pułap 1 569 245 widzów. Był to numer 1 w box office 2023 wśród polskich filmów i nr 5 wśród wszystkich filmów w dystrybucji kinowej w Polsce. Do końca marca 2024 „Chłopi” przyciągnęli do kin ponad 1 800 000 widzów.
Effie Awards to międzynarodowy konkurs, który co roku nagradza najlepsze kampanie marketingowe za ich skuteczność oraz innowacyjność.
Źródło: Agora S.A.