Niestandardowa kampania promująca polską drukarnię Chroma znalazła się w finale międzynarodowego konkursu European Excellence Awards, który od ponad 20 lat nagradza najlepsze kampanie PR na kilku kontynentach. Za realizację kampanii odpowiadał zespół social media i PR oraz dział kreacji agencji On Board Think Kong. Autorami konceptu kreatywnego jest zespół BERGERCHOJNACKI.O główną nagrodę powalczy m.in. z kampaniami z Niemiec i Włoch. Finał 6 grudnia w Dublinie.
„TAKMAN – Najpozytywniejsza praca świata” to kampania On Board Think Kong dla drukarni online Chroma. Celem kampanii była promocja nowych, niespotykanych na tę skalę, standardów jakości druku. Koncept oparty został na nietypowej rekrutacji (poszukiwanie najpozytywniejszego Managera ds. Jakości) połączonej z silnym angażowaniem klientów, liderów opinii, mediów. Głównymi platformami komunikacji była współpraca z influencerami, komunikacja na facebooku oraz YouTube. Ważną rolę odgrywała również strona internetowa kampanii, która była źródłem ciekawego contentu, a także umożliwiała głosowanie na najlepszego kandydata do pracy. Spośród 1500 kandydatów, którzy wzięli udział w rekrutacji klienci Chroma wybrali jednego, który dziś pracuje na stanowisku Managera ds. Jakości.
- Bardzo nas cieszy ta nominacja szczególnie, że liczba i standard zgłoszeń w tegorocznej edycji były bardzo wysokie. Najważniejszym efektem kampanii był znaczący wzrost rozpoznawalności marki Chroma wśród potencjalnych klientów. Kampania dotarła do 2 mln klientów, a także dziennikarzy, influencerów, rynkowych ekspertów i innych interesariuszy firmy. W ciągu 3 miesięcy rozpoznawalność drukarni online Chroma zwiększyła się o 50%- komentuje Norbert Kilen, strategy director w On Board Think Kong.
Nagrody European Excellence Awards przyznawane są za wybitne osiągnięcia w dziedzinie PR i komunikacji od 2007 roku. Gala wręczenia nagród odbędzie się 6 grudnia w Dublinie.
Źródło: On Board Think Kong